Page 40 of 42

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Wed Jan 27, 2016 3:43 pm
by Magnus
AI AI AI! Her er det kembolenge siden det har vært noe oppdateringer.

Det var vel ca 5-7. juni i fjor Boretreffet var, og da var eneste deltakere fra Bergen Jamie, Dalland og meg. Dalland og meg kjørte sammen i Grynet, og turen ned og opp gikk fint. Tror vi plukket av dypsumpen hjemme først, så det ble litt lite oljetrykk på banen, men heldigvis bare i korte perioder... :P Bilde fra hjemturen:
[attachment=1]

På veien nedover (eller strengt tatt i det vi reiste fra Bergen) ble det hentet en "ny" Alpine-radio til Grynet. Mener jeg ga 400kr for den. En ganske god, om enn aldrende HU. Jeg liker også designen veldig godt.
[attachment=2]
Displayet kan slås av, veldig greit når jeg bare skal bruke jack-pluggen (og det blir vel snart bare den, siden FM skal ut :'().
[attachment=3]

En eller annen gang i tiden etter dette var bilen på eukontroll, og det ble funnet en del mangler. Se listen under her, vi har litt som må gjøres. Planen er å ta ut motor og girkasse, og prøve å lokalisere og tette alle lekkasjer der. Så får vi gå over forstillingen (igjen), og hvis jeg gidder får jeg se på skiltlyset :P Ellers er det plenty andre ting som skal/kan gjøres, men det får jeg ta etterhvert.
[attachment=4]

Nøklene har fått seg en liten stilforbedring, greien de sitter på heter OrbitKey:
[attachment=5]
[attachment=6]

Planlegger også å lage meg en litt mer skikkelig subb i bilen. Har tegnet kasse som passer inn under hattehyllen, ca 40L. Nå må jeg bare få tak i en plate 19mm MDF eller to, så kan jeg bygge den. Tenkte å prøve å få til en slags låsemekanisme på kassen, så jeg ikke får den i bakhodet, det kan jo fort bli litt ubehagelig.
[attachment=7]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Jan 31, 2016 10:34 pm
by djupevik
Gode greier! Snart sesong, så bare å kaste seg på listen! Har dere begynt å gå et nytt sted siden de var så pirkete plutselig ;D

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Feb 01, 2016 9:52 pm
by Magnus
djupevik wrote: Gode greier! Snart sesong, så bare å kaste seg på listen! Har dere begynt å gå et nytt sted siden de var så pirkete plutselig ;D
Hehe, tror biltilsynet hadde vært en tur innom ikke så lenge før kontrollen, så kanskje de følte seg litt prega...

Vi har forresten flytta inn i ny garasje, som en del sikkert har fått med seg. Her om dagen kom motoren ut. Har et før bilde, lurer på om pappa tok et bilde etter, men dere vet jo hvordan en motor (og et tomt motorrom) ser ut, så det er ikke så nøye.

[attachment=1]

Ellers ble det også bestilt et X-celerator gasspedalsett, som kommer i posten en eller annen gang. Gleder meg til å montere og prøve det!!

Edit:
Noen flere bilder. Hvis noen lurte, så er jeg han som er iført det kledelige skautet:
[attachment=2]
[attachment=3]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Wed May 18, 2016 10:24 pm
by Solan
Da har både girkasse og motor fått seg en liten "overmaling" i det siste, så nå er det styrekuler og et par småting som står igjen, så blir det snart A OK, eller EU ok som det heter. Nytt Sebring rustfritt eksosanlegg har den også fått  8)

Mener du har en liten filmsnutt av oppstarten også, Magnus..?

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Tue Oct 11, 2016 11:56 am
by Solan
"Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.
"

Hmmm...

Vi fikk fyrt opp Grynet igår, og jussa tenninga fra ca 30 grader til de riktige 7 grader fortenning. Motoren virker pigg, og lyden i ny-eksosen er fin  :thup

Vi har forsøkt å lufte bremsene etter at vi har overhalt caliperne (med nye pakninger og "støvhetter"), men jeg tror bremseslangene foran er skutt, siden det tar tid å få bremsevæsken "ut til caliperne" igjen når vi lufter.

