Page 1 of 4

56 splittboble

Posted: Thu Aug 11, 2011 11:57 pm
by Viljar
Var i Stavanger og henta denne nå rett over påske, har sett litt over den og gjort den kjørbar. Rust i kanaler/omegn, og under batteri, ellers var den ganske grei for rust(utenom på løse deler). Har vært kræsja litt i høyre framskjerm før den blei parkert for 5 år siden. Det arbeidet som er gjort med innerskjermen der kan kalles dårlig, så det blir tatt opp igjen. Må og skifte bakplate, for den ser litt voldtatt ut, etter at det er blitt sagd ut for å få plass til original eksos igjen.
Bilen er godkjent med 1500 motor, skivebremser framme, bakstillingsdeler og hjulutrustning. :)
Planen var å kjøre litt med den nå, så blir det restaurering litt på sikt.

Image

Image

Image

Image

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun Aug 14, 2011 4:43 pm
by Solan
Kult med enda en "splittboble" i byen, regner med at det er sveist inn splittrute, dvs karosseri fra en gammel oval? Og er det nyere bunnplate, 67 ? Slit'an!

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun Aug 14, 2011 5:38 pm
by Jon T
Ser ut som du har fått gjort de riktige tingene.
Grattis med fin bil!

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun Aug 14, 2011 6:05 pm
by Trond Dahl
Solan wrote: Kult med enda en "splittboble" i byen, regner med at det er sveist inn splittrute, dvs karosseri fra en gammel oval? Og er det nyere bunnplate, 67 ? Slit'an!
Denne så jeg på for mange år siden da den sto i Stavanger. Det er ikke splitt bakvindu for det har helt feil form. Tipper det er oval vindu de har sveist på en pinne i midten :-) ?

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun Aug 14, 2011 8:57 pm
by Viljar
Oval med stolpe i midten ja. Bunnplate er og fra 56, men står på balljoint forstilling som er ombygd til å passe. Må gjøre noe med dette, da den er dårlig, og demperen tar i når bilen jekkes opp, ser litt løye ut heile greiene. Men det er faktisk blitt godkjent sånn.

Har kjørt den nesten 2000km så langt i sommer, kjekkere å kjøre denne enn 1302en!

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun Aug 14, 2011 9:04 pm
by Viljar
Image
Kanskje noen som kjenner igjen dette gliset til høyre, har vært på BugOut et par ganger med den. Kom jo med på verveheftet og den. ;D

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun Aug 14, 2011 10:35 pm
by Tistlo
Du skakje berre setta på han linkpin forstilling og bygga om te 5 bolt igjen då? :)
kom seg no ivertfall dramatisk med litt ny farge og tøft med matt panser mot blank lakk!!

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun Aug 14, 2011 11:34 pm
by Viljar
Har litt lyst på 5-bolt igjen ja...
Sku hatt nytt panser på den, e litt smådårlig da som sto på. Burde kanskje fått tak i et bedre W lokk og, eller reparera da som eg har. Skjermane + diverse får eg tak i nytt neste gang eg skal til Tyskland. Dei som står på e litt dårlige, med bengalakk på...

Sv: 56 splittboble

Posted: Mon Aug 15, 2011 7:33 pm
by Tistlo
solenge da e orginalskjermar so e da reddbart(e min meining)

Sv: 56 splittboble

Posted: Mon Aug 15, 2011 11:17 pm
by Viljar
Trur det blir nye hos CSP her... Mulig du vil overta dei gamle ein dag...

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun May 06, 2012 1:02 am
by Viljar
Fikk tak i brukbare skjermer fra 62, så det kan bli bra.

[img width=399 height=600]http://i113.photobucket.com/albums/n232 ... GP6995.jpg[/img]
Dette er jo helt feil, og dårlig. Så kjøpte ny linkpin puma forstilling hos CSP.

[img width=399 height=600]http://i113.photobucket.com/albums/n232 ... GP6994.jpg[/img]
Tok med noen nye bremser samtidig.

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun May 06, 2012 1:22 pm
by Nordtveit
kan jeg spørre hva komplette skivebremser og kalippere kom på?

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun May 06, 2012 10:03 pm
by Viljar

Sv: 56 splittboble

Posted: Sun May 06, 2012 10:05 pm
by Viljar
Disse er med TÜV papirer opp til 140hk. Mener det var 120hk på de uten hull. Enda mindre på de uventilerte.

Sv: 56 splittboble

Posted: Mon May 07, 2012 2:06 am
by Solan
Mindre enn 120 hk på ovalen, Eivind?? Nei, GO BIG !!!