Sv: Late-looker - 1969 modell

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by erika »

Sveiser du de punktene som er å finne her (ikke så mye) så betaler jeg halvparten av en LMSW-52 220!

LMSW Models weld up to 3/16 in (4.8 mm) total material thickness or two pieces of 16 gauge (3 mm) galvanized metal.
Attachments
AirSpotWeldApp.jpg
AirSpotWeldApp.jpg (14.05 KiB) Viewed 1369 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by RZR Andy »

Ikke dum løsning det, vi får snakkes om den! Har vurdert dette før, men det har nå blitt å bruke den gamle Esab-en. Som du kanskje har fått med via prosjektspaltene i Volksworld så var det en i redaksjonen som kjøpte en sånn, var helfrelst etter å ha sveist opp igjen akkurat som originalt. En annen bruker er Mark (den imponerende "barndoor-from-the-woods" reparatøren) som hadde en liggende i garasjen mens han Mig-et opp en hel buss... helt til han oppdaget denne etter to år. En ny verden, var hans mening. Så det er nok veien å gå, både for å få det originalt og for å spare tid (slipper å evt. slipe ned etterpå).
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by Jon T »

jeg vet om en bil dere kunne få prøvd dere på, helt gratis  ;)
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by Tistlo »

Kva er forskjellen på ein sånn punktsveisar og punktsveising med vanleg sveiseapparat ???
TLF: 97419035
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by RZR Andy »

Tistlo wrote:Kva er forskjellen på ein sånn punktsveisar og punktsveising med vanleg sveiseapparat ???

Vel, du som har flett ny Esab å jobbe med...skjønner at du stusser litt nå! Ikke fortvil, du klarer deg ikke uten!
Se denne videoen, så får du alt forklart!
http://www.youtube.com/watch?v=jfjdCYgV ... re=related
Mer om MIG her:
http://www.youtube.com/watch?v=D07LdQmk ... re=related
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by Tistlo »

Dette var jo sutalaust!!
Men er det ikkje litt vanskelig å komme til med den store dingsen?? Tenker f.eks. på dei utvendige sidepanela på ei boble (mellom baksjerm og dør..)
Men den trykklufts falseverktøyet ser kjekt ut  :D Trur eg må ha meg ein sånn!

PS: Den siste filmen is no longer available :(
TLF: 97419035
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by RZR Andy »

Tistlo wrote:Dette var jo sutalaust!!
Men er det ikkje litt vanskelig å komme til med den store dingsen?? Tenker f.eks. på dei utvendige sidepanela på ei boble (mellom baksjerm og dør..)
Finnes tilsatser som forlenger grepet, så du kan "gape over" hindringer.
Men den trykklufts falseverktøyet ser kjekt ut  :D Trur eg må ha meg ein sånn!
Helt uvurderlig, billig på Biltema.
PS: Den siste filmen is no longer available :(


Søk på welding på youtube og du finner garantert noe nyttig!
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by RZR Andy »

Da har jeg fått svar på henvendelse til den britiske importøren, som kan fortelle at Miller sine punktsveisapparater ikke er CE-merket (dette er egentlig bare en attest fra produsent på at utstyret tilfredsstiller visse europeiske krav ift. elektromagnetisk stråling og påvirkning), og dermed ikke selges i Europa :-\ Venter på svar fra deres norske agent om de har et tilsvarende apparat som selges lovlig i Europa.
Sist jeg sjekket på Sveisehuset var de veldig usikre på hva jeg snakket om - og om Esab i det hele tatt hadde noe sånt. De har (selvsagt) dette i programmet sitt, og det er "state of the art", men de koster mye mer enn hva jeg synes er rimelig å betale.
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by erika »

RZR-Andy wrote:Da har jeg fått svar på henvendelse til den britiske importøren, som kan fortelle at Miller sine punktsveisapparater ikke er CE-merket (dette er egentlig bare en attest fra produsent på at utstyret tilfredsstiller visse europeiske krav ift. elektromagnetisk stråling og påvirkning), og dermed ikke selges i Europa :-\ Venter på svar fra deres norske agent om de har et tilsvarende apparat som selges lovlig i Europa.
Sist jeg sjekket på Sveisehuset var de veldig usikre på hva jeg snakket om - og om Esab i det hele tatt hadde noe sånt. De har (selvsagt) dette i programmet sitt, og det er "state of the art", men de koster mye mer enn hva jeg synes er rimelig å betale.



Det var jo netshop der på den linken du la ut - 600 og noen dollar. Bare å bestille (jeg overfører penger). Kjøper du det, så skifter jeg gjerne ut listen som holder gummipakningen rundt panseret - og så sveiser du på en ny på 4 minutter og 27 sekunder!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by erika »

Slik?
Attachments
punkt.jpg
punkt.jpg (34.3 KiB) Viewed 1320 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by RZR Andy »

Slik ja! Det eneste er at den som nevnt ikke er godkjent for salg i Europa, og du får ikke bestilt fra denne nettshopen uten å gå via UK.. som heller ikke selger disse uten CE-merking. Har sjekket, altså! Så inntil videre skrinlegger jeg dette. Men jeg ser ikke bort fra at temaet kommer opp igjen når jeg får svar fra den norske importøren (som ikke har svart ennå). 
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by Tistlo »

Kva er det som gjer att desse ikkje får godkjenning i europa då?`Er dei farlege på nokon måtar?!?
TLF: 97419035
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by RZR Andy »

Det er mest sannsynlig ikke noe farlig med dem, men produsenten må selv dokumentere (en slags attest) at apparatet oppfyller alle krav til sikkerhet som EU har satt. Siden amerikanerne er lettskremte på alt som kan føre til eventuelle søksmål  tør de nok ikke gjøre dette, sikkert litt forskning som trengs også i forhold til EUs lover og regler. Og igjen er det noe amerikanerne helst vil unngå om de kan slippe. Husk at dette ikke er noe vanlig "forbrukerapparat" som de kan selge på butikker av type Clas Olson, så det er nok en totalvurdering av alt dette som er grunnen.
User avatar
Fralg
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 803
Joined: Tue Aug 28, 2007 8:42 am
Location: Nær Bergen
Contact:

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by Fralg »

Og er de amerikansk så er det 110V utstyr!
www.algroy.no     The Split  Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961  + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
Image
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Late-looker - 1969 modell

Post by Tistlo »

Bestill frå ebay og kjøp ein 110-220v konverter ;)
TLF: 97419035
Post Reply