Hvor handler du???

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Hvor handler du???

Post by T-1 »

Som godt kjent er jo vw utbredt i hele verden og dele tilgangen like stor. gjennom internett er det utrolig enkelt og sitte hjemme og finne akkurat DEN delen du ønsker deg eller trenger for og holde din luftkjølte igang. men igjen så er det noen illsjeler i norge som prøver livnære seg av og selge akkurat disse delene. jeg har igjennom flere år prøvd konsekvent og handle på norske butikker da de gjerne forsvinner til slutt hvis alle handler på den andre siden av sjøen. men jeg syns prisene begynner bli bra stive kontra på den andre siden av sjøen. så jeg har begynt handle mer og mer på fks cip1 og andre som kan levere de delene jeg er ute etter. fks jeg hadde et tilbud fra en her i norge og da var prisen 11000.- kjøpte jeg de samme delene på cip1 kom det på under 7000.- joda klart det kommer TULL og GROMS på prisen. men er mann gjerne fler om gangen som bestiller er det jo ingen tvil om hva som lønner seg. men da tilbake til de illsjelene her i norge?? hmm så HVA gjør du? og hva MENER du?
The Wheeler dealer
User avatar
larst
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 535
Joined: Sun Sep 07, 2008 7:06 pm
Location: titlestad

Sv: Hvor handler du???

Post by larst »

store bestillinger tar jeg hos cip1, litt mindre tar jeg her på berget....opp til ca 1500-2000.
Før i tiden når jeg skatet var det noe som het: Support your local skateshop( vw shop), men økonomien er hardt presset til tider så av og til må den styre over "lojalitet"....
født på en fredag, i tide til helgen!!
ts
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 841
Joined: Sat Jul 04, 2009 11:54 am

Sv: Hvor handler du???

Post by ts »

Kjøpte komplett sett med nye belter nå. Prisen jeg fikk fra de her i Norge lå mellom 3000 - 3500,- for komplett pakke.
Jeg bestilte de fra Wolfburg West. Levert på døren på under en uke for ca 1800,- inkl frakt, avgifter osv.. dvs prisen jeg betalte ble: 241dollar for belter og frakt + 25% moms (som jeg ikke har hørt noe om enda, men det kommer vel)

Men enig med Lars her.. Er det ikke mye å spare så bør man holde på de "lokale". Men når det er snakk om halve prisen......
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
User avatar
larst
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 535
Joined: Sun Sep 07, 2008 7:06 pm
Location: titlestad

Sv: Hvor handler du???

Post by larst »

... og når det i tilleg leveres kjappere fra statene så....
født på en fredag, i tide til helgen!!
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Hvor handler du???

Post by FreddyB »

Handlar mitt på Unneberg, eg.

Support your local hookers, liksom.

:thup
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Hvor handler du???

Post by RZR Andy »

På Mølller anbefaler de faktisk fortsatt HotShop om du har luftkjølt... det er jo som vi vet for de som har så mye penger at de sliter med å få brukt dem fornuftig.
Kanskje de heller burde fått beskjed fra VWACB om at de må sjekke forumet her?
TheRealRednose
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 47
Joined: Sun Dec 19, 2010 6:52 pm

Sv: Hvor handler du???

Post by TheRealRednose »

Det lille jeg har handlet har jeg handlet hos Unneberg. Mest fordi når jeg trenger noe, sender André meg linker til dem.

Alltid rask og grei levering- anbefales.
-61 Ferdinand
-57 Oval
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Hvor handler du???

Post by T-1 »

Jo klart mann bør støtte de lokale. men jeg har litt inntrykk at mye av det som blir solgt i norge blir bare bestilt rett fra utlandet, fks cip1. og videre sendt med høyere pris. det klarer man jo strengt tatt gjøre selv og da gjerne spare litt cash. det som også er en tanke er jo at bobla er og blir den bilen som er produsert mest av i verden. og det er ikke bare en håndfull butikker i norge som klarer og levere deler til disse bilene. jeg skulle ha bremser til en 1303. det vil si nye skiver, klosser, rør, band bak og slanger. det kom på over 6000.- på en av de som har spesialisert seg på vw. men det var no name bremser. meka her i åsane leverte brembo skiver og klosser med resten for under 2000.- men men :P
The Wheeler dealer
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Hvor handler du???

Post by RZR Andy »

Cluet er å sjekke litt rundt. De få som har satset på dette gamet som et levebrød kombinerer det gjerne med noe annet, men ingen tjener fett på dette. Skal du ha et lite lager så koster det å kjøpe inn, og det koster å drifte. Ikke mange bedriftsøkonomer som starter opp i denne nisjen, sannsynligvis... ;)
Post Reply