Ser bra ut nå, Moshe! Hvor mange Karmann-cabrios er det i byen nå? Får sannsynligvis selskap av en rød nyimportert -78 som er til kirurgisk behandling i Arna i vinter. Samme prosessen som med din, de digger masse VDO-klokker i Tyskland...
Det er imponerande å sjå folk som går mot strømmen, gitt.. Det er ikkje mange som set bilen tilbake i originalstand når dei får kloa i ein 1303 i oppjazza tilstand!
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
Flott bil !! Kult at du setter på "gamle skilt" Det er små detaljer som er viktig. Kanskje en gammel skiltplate bak skiltet istedet for den moderne logo saken? Blir en drøm å kjøre denne på våren tenker jeg:)
FreddyB wrote:Det er imponerande å sjå folk som går mot strømmen, gitt.. Det er ikkje mange som set bilen tilbake i originalstand når dei får kloa i ein 1303 i oppjazza tilstand!
RZR Sune wrote:Flott bil !! Kult at du setter på "gamle skilt" Det er små detaljer som er viktig. Kanskje en gammel skiltplate bak skiltet istedet for den moderne logo saken? Blir en drøm å kjøre denne på våren tenker jeg:)
Sune
Takker. Jo, ser etter noe annet å bruke bakom, men ender vel antagelig opp med å ha det uten bakplate...
Ja no vert dett verkeleg bra. Fekk ein caben med dei høge "02" seta. På min -78 er det Golf-seter originalt, og dei står fortsatt i. Vi må møtast til sommaren....
Lenge siden det skjedde noe i denne tråden, hva skjer med cab'en, Jonn-Stian?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Solan wrote:
Lenge siden det skjedde noe i denne tråden, hva skjer med cab'en, Jonn-Stian?
Cab'en står og venter på tur. Ny 1600-motor er på gang + litt småfiks, elektrisk, vindusviskere og sånn...
Men først skal Notchen ferdigstilles og på veien...
Endelig noe på gang med Cabben...
Notchen er trillet ut på lagring i påvente av deler og pågangsmot, Fridoen er kjørt hjem og Cabben er altså på plass på BBH.
Ombyttet ble foretatt i ly av mørket lørdag kveld, og søndag var det klart for motor ut og en liten kattevask på Cabben...
Takk til Kristian for god hjelp i dag med gjenstridige bolter og et spark i baken...
Etter mye jobbing og mikkmakk er endelig den "nye" 1600-motoren til Cabben klar.
Diverse fingertrøbbel, feile pakninger, oljelekkasje og modifisering av deler til tross - nå går den!!!
Takk til Kristian for all hjelp underveis og til Henrik nå til slutt i den avgjørende fasen (linselus eller ei...)!!!
Puuuhhh...
Etter flere år ute av drift, utallige arbeidstimer, masse nye deler, motorbytte, dynamofeil, coilfeil x2 og sist 2 stk 2'er feil på EU (ujevne bremser bak og slakk i indre styrekuler) er endelig Cabben EU-godkjent for 2 nye år...
Den er ikke helt ferdigstilt enda, men er nå godkjent og fullt ut brukbar!!! Sommeren kom seint her i gården, men den kom til slutt!!!