Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by djupevik »

Dette lover godt! Gode kvalitetsdeler og litt vossamekk må bli bra :thup
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
Magnus
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1071
Joined: Thu Mar 06, 2008 10:09 am
Location: Bergen

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"

Post by Magnus »

Går litt i rykk og napp med fremgangen her, og i mesteparten av desember prioriterte jeg krefter til andre ting enn "Kranking" :P
Men ila den siste uken har vi hatt to økter med tectylskraping, og er veldig fornøyd med fremgangen. Jeg varmet og skrapet, og Industries Sr. gikk over med avfetting for å ta de siste restene. Utrolig fin i lakken under tectylen de fleste steder ;D

[attachment=1][attachment=2]
Attachments
IMG_0660.jpg
IMG_0660.jpg (89.35 KiB) Viewed 2176 times
IMG_0663 (1).jpg
IMG_0663 (1).jpg (85.98 KiB) Viewed 2171 times
User avatar
Magnus
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1071
Joined: Thu Mar 06, 2008 10:09 am
Location: Bergen

Re: Vår 66 typ1 1300 -

Post by Magnus »

Litt fremgang her siden sist. Det går ikke så fort, men satser på at det ikke blir så bra heller ;)
Siden Tistlo har mye å gjøre, fant jeg og Lagersjefen ut at vi tar sjansen på å prøve på kanal- og bunnprosjektet på egenhånd.
Demontering er for det meste ferdig, og jeg har såvidt kommet i gang med å sveise støtteramme for at bilen ikke skal knekke sammen når bunn og kanaler blir tatt av.
Jeg har konferert med Djupevik sin tråd, og noen forskjellige i miljøet, og meningene om avstivningsbehov varierer helt fra "en stang i hver døråpning er nok" til "jo mer avstivning, jo bedre". Planen er da å lande på en mellomting, som pr nå er: firkant i bunn (se bilde), avstivning fra høyt på B-stolpen og ned til firkantrammen ved A-stolpen i begge døråpningene, og en diagonal (horisontal) avstiver i firkantrammen i bunn. I teorien skulle dette holde karosseriet fra å bevege seg på de aller fleste måter. Muligens litt overkill dette også, men tviler på at det kan skade :)

Før ramme:
IMG_0953.JPG
IMG_0953.JPG (3.22 MiB) Viewed 2001 times
Ikke noe kunstverk disse sveisene, men skal holde fast i hvert fall ::)
IMG_0958.JPG
IMG_0958.JPG (2.8 MiB) Viewed 2001 times
Ramme i bunn ferdig (2x2cm firkantrør):
IMG_0961.JPG
IMG_0961.JPG (4.1 MiB) Viewed 2001 times
Post Reply