ehhhhh- Dette er en miljøkampanje. Vi har et ansvar for å samle inn biler, og har diskutert hvordan vi kan få tak i slike biler som blir glemt, typisk eksempel hensatt på en låve.
vrakpant økning .. men....
Moderators: Global moderator, Global moderator
vrakpant økning .. men....
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10081362
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: vrakpant økning .. men....
Gamle bilar.....91 og eldre??
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
Sv: vrakpant økning .. men....
Det er jo biler som er eldre enn 91 modeller som begynner å bli spennande..
Kjenn at det dræg!
Sv: vrakpant økning .. men....
Enig, men det er vel ikke alle som ser sjarmen med eldre biler.Roysen wrote: Det er jo biler som er eldre enn 91 modeller som begynner å bli spennande..
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Sv: vrakpant økning .. men....
Poenget mitt var at ein 91 modell ikkje er særleg gammal....men den er jo faktisk 20 år!!!!
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
Sv: vrakpant økning .. men....
Dei som trur at da er miljøvennlig å kasta gamle bilar, både skogsvrak,låvebilar og halvgamle japsar i drift har missforstått noko. nye bilar forrurensar ENORMT mykkje å produsera. kun å laga ein(1) ny bil produserar nok drit til at du kan halda ein gammal bil på vegen i rundt 15år med vanlig kjøyring. og da var kun produksjonen. so kjem frakt frå langtfaenivoldt til norge + sjølvsagt forbruket og forrurensin under drift.. den gamle bilen kan du sikkert kjøyra i fleire hundra år før den nye miljøvennlige bilen har rukket å forrurensa mindre tilsaman..
byråkratane prøvar å lura folk til å tru at gamle bilar er fyfy farlige greier juling skulle dei hatt!
byråkratane prøvar å lura folk til å tru at gamle bilar er fyfy farlige greier juling skulle dei hatt!
TLF: 97419035
Sv: vrakpant økning .. men....
Her er jeg helt enig med Tistlo, dette er det gjort mye beregninger på, og å beholde en gammel bil er veldig mye mer miljøvennlig enn å kjøpe nytt. Sikkerhet er jo en annen ting, men siden de fleste ulykker skyldes menneskelig svikt, så hjelper det fælt å kjøre som folk.Tistlo wrote: Dei som trur at da er miljøvennlig å kasta gamle bilar, både skogsvrak,låvebilar og halvgamle japsar i drift har missforstått noko. nye bilar forrurensar ENORMT mykkje å produsera. kun å laga ein(1) ny bil produserar nok drit til at du kan halda ein gammal bil på vegen i rundt 15år med vanlig kjøyring. og da var kun produksjonen. so kjem frakt frå langtfaenivoldt til norge + sjølvsagt forbruket og forrurensin under drift.. den gamle bilen kan du sikkert kjøyra i fleire hundra år før den nye miljøvennlige bilen har rukket å forrurensa mindre tilsaman..
byråkratane prøvar å lura folk til å tru at gamle bilar er fyfy farlige greier juling skulle dei hatt!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: vrakpant økning .. men....
Samma gjeld jo el-bilar eller to***a sitt oppleg med 0 i utslepp......hjelp jo ikkje med null i utslepp bak røve på bilen når produksjonsutslepp +++ etc tilsvarar maaaaaange års bruk av ein gammal slitar.
TLF: 97419035
Sv: vrakpant økning .. men....
Nå må vi ikke glemme at den gamle bilen også ble produsert en gang i tiden...
Jeg tror nok at utslippene fra den produksjonen var betydelig høyere enn produksjonen idag.
Når det er sagt, så er det et faktum at de gamle bilene eksisterer, så å holde en slik på veien, er nok
mer miljøvennlig enn å kjøpe en ny.
I tillegg kommer sjarmen med å kjøre gammel bil....
Jeg tror nok at utslippene fra den produksjonen var betydelig høyere enn produksjonen idag.
Når det er sagt, så er det et faktum at de gamle bilene eksisterer, så å holde en slik på veien, er nok
mer miljøvennlig enn å kjøpe en ny.
I tillegg kommer sjarmen med å kjøre gammel bil....
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Sv: vrakpant økning .. men....
Klart dei er produserte eingong, som garantert var langt verre enn dei klarar idag, men det vert jo ikkje bedre miljø av å fortsatt laga meir. men sikkerheit og bullshitt tar overhånd idag og folk tør omtrent ikkje kjøyra noko som er 10år gammalt
poenget mitt er at eg trur sveeert få her i landet er opplyste om at da ikkje er miljøvennlig å kjøpa ny bil.. folk henger seg opp i det som kjem ut av røyret i andre enden av bilen der og då, og ikkje kva som kjem ut av skorsteinen på fabrikken på andre sida av verden(etc)
poenget mitt er at eg trur sveeert få her i landet er opplyste om at da ikkje er miljøvennlig å kjøpa ny bil.. folk henger seg opp i det som kjem ut av røyret i andre enden av bilen der og då, og ikkje kva som kjem ut av skorsteinen på fabrikken på andre sida av verden(etc)
TLF: 97419035
Sv: vrakpant økning .. men....
spørs om astmatikere er like happy om rushtrafikken består utelukkende av veteranbiler
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: vrakpant økning .. men....
til lags åt alle kan ingen gjera............og dersom da er tilfelle at asmatikarar syter og klagar og masar om at folk må kjøpa nye miljøvennlige bilar som ikkje forrurensar ein flekk....so veit eg at da er fleire asmatikara på andre sio av kulo som ikkje er lika fornøygde med da for å sei da mildt.
TLF: 97419035
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: vrakpant økning .. men....
VIKTIG! Denne kampanjen gjelder ikke alle huggere. Irriterende og dårlig kommunisert....... Her er listen og datoene:
http://www.autoretur.no/Artikkel/Okt-vr ... 05030.php/
Kan likegodt legge det ut her:
Hordaland
Norscrap West AS
Hanøytangen
5310 Hauglandshella
Tlf.: 56 15 72 02 / 91 81 23 31
10. Oktober til 14. Oktober
Stord Bildemontering
Grunnavågsveien 60
5410 Sagvåg
Tlf.: 53 49 45 54
26. September til 1. Oktober
Bjørke Bilopphogging
Bjørkemoen 56
5700 Voss
Tlf.: 56 52 37 50
3. Oktober til 8. Oktober
http://www.autoretur.no/Artikkel/Okt-vr ... 05030.php/
Kan likegodt legge det ut her:
Hordaland
Norscrap West AS
Hanøytangen
5310 Hauglandshella
Tlf.: 56 15 72 02 / 91 81 23 31
10. Oktober til 14. Oktober
Stord Bildemontering
Grunnavågsveien 60
5410 Sagvåg
Tlf.: 53 49 45 54
26. September til 1. Oktober
Bjørke Bilopphogging
Bjørkemoen 56
5700 Voss
Tlf.: 56 52 37 50
3. Oktober til 8. Oktober
Last edited by Anonymous on Wed Sep 28, 2011 10:33 am, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: vrakpant økning .. men....
Jeg skulle gjerne ha montert noen bilder, kanskje jeg skulle ringe de...?RZR Geir wrote:
Stord Bildemontering
Grunnavågsveien 60
5410 Sagvåg
Tlf.: 53 .......
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein