Page 1 of 2

Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 2:36 am
by RuSt
Har gått til innkjøp av min første boble, en 1302 fra 1972. Hentet den i Ålesund for drøye 2 uker siden og har nytt cruisingen siden... :thup
Orginalt stod det en 1200 motor i den, men forgje eier satt i en 1600. :)
Den er rustsveist under forgje vinter men er helt klart moden for litt oppgradering av både eksteriør og interiør.
Bøttestoler og dropspindler er alerede bestilt fra det store utland.
Er forlebig bare medlem her på forumet, men har fyllt ut info for å bli klubbmedlem og. ;)



Legger ved noen bilder fra salgsannonsen, kommer nok en fotoshoot fra Bergen siden...


[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 7:20 am
by Sander
Gratulerer med fin bil!!!  1200 er vell ikkje originalt, 02 hadde vell 1500 motor?

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 7:28 am
by RuSt
Takker...:) Fantastisk morsom bil å kjøre.:)
Sikkert riktig som du sier, hentet bare den infoen fra vognkortet...

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 7:36 am
by ts
Gratulerer!!  :thup

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 7:53 am
by Solan
Grattis med fin bil, ja! Og velkommen på forumet (og i klubben etterhvert :) )

1302 hadde 1200 motor originalt, mens 1302 S hadde 1600. Siden din er en 1302 har den vel også trommelbremser foran (?). Fin bil med fin farge, kos deg med cruising i sommer!  :thup

Edit: Jeg ser det står 1302 S på baklokket ditt, men dette er nok ikke riktig. Baklokket til S-utgavene hadde også 4 sett med kjøleribber/ventilasjonshull for den "råspreke" 1600-motoren  ;D

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 10:49 am
by Jon T
Grattis med fin bil og velkommen i klubben.
Utrolig fin farge på bilen.

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 11:57 am
by StarBugs Geir
Gratulerer og velkommen! :thup Kjempefin bil og er det GTI ratt jeg skimter? :) STILIG! 8)

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 1:54 pm
by hans
senkespindler til 1302 ?

Forøvrig en fin bil - og 1302 er en av mine favoritt biler selv om de er litt homo (spør orangenotch :) )




Lykke til med bil :) 

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 2:34 pm
by RuSt
Takker for grattulasjoner...:)

Synes fargen er ganske tøff. Forhåpentligvis blir det en lakkering på den iløpet av vinteren, så skal prøve å høste inn fargekoden.
Ifølge selger er fargen orginal så den må nesten bevares videre...

Er jo helt ny og grønn her med bobleskruing. Ønsker å senke den noen cm, hva trenger jeg å handle inn av deler.
Har handlet inn dropspindler men ser at det stilles spørsmåltegn ved det her...

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 7:53 pm
by T-1
Gratulerer med fin bil  :thup men solan, jeg trodde 1302 kom med 1300 dp og 02 s kom med 1600 maskin? var det ikke kun spare boble og jeans som kom med 1200 de siste årene? har tatt feil før asså :P og 1302 har fjører fremme og da er det bare og bytte fjører for og senke.  :thup gjort på en kjapp time!

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 8:03 pm
by hans
1302 - 77mm bore x 69mm stroke, 1285cc 

1302 S/LS - 85.5mm bore x 69mm stroke, 1584cc   


Image
Forstillingen på 1302 (finnes 1302 med torsjon og balljoint men de var for nord/sør amerika)

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 8:11 pm
by T-1
se der ja :P og ved senk er det vel anbefalt og bruke 2" senke fjører hvis du ikke skal bytte dempere også. skal du lenger ned må du ha dempere til det. bak er det ingen ting som må byttes, der er det bare en skru jobb. få den ned mot moder jord  ;D

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 8:31 pm
by Moshe
Gratulerer med fin bil, og velkommen i klubben!!! :thup

1302 kom som nevnt over med 1300-motor (S-modellen med 1600 motor og skivebremser foran).
Alle 1302'ene har kjøleribber i motorlokket.  På 71-modellen har de 2 grupper med kjøleribber, mens de i '72 hadde 4 grupper med kjøleribber (som 1303).
71-modellen har i tillegg vriknott på dashbordet for vindusvisker/spyler, mens 72-modellen har betjeningsarm ved rattstammen (som 1303).
1302 kom med nytt hjuloppheng, McPherson, som også ble videre brukt i 1303.
Senking skal ikke jeg uttale meg om.... ::)

Sv: Min 1302

Posted: Mon Jul 18, 2011 8:34 pm
by T-1
Moshe wrote: Gratulerer med fin bil, og velkommen i klubben!!! :thup

1302 kom som nevnt over med 1300-motor (S-modellen med 1600 motor og skivebremser foran).
Alle 1302'ene har kjøleribber i motorlokket.  På 71-modellen har de 2 grupper med kjøleribber, mens de i '72 hadde 4 grupper med kjøleribber (som 1303).
71-modellen har i tillegg vriknott på dashbordet for vindusvisker/spyler, mens 72-modellen har betjeningsarm ved rattstammen (som 1303).
1302 kom med nytt hjuloppheng, McPherson, som også ble videre brukt i 1303.
Senking skal ikke jeg uttale meg om.... ::)
2" for lite? ja det er jeg jaggu enig i  ;D

Sv: Min 1302

Posted: Tue Jul 19, 2011 10:17 am
by Solan
T-1 wrote: men solan, jeg trodde 1302 kom med 1300 dp og 02 s kom med 1600 maskin? var det ikke kun spare boble og jeans som kom med 1200 de siste årene?
Du har helt rett, Tåmi, jeg skulle bare se om du fulgte med i timen... :P  ;D