Page 1 of 4
min 1967 1300
Posted: Thu Feb 28, 2008 4:45 pm
by Jon T
Her er litt infor om min bil.. Den ble levert ny til Reidar på Voss som var en gammel lærer der oppe, jeg hentet den på nordhordaland i 2006 hos en grei kar med beskjed om at ikke noe var blitt gjort siden 1987! Greit nok tenkte jeg og kjøpte den siden den ikke hadde nevneverdig rust på de vanlige stedene. Når jeg kom hjem ble den parkert på tunet i påvente av en plass i garasjen hvor ett prosjekt sto og ventet. Nå etter noen vintre og en vår har jeg kommet meg ut på Sotra i Bjørn's lille vw-Paradis!
Jeg har byttet alt av drivstoffslanger, Bremseslanger og bremse deler. Viderer har alt småting som har vært i stykker blitt fikset som lys ol.
Har Vært på eu kontroll med den forrige uke og fikk noen små mangler: løst batteri, ingen bremselys og bytte bremseslange(disse ved hjulen som jeg selvføgelig klarte å glemme).
noen utvalgte bilder:
[img width=800 height=600]
http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /67017.jpg[/img]
[img width=800 height=600]
http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /67021.jpg[/img]
[img width=800 height=600]
http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /67007.jpg[/img]
Sv: min 1967 1300
Posted: Thu Feb 28, 2008 4:52 pm
by Jon T
Det skal nevnes at etter jeg hentet bilen ringte jeg første eier på voss og fikk vite at bilen ikke hadde vært startet siden 1984!!!!
Da hadde startmotoren sluttet å virke og da hadde han bar satt den i garasjen.
Med ny startmotor, ett par oljeskift og noen nye tenningsdeler fikk jeg tauet den i gang. Nå maler den som en katt:
[img width=800 height=600]
http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /67014.jpg[/img]
slik ser den ut under og i skjermbuene:
[img width=800 height=600]
http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /67020.jpg[/img]
[img width=800 height=600]
http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /67019.jpg[/img]
[img width=800 height=600]
http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /67018.jpg[/img]
Foruten ett hull under batteriet

Sv: min 1967 1300
Posted: Thu Feb 28, 2008 6:50 pm
by Jon T
Felger står høyt på listen og jeg er svak for fuchs, disse kjøpte jeg for lenge siden men økonomien setter en stopper for nye bremseskiver:
Brm og sprintstar synes jeg er kule men disse begynner det å bli mangen av så da falt jeg på disse som jeg kjøpte fra en kar i usa:
kjøpte 6 like godt og henning fikk en av dem. Nå er mine blitt strippet og venter på lakk slik at de vil se slik ut:
disse passer rett på 5/205 og selv om de er en fuchs wannabe, er den laget så langt vekke fra designen til fuchs at jeg ser på det som en egen felg..
Sv: min 1967 1300
Posted: Thu Feb 28, 2008 8:39 pm
by Solan
Fin kjerre, Jon !
Sv: min 1967 1300
Posted: Thu Feb 28, 2008 11:23 pm
by Jon T
Solan wrote:
Fin kjerre, Jon !
takk for det, den er litt høy foran men det planlagt litt modifisering

Sv: min 1967 1300
Posted: Fri Feb 29, 2008 8:26 am
by erika
Blir bra denne!
Jeg fikk min 67 modell sandblåst, sinket og primet under + understellsbehandlet. Vil anbefale dette. Ser ut som du kun har noe lettere overflaterust. Dette en investering som jeg tror du har igjen for mange år fremover.
Sv: min 1967 1300
Posted: Fri Feb 29, 2008 9:26 am
by Sander
Vil du selge Fuchs felgane?
Sv: min 1967 1300
Posted: Fri Feb 29, 2008 10:21 am
by Jon T
Sander wrote:
Vil du selge Fuchs felgane?
de er solgt til en lykkelig ny eier!
Sv: min 1967 1300
Posted: Sat Mar 01, 2008 10:45 am
by Jon T
erika wrote:
Blir bra denne!
Jeg fikk min 67 modell sandblåst, sinket og primet under + understellsbehandlet. Vil anbefale dette. Ser ut som du kun har noe lettere overflaterust. Dette en investering som jeg tror du har igjen for mange år fremover.
fikk du gjort dette på ett og samme sted? og hva lyder prisen på ca?
lakk og understell er neste post på programmet men først skilter og kjøring i sommer..
Sv: min 1967 1300
Posted: Sat Mar 01, 2008 3:51 pm
by erika
Sandblåsing og sinking + priming ble gjort hos Bergen overflatebehandling. Det ble gjort i to omganger, da jeg kom på at jeg ville prime også etter sinken. Betalte ca 800+800 den gangen. Hadde vært billigere å gjort det i en engang den gangen - da de maskerte på nytt. Disse holder nå til på Askøy, ring Brensdal på mobil og avtal tid og pris 91148843
Understellsbehandlingen gjorde jeg hos et selskap nede på damsgårdsveien, husker ikke hva de het. det var ganske ordinære priser.
Sv: min 1967 1300
Posted: Sat Mar 01, 2008 11:36 pm
by Sander
Kva måtte den lykkelige eigaren ut med for felgane?
Sv: min 1967 1300
Posted: Sun Mar 02, 2008 9:52 pm
by Jon T
Sander wrote:
Kva måtte den lykkelige eigaren ut med for felgane?
4500, det skal sies at dette var mws repro felger...
Sv: min 1967 1300
Posted: Sun Mar 02, 2008 9:59 pm
by Jon T
erika wrote:
Sandblåsing og sinking + priming ble gjort hos Bergen overflatebehandling. Det ble gjort i to omganger, da jeg kom på at jeg ville prime også etter sinken. Betalte ca 800+800 den gangen. Hadde vært billigere å gjort det i en engang den gangen - da de maskerte på nytt. Disse holder nå til på Askøy, ring Brensdal på mobil og avtal tid og pris 91148843
Understellsbehandlingen gjorde jeg hos et selskap nede på damsgårdsveien, husker ikke hva de het. det var ganske ordinære priser.
det var ikke gale nei, så for meg mye mer!
Dette vil nok bli gjort i løpet av sommeren, Takk for info
Sv: min 1967 1300
Posted: Fri Apr 11, 2008 2:14 pm
by Jon T
I dag er både eier og bil blitt en god del lykkeligere!!!
bilen ble i dag eu godkjent og skilter skal på(må vente til neste torsdag pga Lator).
Nå er det lakking av felger og nye sommer dekkk som står for tur!!! bilde kommer

Sv: min 1967 1300
Posted: Fri Apr 11, 2008 3:21 pm
by VW 181
Meget bra, Jon!!! dette blir god knall i sommer....
jh