Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Moderators: Global moderator, Global moderator
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Joda, ny trommel ble innkjøpt fra Helten Fra Bulken, og alt vel der bak nå (hvis det er lov å si). Fikk forresten bremseklosser og -slanger bak til jul, så en dag skal de på.
Ellers har jeg endelig funnet ut av hva som lager den prikkingen i stereoen. Det var rett og slett radioen (Pioneeren) som tok inn tenningen, og etter testing med andre radioer kom jeg fort fram til at den måtte ut. Men Pioneeren fungerte utmerket da jeg satte den inn i Passaten til pappa, så det er noe som skurrer (hehe) for den radioen når den kommer inn i en veteranbil... Hvis noen er intr. i å kjøpe den for å ha i en ny bil, så er det bare å kauke ut. (Den heter DEH-P6000UB.)
Jeg rota i stereokassa, og fant en passende erstatning som en gang ble funnet slengende i bosset. En Clarion DRB4575R, med to preouts, akkurat det jeg trengte. FM-sender for iPoden sørger for "aux-in", og radioen trøkker bra fra seg.
Ser sånn ut, bildet representerer omtrent samme grad av shabbyness som min:
Subben har fått ny forsterker, en Rockford Fosgate Punch 240x, 4-kanals der front-kanalene er gåene, men bak-kanalene kan brokobles, og sørger for at det blir en utmerket monoblokk:
[attachment=1]
PS: Oscar kan nå komme ut av depresjonen siden bassen er tilbake
Ellers har jeg endelig funnet ut av hva som lager den prikkingen i stereoen. Det var rett og slett radioen (Pioneeren) som tok inn tenningen, og etter testing med andre radioer kom jeg fort fram til at den måtte ut. Men Pioneeren fungerte utmerket da jeg satte den inn i Passaten til pappa, så det er noe som skurrer (hehe) for den radioen når den kommer inn i en veteranbil... Hvis noen er intr. i å kjøpe den for å ha i en ny bil, så er det bare å kauke ut. (Den heter DEH-P6000UB.)
Jeg rota i stereokassa, og fant en passende erstatning som en gang ble funnet slengende i bosset. En Clarion DRB4575R, med to preouts, akkurat det jeg trengte. FM-sender for iPoden sørger for "aux-in", og radioen trøkker bra fra seg.
Ser sånn ut, bildet representerer omtrent samme grad av shabbyness som min:
Subben har fått ny forsterker, en Rockford Fosgate Punch 240x, 4-kanals der front-kanalene er gåene, men bak-kanalene kan brokobles, og sørger for at det blir en utmerket monoblokk:
[attachment=1]
PS: Oscar kan nå komme ut av depresjonen siden bassen er tilbake
- Attachments
-
- DSC04914.JPG (48.96 KiB) Viewed 2210 times
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Det er nok mulig å få Pioneeren til å funke skaplig, tipper det er jordingen som har vært problemet. Fins mye anbefalinger for best mulig jording av anlegg på gamle biler om du søker litt på nett. Ekte Aux In er jo å foretrekke fremfor FM
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Jo takk, har prøvd det meste som er av sånne tips, inkl egen jordingsledning fra batteri, jording fra karroseri til "kroppen" til spilleren, men du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å prøve å få orden på super duper stereo shit sammen med meg en gangHenrik wrote: Det er nok mulig å få Pioneeren til å funke skaplig, tipper det er jordingen som har vært problemet. Fins mye anbefalinger for best mulig jording av anlegg på gamle biler om du søker litt på nett. Ekte Aux In er jo å foretrekke fremfor FM
Men FMsender med utgangspunkt i line-utgangen fra iPod er faktisk ikke såå langt fra aux. I tillegg lader min sender iPoden, så det ble ganske bra nå.
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
ville kjøpt en slik : http://www.komplett.no/pioneer-bilstere ... 0ui/800305 - det er ekstra kos i bilen - og den lader iphonen din om du skulle ha det .
