Late(bruks)lokkern

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Late(bruks)lokkern

Post by T-1 »

Hepp, siden varianten ikke er spesielt famile vennlig måtte vi jo finne en annen bil og fise rundt i for sommeren. jeg hadde lyst på en boble og da gjerne av "nyere" dato.
Jeg fikk tips av esjo om en 69 model her i området som har stått noen år. vi stakk ut en tur og glana og blei til slutt enig om en pris med selger. her blir det i første omgang og få den eu ok og skilter igjen. pr i dag er det ikke bremser i det hele tatt på bilen så det blir første prosjekt. rust messig virker den ganske grei(noe fins det ja) motoren er også ganske rufsette så den må ut og få en gjennomgang så den holder ut sessongen hvertfall. videre plan er og montere puma forstilling og 8spoke felger som jeg handla med mister milde :thup her blir det senk både fremme og bak. har en viss idè oppe i skallen om hvordan slutt resultate skal bli :P noe må mann jo finne på når fruen sitter foran tven og ungene er i seng :P her skal det pøses på med bilder hele veien! planen er at den skal være klar til vårmønstringen i juni. så det blir noen lange kvelder i garagen.
The Wheeler dealer
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by T-1 »

Får beskjed om at lagrings plass er full så får ikke lagt inn bilder. men her er bilen hvertfall http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewtopic.php?p=315147#p315147
The Wheeler dealer
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by hans »

Image

ser jo fin ut den :)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by FreddyB »

Varianten er ikkje familievennlig..? Hur så?
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by Solan »

FreddyB wrote: Varianten er ikkje familievennlig..? Hur så?
Det betyr at han må ta med seg familien hvis han skal cruise Variant... :P
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by T-1 »

Hola, idag har jeg ordna senke spindler til bilen.. men jeg er litt skeptisk/spent på hvordan det blir med orginal bredda puma. skal ha 8spoke felger på bilen og de er vel 5.5 breie. noen som har peil på hvordan det blir? eller om det går? forøvrig csp spindler hvis det har no og si?
The Wheeler dealer
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by Jon T »

Det skal gå som go knall.
Det oppstettet har jeg drømt om i flere siden bilen blir nok senket og du beholder fjæringslengden.
Go Go Go!
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by T-1 »

Jon T wrote: Det skal gå som go knall.
Det oppstettet har jeg drømt om i flere siden bilen blir nok senket og du beholder fjæringslengden.
Go Go Go!
Thanks  :thup driver fremdeles og legger litt planer. har rota frem en 5 kanals forsterker som skal drive deler av stereoen i bilen. her blir det litt ungdoms preg med unødvendig mye stereo  ;D
The Wheeler dealer
User avatar
murmester
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 305
Joined: Sat Sep 15, 2007 10:48 pm
Location: helgoland

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by murmester »

Har hatt samme bil med senkespindler og 8 spoke og det gikk helt fint.
Verdens nest eldste yrke.
User avatar
Magnus
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1071
Joined: Thu Mar 06, 2008 10:09 am
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by Magnus »

T-1 wrote: Har rota frem en 5 kanals forsterker som skal drive deler av stereoen i bilen.  ;D
Fyttirakkern, blir for vilt! Grattis med bil, forresten  :thup
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by T-1 »

;) idag kom det pakke i posten. tror det kan gjøre seg i bilen.
Attachments
Porsche Steering Wheel.JPG
Porsche Steering Wheel.JPG (57.74 KiB) Viewed 799 times
The Wheeler dealer
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by T-1 »

murmester wrote: Har hatt samme bil med senkespindler og 8 spoke og det gikk helt fint.
Nais! har du noe bilder fra den??
The Wheeler dealer
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by T-1 »

Da står bilen på tunet! takk til esjo som var sjåfør med bil og henger idag  :thup bilen starta på første forsøk. men bremsene henger fælt på og jeg har så godt som ingen pedal så regner med att slanger og pumper må skiftes. satser på og åpne og glo litt i helga. mulig det blir eu kontroll på den neste fredag.
The Wheeler dealer
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by T-1 »

Hola, da har jeg hatt en liten økt på bilen. bremsene satt som F"#¤ fremme så det var litt stress og få av trommelene. men med litt tolmod,  blod og tårer gikk det også. bremse pumpa var dønn i stykker. men bremse bånd var bra så de blir ut sessongen. men ingen  ting går som det skal når mann skrur i grusen. ga gass og og begynte montering av senke spindler også. og da gikk alt dritt :P demperene som sitter på bilen er orginale så de fikk jeg ikke hele av.  :o så der var det på HØY tid og skifte. etter det fikk jeg problemer med gjenger på den ene bære kula. så det gikk vel 1.5 time og gjenge den opp igjen! svein og magnus kom innom for litt kaffe og skjønte jeg var litt lettere oppgitt..  men svein har jo dele lager på breisten :thup så jeg fikk kjøpt nye bremsepumper og dempere en sen fredags kveld :P i tillegg kom han med rust løser til meg( noe ALLE bør ha lager av i garagen ja!) etter bytta pumpe på den ene siden viser det seg att  montering settet er dårlig. så da blir ikke det satt sammen igjen før jeg har fått tak i nytt. så nå står bilen ferdig senka på en side (uten brems)og med en 8 spoke felg :P bilder og oppdatering i morra :D
The Wheeler dealer
User avatar
larst
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 535
Joined: Sun Sep 07, 2008 7:06 pm
Location: titlestad

Sv: Late(bruks)lokkern

Post by larst »

lykke til. kom nettop inn døren her, jeg har troen tommy....
det der ordner du....
født på en fredag, i tide til helgen!!
Post Reply