Page 39 of 42

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu Apr 24, 2014 8:49 pm
by VW 181
Skulle problemet være slik at dere har behov for å midlertidig låne en slik dypsump, så har jeg en av samme type liggende.. 
Bare å gi en lyd.  :)

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sat Apr 26, 2014 12:41 pm
by Magnus
Hei volkens!
Oljesølet fikk en happy ending, og eg kom meg på russedåpen uten oljeflekker under bilen :D

Synderen viste seg å være denna kameraten her:
[attachment=1]

Og oljelokket så ikke spesielt bra ut. Pappa tok på seg skylda for den skeve tappen (hvis det er lov å si), da han angivelig ikke hadde tatt det så veldig rolig på et gatetun/gårdstun/etellerannet.
[attachment=2]

Men alt ordnet seg strålende da det viste seg at både oljelokk og pakningssett lå og lurte i kassene til lagersjefen, og det har vel knapt sett penere ut under her noen gang! Takk til pappa for god hjelp og responstid ;D
[attachment=3]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sat Apr 26, 2014 12:45 pm
by Solan
:thup

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sat Apr 26, 2014 1:48 pm
by VW 181
Kjekt at ting ordnet seg!  :thup
Da er det bare å cruise videre.  8)

(Så får du heller be senior ta det litt roligere for ettertiden...)  ;)

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sat Apr 26, 2014 3:57 pm
by RZR Sune
Bra du er på veien igjen!

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sat Apr 26, 2014 4:47 pm
by T-1
:thup

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Jul 14, 2014 11:02 am
by Solan
Etter et ufrivillig stopp på cruising til PreBugOut, så har Grynet fått seg en tur opp på løftebukken på BBH, og fått installert ny clutchwire også :)
Fra hyllene til lagersjefen den også, selvsagt ;)

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Jul 27, 2014 1:29 pm
by Magnus
Solan wrote: Etter et ufrivillig stopp på cruising til PreBugOut, så har Grynet fått seg en tur opp på løftebukken på BBH, og fått installert ny clutchwire også :)
Fra hyllene til lagersjefen den også, selvsagt ;)
Jepp, her er dokumentasjonen:
Før:
[attachment=1]

Etter:
[attachment=2]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Jan 19, 2015 2:08 pm
by Solan
Lenge siden det har skjedd noe her, men nå har Grynet kommet inn på mekkeplassen igjen, og fått nesa i sky.. Pumaforstilling skal ut, og originalforstilling med senkespindler (danskproduserte fra Dalhems) skal inn.

Vi har byttet til oss en donorforstilling fra Tistlo. Tidligere en kveld har jeg montert av hjullagre foran (så veldig fine ut), og tatt av EMPI skivebremsekit'et som står på Grynet. Dette settet er vi forresten veldig fornøyd med, det har vart i 5-6 år nå, helt uten problemer, og har rullet (og ved behov bremset!) i temmelig mange km.

[attachment=5]

[attachment=6]

Jeg hadde en økt i går, der Puma-forstillinga blei skrudd av (en av de øverste boltene brakk selvsagt av...). En del styr med å få løsnet fastrustete ting fra donorforstillinga, så vinkelkutter ordnet støtdemperne, de ble kassert. Jeg var ganske overrasket over å se at alle fire bærekulene hadde sprukne gummibelger, og de gikk derfor veldig tregt. I tillegg var de fleste styrekulene også ødelagte. Jeg vet ikke hva som gjør dette? Riktignok brukes bilen mye, men er det for dårlig kvalitet som gjør at de ikke holder noe særlig lenge? Jeg mener at vi fikk presset inn nye bærekuler for under tre år siden...

[attachment=1]

Så ble alle fire bærearmene skrudd av, skrubbet med stålbørste og så sandblåst. Deretter fikk de seg et strøk med sort halvblank emaljelakk.

[attachment=2]

[attachment=3]

Jeg oppdaget skummel rust på torped(r)oveggen, som må ses nærmere på... Vi hadde tenkt å dele bilen etter hvert, men jeg håpet å vente et par år med dette ennå... Hva sier du, Tistlo? Kan dette fikses så det holder et par år til..?

[attachment=4]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Wed Jan 21, 2015 6:04 pm
by Tistlo
skal da fiksast skikkeleg må den delast ja, men alt kan sjølvsagt lappast utan demontering. medfører meir knot blant anna. vist du veit at du skal dela den om nokon år ville eg kanskje berre ha utsatt da til dess. da er ikkje akkuratt kritisk med rust der. bedre å gjera da rett 1. gongen tenker eg

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Jan 25, 2015 7:56 pm
by djupevik
Den rusta såg litt kjip ut altså :(  Som jeg alltid pleier å si; like greit å splitte først som sist! ;D  :thup

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon May 04, 2015 11:02 pm
by Solan
Jeg trur det trengs en liten update her nå, Magnus ;)

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Fri May 08, 2015 10:48 am
by Dalland
Solan wrote: Jeg trur det trengs en liten update her nå, Magnus ;)
Da kan jeg oppdatere og fortelle at forgasserne er synka og klar for en ny sessong! :thup

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun May 10, 2015 9:44 am
by Magnus
Ja, her er det på tide med en update!

Sist søndag hadde vi en god økt, og fikk gjort overraskende masse. Dalland var som han selv har nevnt innom og jussa gassere.

Pappa skiftet lykteglass foran til 911 (takk takk, pappa!), og til helrøde bak (takk takk, Geir!).
[attachment=1]
[attachment=2]

I mens skiftet jeg fra stramme moderne belter til behagelige gamle belter, som ikke bare har kul patina, men også er godkjent av veidirektoratet! Snakker om score!
[attachment=4]
[attachment=5]

:thup
[attachment=3]

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu May 28, 2015 11:29 pm
by Magnus
Ny update: Depo oljetrykksmåler er montert, snasne greier synes jeg!

Altfor mange bilder:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]

Og en video: