Page 1 of 1
2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Sat Nov 19, 2011 9:29 pm
by Rogeren
Har en 71 doka uten motor, og tilgang til en noe nyere doka med 2 liter. Passer denne motoren inn i 71'en uten for mye armer og bein?
Og hvem har mest karosserideler til denne... Trenger alt som er nederst på venstre siden, inkludert hele sideplaten /bakskjermen på venstre side. Og leveres det gulv og pickupflak til disse? Den er ikke så voldsomt ille for rust, men ikke så voldsomt bra heller...
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Sun Nov 20, 2011 10:26 am
by RZR Andy
Hei Roger! Gratulerer med bil - er det Kleppestø-dokaen?
Ta en tur og besøk Tistlo (eller inviter han på kaffe) så får du nok svar på det du trenger å vite om Doka-fix.
Se hans restaurering av Eivind sin Doka her
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,18580.0.html
Om du har tilgang på alt det "eksterne" fra 2-liter-dokaen så kan det nok gå helt fint det. Men det er muligens litt synd (og uøkonomisk?) å hugge en bil for motorens del om resten er bra.
Det er OK tilgang på greie motorer rundt om, hvis en snakker med de rette folkene. Se f.eks. vwbus.no
Karrosserideler ++:
Du kan jo begynne med de norske, kanskje du får bra priser på lagervare når du skal ha litt?
A.H. Schofield har bra utvalg og det er tykt stål på det de lager selv. Dyr frakt.
http://www.ahschofield.co.uk/68-79-brp2.php
Englandsbåten kommer jo kanskje tilbake til neste år?
På cip1.com finner du "alt" du trenger. Store deler kan med fordel leveres til NJ-postboks og sjøfrakt hjem med Jetcarrier.com. Sjekk dette.
http://www2.cip1.com/searchresults.asp?cat=586
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Sun Nov 20, 2011 6:34 pm
by Rogeren
Det er bilen ja...
Ja, leter litt etter karossdeler, men vanskelig å finne de akkurat slik jeg vil ha dem...
Denne Tistlo, er han bruker innpå her, eller vwbus?
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Sun Nov 20, 2011 6:39 pm
by Henrik
Rogeren wrote:
Denne Tistlo, er han bruker innpå her, eller vwbus?
Han er vel overalt, sånn ca

Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Sun Nov 20, 2011 7:00 pm
by Gaute(alutig)
Du finner ikke Tistlo, Tistlo finner deg ..
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Sun Nov 20, 2011 9:15 pm
by amubus
du må vel skjære vekk nesten alt av karosseri på innsiden av rammene baki der + på bakstykket. Vet ikke hvordan det er med kjøling, 2l hadde vel mere kjøleribber i karosseriet mener eg.
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Sun Nov 20, 2011 10:36 pm
by Rogeren
Jaja, bare å si fra Tistlo, om du har fornuftig pris på litt rustlapping... Ellers blir det murt i en motor, gjort det som må til for godkjenning, og rullende prosjekt...
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Mon Nov 21, 2011 5:17 pm
by Tistlo
her e eg
kor held du til? skal til drotningsvik området på fredags ettemiddag ser da ut som, kan stikka på visitt om so da passar for deg so skal du få diverse tips
Er ikkje motoren nesten bolt on då? i den 73modellen eg driv med no so er stod da ein ettermontert 2liter med innsprøytning. trur ikkje da er rare ombyggingen som skal til bortsett frå å kobla til hjernen etc men om det er orginalt type 1-2motor i den so vert da jo ein gooo del arbeid som ambus nevner. då vil da vel vera eit større sjakktrekk å bygga motoren om til type 1 kjøling framfor å bygga bilen om. motorombygging inneberar eindel jobb med kjøleblekket og so må du laga ein ny dynamofot + diverse andre ting. bonusen er at du seinare kan slenga motoren inn i ei bobla og ha stor flede av den der og.
men er ivertfalld einig ned Andre om at da ikkje er vits å hogga ein nyare berre pga motoren
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Tue Nov 22, 2011 9:48 am
by Ivar
Eg har Early og Late ståande side om side, og forskjellane er mange. Og då er det tilogmed T1 motor i begge.
Usikker på korleis 2literen går på original 1600 kasse, men om du må bytte den også så baller det på seg då innfestinga er forskjellig.
Trur også du vil få problem over toppane, for Early har smalare rammevanger bak.
Er vel vesentlig lettare/mindre arbeid å trimme ein "1600" til 2liter spec, enn å bytte/bygge om?!?
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Sat Nov 26, 2011 5:53 pm
by Rogeren
da var delebilen med 2 liter besiktiget, og fant ut jeg ikke orker å styre med den, da det ikke var 2 liter, men en flott 1600 typ 1 motor, (AS), og det ble mye mer arbeid enn beregnet å få den ut av skogholtet den står i...
Noen som har en billigbillig motor til meg? komplett 1600 (her har jeg kasse), evt 2 liter med kasse. Og vanskelig som jeg er, helst ikke så mye mer enn en time fra Bergen
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Mon Nov 28, 2011 1:21 am
by Tistlo
har du bilder av den "dele"bilen i skogen??
eg har forsovidt ein komplett 1600 ståande, men den trenger overhaling.
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Tue Nov 29, 2011 4:38 pm
by Rogeren
tok ikke bilder av den... var en doka, gul, store baklys, fillete kapell, knust bakrute, mye rust, manglet bl.a kanal under bakdøren, en type 1 motor, sikkert 1600, fillete seter.. bakseteryggen mangler, noe måtte jeg ha for bomtur til hardanger...
Kan ordne deg tlf.nr til han som kjenner han som har bilen... Kan vi sende pm og sånt her på forumet?
Sv: 2 liter i t2a, hvordan? Og karosserideler?
Posted: Tue Nov 29, 2011 5:17 pm
by ts
Rogeren wrote:
Kan vi sende pm og sånt her på forumet?
du kan enten trykke på den grå snakkeboblen under navnet/nickname'et på venstre siden av innlegget til vedkommende. Eller du kan trykke direkte på navnet/nickname'et til vedkommende og du kommer inn til "info" om vedkommende, litt nedpå der står det: "Send en direktemelding til dette medlemmet" (eller noe sånt).
