Page 1 of 42

Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 12:25 pm
by Solan
Etter at EL-bilen kubbet helt, trengtes en "Daily Driver", så jeg fant ut at jeg skulle gå for en boble. Billig å eie, lett å skru på sjøl (og dermed enda billigere å eie), og selvfølgelig med bøttevis av sjarm!

Valget falt på en perlehvit 66-modell 1300 med originalt stålsoltak, kjøpt av Eric B. (sonic) i Stavanger. Den er gått 102 tkm (garantert), og er 99,5% rustfri, men litt småfiks er det jo. Kjørte den hjem fra Stavanger i slutten av januar på de originale diagonaldekka fra '66... Turen gikk bra, med kun opphengt gass, opphengt fjernlys (ingen merka noe til det vanvittig blendende lyset fra 6-voltspærene...) og gasswire som hoppet av som eneste trøbbel. Her kommer et par bilder foreløpig.

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 12:37 pm
by Gaute(alutig)
gratulerer med fin bil  :)
ser jo veldig bra ut den da..

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 12:50 pm
by Moshe
"Slit'an" Svein - knall bil det der.... :D
1966-modellen er jo veldig grei... 1300-motor og greier ;D

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 12:53 pm
by amubus
Slit an Svein... Godt du tok til fornuft og nå bidrar til den globale oppvarming igjen....;-)

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 12:54 pm
by Bjørn Hjellestad
Fin Perle!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 1:00 pm
by VW 181
Har vært hos Svein og sett på bilen. Kjempebil, litt småplukk, men absolutt en knall hverdagsbil!! God kaffe, forresten, Svein...
Kos deg med gliset!  ;)

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 6:14 pm
by erika
Det ser ut til å være en veldig bra originalbil. Det er et stund mellom hver gang det dukker opp slike fine biler.
Gratulerer!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 7:15 pm
by GreenBug
Grattis med fin bil:) Blir det senk og felger før våren kommer? ;-)

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 9:54 pm
by Solan
Ska'kke se bort fra det, Morten... Prøver å holde Bløygen original, men kanskje denne blir litt mer "Regen"... :P

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 9:57 pm
by Bjørn Hjellestad
Low & Slow :)

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 03, 2008 9:57 pm
by FreddyB
66 er ein fiiiiin årgang!  8) Gratulerer.

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Feb 04, 2008 1:43 am
by RZR Andy
Solan wrote:Ska'kke se bort fra det, Morten... Prøver å holde Bløygen original, men kanskje denne blir litt mer "Regen"... :P

Hehe, sier du virkelig "A" her Svein? Det var kjekt å høre! Puma og BJ-spindler så fikser vi resten ;D

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Feb 04, 2008 1:52 am
by Solan
BJ-spindler? Skjønner ingenting av det, jeg.... må visst gå på kurs  ::)

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Feb 04, 2008 10:43 am
by RZR Andy
BJ = BallJoint = opphengskuler i motsetning til kingboltspindler... Gjør det hele litt lettere og vedlikeholde og etter VWs mening mer komfortabelt. 66 var vel første året med BJ.
Smidde for skivebremser
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... D4166%2DFG
Smidde for tromler
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... D4165%2DFG
Disse bruker den sene typen (68->) styreledd.
Sammen med denne
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C10%2D4200
denne
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... C18%2D6284
og dette
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... D6500%2D41
Så er du der - fremme. Et sett med 356 replika, f.eks....