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Tja, holder meg heller to god gammel classy gratis radio enn god ny flashy radio som koster pengerhans wrote: ville kjøpt en slik : http://www.komplett.no/pioneer-bilstere ... 0ui/800305 - det er ekstra kos i bilen - og den lader iphonen din om du skulle ha det .
(PS: Min FM-sender lader forresten også iProduktet.)
Last edited by Magnus on Wed Feb 12, 2014 10:02 am, edited 1 time in total.
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
YAY! Bass!! woop woop
- Superbeetle
- Juniormedlem
- Posts: 71
- Joined: Thu May 21, 2009 11:28 pm
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
hans wrote: ville kjøpt en slik : http://www.komplett.no/pioneer-bilstere ... 0ui/800305 - det er ekstra kos i bilen - og den lader iphonen din om du skulle ha det .
Hvilke tennplugger bruker du da?
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Bassen trøkker fortsatt bra, og ingen problemer med stereoen i det siste. Good shit.
For en stund siden hadde vi en liten bremsefix bak på Grynet, og den fikk seg nye slanger og rør bak, i tillegg til at jeg og pappa dro av staget på håndbrekket en gang hver, og det ble sveist på igjen tilsvarende antall ganger
Noen bilder som kanskje kan illustrere noe:
[attachment=1]
[attachment=2]
Og så måtte jeg ha med et skrytebilde fra da jeg var nede på Salhuskaien
[attachment=3]
For en stund siden hadde vi en liten bremsefix bak på Grynet, og den fikk seg nye slanger og rør bak, i tillegg til at jeg og pappa dro av staget på håndbrekket en gang hver, og det ble sveist på igjen tilsvarende antall ganger
Noen bilder som kanskje kan illustrere noe:
[attachment=1]
[attachment=2]
Og så måtte jeg ha med et skrytebilde fra da jeg var nede på Salhuskaien
[attachment=3]
- Attachments
-
- DSC04982.JPG (5.36 KiB) Viewed 2009 times
-
- DSC04983.JPG (44.3 KiB) Viewed 2030 times
-
- Salhus-shoot 1 576.jpg (61.92 KiB) Viewed 2022 times
Last edited by Solan on Sat Apr 12, 2014 10:04 am, edited 1 time in total.
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Kul kar i en kul bil!
Hvor får du tak i de svevende takgrindene?
Hvor får du tak i de svevende takgrindene?
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Tja, der må du nok bare lure, Erik. Kommer fra en superduperhemmelig websjopperika wrote: Kul kar i en kul bil!
Hvor får du tak i de svevende takgrindene?
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Veldig ubeleilig vinkel på en av muttrene under dypsumpen, og olja drypper sakte ut... Noen som har noen tips?
[attachment=1]
[attachment=1]
- Attachments
-
- DSC05051.JPG (8.09 KiB) Viewed 1976 times
Last edited by Magnus on Wed Apr 23, 2014 6:43 pm, edited 1 time in total.
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Kan se ut som om den er slått ut av posisjon...
Er kanskje det enkleste å ta vekk dypsumpen? Og bare kjøre med originalt oljelokk..
Uansett, håper dere får ordnet dette, kjipt med slikt nå i sesongstarten.
Er kanskje det enkleste å ta vekk dypsumpen? Og bare kjøre med originalt oljelokk..
Uansett, håper dere får ordnet dette, kjipt med slikt nå i sesongstarten.
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Forhåpentligvis er det bare hodet på bolten som er slått seg litt. Prøv å skru den forsiktig ut og sett i en ny.
Håper det ordner seg Magnus!
S
Håper det ordner seg Magnus!
S
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Skal på BBH og sjekke det ut i morgen, så da får vi se åssen det egentlig står til. Takker for gode tips, JH og Sune! Man er jo såklart mindre utsatt for denne typen skader hvis man tar vekk dypsumpen, ja Men så er jo den ekstra oljen ok å ha av og til også, da
Last edited by Solan on Thu Apr 24, 2014 8:17 am, edited 1 time in total.
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Tror du må ha litt ekstra olje du som har racerblod i årene
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!