Noen som har slike bremseslanger liggende (nye), forresten...?

Nå er EU ok utsatt til våren, når vi da får godkjent den, så "holder det" i to år framover  8)

Dessverre ikke noe bilde fra seansen, så jeg slenger med et bilde fra en annen gang vi herja på i garasjen...

[attachment=1]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu Oct 13, 2016 10:03 pm
by djupevik
Uvant å ikke se Grynet langs veiene på cruising i år, satser på å se den til neste år :thup

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Fri Dec 16, 2016 5:35 pm
by Solan
Er en liten stund siden siste oppdatering her...

Vi fikk satt Grynet i kjørbar stand, og fyrt den ut på Breistein her for noen uker siden. Her er et "i farta"-bilde fra turen :)

Jeg kan skrive under på at den nye Sebring rustfrie eksosen låter snasent  8)

[attachment=1]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Fri Dec 16, 2016 5:46 pm
by Solan
Jeg fant noen gamle bilder på pc'en fra konfirmasjonsdagen til Magnus i 2010, som ikke er postet her tidligere, håper det er greit med litt mimring...

Mange av VW-gutta stilte opp utenfor Grieghallen for å møte han da han kom ut etter konfirmasjonsseremonien, det var en overraskelse for hovedpersonen, og veldig kjekt! :)  :thup

[attachment=2]

[attachment=3]

[attachment=4]

Og her er godgutten og godbilen:

[attachment=1]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Jan 02, 2017 10:00 pm
by Tistlo
:thup :thup

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Fri Mar 17, 2017 2:59 pm
by Solan
Grynet er tilbake i Mannegarasjen på Nesttun, etter et vinteropphold på lagringa på BBH, så nå er det litt småfiks som må til; senkespindler foran, montere calipere i ny posisjon, montere nye bremseslanger, EU-kontroll, og ut å cruise  8) :thup

Litt lite bilder i denne tråden i det siste, men her er et bilde fra da den ble kjørt ut til Breistein i fjor høst (Magnus bak rattet) :)

[attachment=1]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Apr 10, 2017 7:28 pm
by Magnus
Hm, tragisk lite oppdateringer fra undertegnede i denne tråden den siste tiden, men heldigvis har Lysø Industries senior kontroll!
Her kommer en liten oppdatering fra senkespindel-prosjektet:

Innfestingen for caliperne måtte roteres, da de tok borti senkespindelen. Vi borret nye hull, og monterte:
[attachment=1]

Originalt sto caliperen bakover, så nå er den rotert ca 90 grader.
[attachment=2]

Vi byttet også side på caliperne, og hadde tidligere montert lengre bremseslanger. Disse tok borti dekket ved full sving, så det måtte fikses. Fikk til en løsning med gummigjennomføringer for å holde slangene på plass. De legger seg nå fint uten å gnage borti noe, så ble ganske fornøyd med løsningen.
[attachment=3]

Etter å ha satt den ned på gulvet ble resultatet ganske bra, synes jeg! Gleder meg til å teste ut fjæringsveien!
[attachment=4]

Det går også rykter om at Solan og Tommy har bedrevet bremselufting i helgen, takk!

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Tue Apr 11, 2017 10:05 pm
by djupevik
Kjempegreier! Begynner å bli en stund siden grynet var fast innslag på cruising.

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Fri May 12, 2017 12:10 pm
by Solan
Nå er kjerra EU ok, så nå er det bare å bli frisk, Magnus, så kan du ut og cruise  :thup 8)

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Tue Jan 09, 2018 12:41 pm
by Solan
Nå har Grynet fått plass i den såkalte B-garasjen hjemme (som vi fikk plass til en bil i, siden vi bygde carport til madammen sin bruksbil). Den kan nå stå og kose seg der, og vi får mer armslag i "mekkegarasjen"  :laugh:  8)  :thup

[attachment=1]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Tue Jan 09, 2018 11:19 pm
by djupevik
Smuud, står fint der :thup