Page 1 of 2
Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Tue Feb 01, 2011 10:56 pm
by gauten
Er det nokon som har erfaring med å bygge om IRS kasse til stive akslingar/sving akslingar?
Har ei AT kasse frå 1973 1303 (IRS), er ikkje så lysten på å bygge om bakstillinga til IRS, men ynskjer samtidig den utvekslinga eg får frå denne kassa.
Er det i det heile tatt mulig å bygge om til svingakslinger?
Planen er å ha den i ei -75 1200 "spareboble" med 1600 motor. går det an å bruke akslingane frå den originale 1200 kassa? Er vel tvilsomt...
Idear om dette hadde eg satt pris på sidan eg ikkje klarar å finne noko særleg info om emnet!
Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Wed Feb 02, 2011 4:54 pm
by RZR Andy
IRS med to sidelokk KAN bygges om sånn som du snakker om. De var etter det jeg har forstått kun å finne på 1302, dessverre har 1303 AT bare avtagbart sidelokk på ene siden. Har noen 1302 kasser liggende, men disse har utveksling 4.125 i stedet for 3.875
Om jeg ikke husker feil hadde 1200 f.eks. Jeans 4.375 i utveksling, og det bidro til at bilene fikk rimelig god aks ut av lyskryssene. Morsomt å kjøre. Med en 1600 blir det jo en rivstart av dimensjoner, men du vil vel ligge litt høyt i turtall på motorvei.
Det beste (kroner vs. tid/arbeid) vil nok være å bruke en 1300S kasse eller 1500 svingakselkasse.
Neste alternativet blir å bruke 4.125 fra en 1300 svingaksel - litt tregere i aksen men behageligere turtall på cruise.
En mulighet er også ombygging til IRS sånn som Erik har gjort, men det er jo litt mer omfattende. Da får du jo bedre veigrep på kjøpet.
Litt mer om dette her
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,545.0.html
Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Wed Feb 02, 2011 4:55 pm
by Tistlo
Dei aller fleste velger å bygga frå svingaksel til irs for å få bedre kjøyreeigenskapar
Det er to heilt forskjellige ting, lite deler som går om kvarandre, spesielt ikkje akslingane. Det lettaste er jo utan tvil å få tak i ei 1300s kassa som har ein kjekk utveksling. dei kostar vel frå2-4tusen alt etter som. Meen no er eg ikkje heilt sikker,men mulig du kan flytta over diffrensialen og sideplatene frå sving kasso til irs kasso, då vil du jo få muligheiten til å setta på akslingene og resten, men er ikkje heilt sikker på om diffen passar rett på. Må vel ogso bygga om girkassefester litt, ivertfall framme er det ulikt.
edit, Andy kom meg i forkjøpet her menemen
Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Wed Feb 02, 2011 10:50 pm
by gauten
Takkar så mykje for god info tistlo og Andy!
Kassa eg har er ei AT kasse ( AT 09 01 3)
med deksel på begge sider... Etter det eg har forstått frå div kodetabellar(AT 1600,3.875, 1303s and Cabriolet from 8/72) er dette irs kasse..eller?
så utveksling er som eg vil ha den, (høg toppfart med lågt turtal
vurderer og ombygging til irs, har sett korleis Erik og andre har gjort det, men det virker som dette ikkje er så enkelt med mindre bilen er delt frå panna, og min bil er eit slags rullande prosjekt i meir eller mindre dagleg bruk, så hadde vert lettare å bare bytte kasse, når eg bytter motor om ikkje lenge, forhåpentleg
fekk og litt info frå H-MEK på vw norge (girkassetråden) ;
"Går helt fint å bygge om så lenge irs-kassa har løse lokk på begge sider av diffen.
Du må flytte over diff fra svingkasse, og bruke ring som sitter i irs-kassa.
Shimsing for å få riktig inngrepp mellom ring og pinion må påregnes"
alt dette tatt i betraktning forstår eg det slik at eg treng ei 1302 eller 1300 delekasse med akslinger, og bygge min irs kasse om til svingakselkasse med ønska utveksling.
Ka de trur???!
Har nokon ei rimeleg kasse m/akslingar liggande?
Skjønnar at dette er mykje styr i forhold til å bare kjøpe ei 1300s kasse, men desse er dyre og sjeldne, eg har i allefall ikkje komme over ei endå...
Er jo litt kjekt å prøve seg på litt girkasse ombygging og

Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Thu Feb 03, 2011 1:12 am
by Tistlo
du kan vel bruka delane frå den kasso du har`?
Ein rimleg måte å ordna seg 1300s kassa på me litt jobb

Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Thu Feb 03, 2011 9:42 am
by gauten
Ja tenkte jo på det, men hadde vert greit å ha den i reserve i tilfelle ting ikkje går som planlagt
har du ei svingakselkasse Liggande med 8 bolter på kronhjul/ring?
Treng og ei førardør, og nokre framskjermar om du har det.
Kansje eg skulle tatt med varebilen og tatt turen opp til deg og letta deg for litt deler?
Må jo begynna å bli fullt der oppe!!

Gaute
Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Fri Feb 04, 2011 1:32 pm
by Tistlo
har vel fleire svinaksel kasser liggande, men trur eg har nokon diffar i lausvekt og. usikker på boltar men kan jo sjekka.
berre å komma me varebilen

Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Fri Feb 04, 2011 1:40 pm
by gauten
Høyres bra ut! Fint om du gidd sjekka om du har med 8 boltar.
Får sjå om eg får tid til ein tur neste helg eventuelt.
Du høyrer frå meg!
Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Mon Feb 07, 2011 10:31 pm
by Padden
Det står forøvrig en bunnplate fra en 68 mod automat på finn, den har balljoint forstilling og irs bakstilling. Da kan du flytte over karroseriet og bruke en irs kasse.
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26207559
Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Mon Feb 07, 2011 10:38 pm
by gauten
Takk for tipset!
Man det vert litt mykje styr, og langt(dyrt) å reise... satser på å bygge om til svingaksler i første omgang, eventuelt irs bakstilling når kaross skal av ein gong i framtida

Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Mon Feb 07, 2011 11:38 pm
by Tistlo
Gaute eg fant ei kassa med intakt diff, 8 boltar. sikkert ei vanleg 1300 AB kassa. meinar eg har nokon diffar i lausvekt og men slitt litt med rot i systemet...
Kasso kan du få billeg. når du har tatt ut diffen kan du dele ho i to so har du clutchhus ved motoroppstart på golv og kappar du av hovedakselen so har du sentreringsverktøy ved clutchskifte

mykje for penga
Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Mon Feb 07, 2011 11:52 pm
by gauten
Høyres jo veldig bra ut!!
Forstod det slik at du har noko deler liggande på breistein.
Dei kan eg ta med opp til deg når eg alikevel har med varebil, ringer deg når helga nermar seg!

Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Tue Feb 15, 2011 12:14 am
by gauten
Hei,
eg har eit par spørsmål til ang ombygging av irskasse til svingaksel.
Har no fått tak i ein svingaksel kasse
frå tistlo som me trudde var rette kassen, men når eg opna kassen oppdaga eg
at det var 6 boltar på kronhjul/ring og 35 tenner.
irs kassen derimot har 8 boltar på kronhjul/ring, og 31 tenner.
Eg går ut i frå at Kronhjulet frå irskassa måflyttast over på svingaksel diffen, sidan pinjong og
kronhjul helst skal gå i par.( er irs kassen som skal få svingaksel diff)
Spørsmål: er det nokon som veit kva svingaksel kassar som har diff med 8 boltar for kronhjul, skik at ein kan skru over kronhjul frå irskasse på svingaksel diff?!
Gaute
Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Tue Feb 15, 2011 6:42 pm
by Tistlo
åfaen, trudde det var dei utvendige boltane som var dei 8

du får sjølvsagt att pengane for kasso, evt om du finn ut kva kassa som du treng so kan den bytast
Ja kronhjulet må gå ilag med pinjongen
Sv: Bygge om Irs kasse til sving aksling?
Posted: Tue Feb 15, 2011 9:34 pm
by gauten
Eg og trudde det var deksel boltar som skulle vera 8 stk

jaja, får sjå om nokon har liggande, finn ingenting på nett om kva girkasse som har denne diffen med 8 bolt.
Lurer på å kjøpe super diff.. Då hadde eg fått meg ein bra girkasse for framtidige planar om større motor...!
Var bare desse pengane det alltid er for lite av...