1973 1303S American Roadster *SOLGT*

Gamle tilsalgstråder samles her

Moderators: Global moderator, Global moderator

Locked
sindredahl
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 3
Joined: Thu Jun 16, 2011 10:17 pm

1973 1303S American Roadster *SOLGT*

Post by sindredahl »

Image

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30037590

Legger nå min roadster boble ut for salg med tungt hjerte, grunnet planlagt flytting til Oslo uten garasjeplass. Det er en 1973 modell 1303S med en 1800 luftavkjølt motor som yter 70 hester (som er ganske mye for en bil på 750 kg). Motoren er utstyrt med 2 stk. doble forgassere. Seter, dashboard og dørtrekk er trukket i helt hvitt, gjennomført vinylskinn. Dashboard har infelt fine VDO-instrumenter (tank-, volt-, motortemperatur- og oljetrykksindikator, turteller, speedometer og termometer. Den har skivebremser foran og tromler bak. CD-spilleren er en bra Blaupunkt-spiller med støtte for DAB-radio, under fremsetene er det monter 2 stk. 16x9 høytalere. Senket frontrute. Bilen ble EU-godkjent i juni 2011, hos VW-verksted. Kalesjen tas av og legges ned bak baksetene. Bilens lakkfarge er metallic burgunderrød, men kan oppfattes som lilla og brun alt etter lyset den står i. På speedometeret står det at den har gått 53000, men ble fortalt at motor var gått 10000 når jeg kjøpte den. Siden jeg kjøpte den har jeg kjørt ca 200 mil.

Bremsekalipere er overhalt, viftereim er byttet. Bilen har en lakkskade bak (Har fått pris kr 4000,- for å få det fikset). Sidevindu på førersiden er sprukket, men kjører nesten aldri med den oppe. Følger med jekk og dekkstang som er lakkert i bilens farger. Dette er en skikkelig morsom bil å cruise med, som får mye oppmerksomhet og lange blikk fra unge og gamle. Den er søt med kalesjen nede og tøff når den er oppe. Motoren har den tøffe karakteristiske boxermotorlyden når man trør litt på gassen, som gjør den ekstra morsom å kjøre. Bilen kan besiktiges og prøvekjøres i Kristiansund.
Locked