Vi som liker whiskey liker sånne utspill, hehe

Er dessverre på jobb i kveld, men kan du si noe mer om motoren?
Generelt sagt må følgende være på plass - mangler en eller flere av disse faktorene så blir det ikke mye pang...
1) Kompresjon:
Siden de tre tingene du ramser opp er nye regner jeg med at vi her har komp i orden!
2) Bensin/luft:
Av med luftfilter, sjekk at det kommer bensindusj når du gir gass. Kommer det bensin ut av pumpen, hvis ikke? Legg slangen fra pumpe til forgasser ned i en tom brusflaske, så ser du om det kommer fuel. Har selv erfart noe så idiotisk som å bytte om inn/ut slangene på pumpen, så den blåste bensin tilbake til tanken... trodde aldri den skulle starte.
3) Tenning:
Dobbelsjekk at du har tenningsrekkefølge 1-4-3-2 på pluggledninger. Er alt av tenningsdeler nytt? F.eks. en gammel kondensator kan hindre at det kommer gnist. Er rotor OK? Plugger? Tenningsinnstilling må settes med lampe for å bli "spot on" men det er fordeleren som avgjør hvor innstillingen skal være. Er det original fordeler? Eller 009? Kom med litt mer fakta her så kanskje vi kan avklare litt på forhånd før kveldens "action".
http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=1233.0