Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Klubblokalet/Verkstedet

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3284
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by Moshe »

Vil minne om at en må booke plass for korttidsmekking, med og uten løftebukk, på Bergen BugHouse.
Dette gjelder også dem som leier fast plass i lokalene!

Forumet har nå fått en egen knapp for å gå til bookingen, da blir det gjerne lettere å finne frem :thup
Attachments
booking.jpg
booking.jpg (46 KiB) Viewed 4025 times
Last edited by Moshe on Sat Jan 08, 2011 12:25 am, edited 1 time in total.
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by StarBugs Geir »

For å se om vi klarer å "booste" aktiviteten på Bergen Bug House før sesongstart kjører vi HALV PRIS på leie av løftebukk og midtgang i 1 mnd. fra 07.03 til og med 08.04! :thup

Book ivei! ;D
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Vidar Johansen
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 4
Joined: Tue May 14, 2013 12:10 pm

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by Vidar Johansen »

Hei lurer på om noen kan hjelpe meg på søndag mellom 14-17  å skifte varmepotter,coil,og fordeler,plugger og ledninger?? Hadde satt pris på det siden jeg er ny på sånne ting...
    hilsen Vidar med lille trille
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by Solan »

Hei
Jeg skulle prøve å booke løftebukken på Breistein, men den er tydeligvis opptatt en hel måned fremover...!? Er det virkelig daglig (og kontinuerlig) aktivitet på løftebukken hver eneste dag fram til 4. mai...?? For å si det sånn, så tviler jeg på det. Veldig dumt for oss som ikke har fast plass på Breistein at det (i praksis) ikke er løftebukk tilgjengelig i det hele tatt, ikke en gang for småting som f.eks. å få smurt opp forstilling, fordi denne er "okkupert" i dager/uker/måneder i strekk.
Såvidt jeg kan lese i retningslinjene, så er løftebukken for alle klubbens medlemmer, og slik fungerer det ikke nå, etter min mening.  >:(
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
GreenBug

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by GreenBug »

Solan wrote: Hei
Jeg skulle prøve å booke løftebukken på Breistein, men den er tydeligvis opptatt en hel måned fremover...!? Er det virkelig daglig (og kontinuerlig) aktivitet på løftebukken hver eneste dag fram til 4. mai...?? For å si det sånn, så tviler jeg på det. Veldig dumt for oss som ikke har fast plass på Breistein at det (i praksis) ikke er løftebukk tilgjengelig i det hele tatt, ikke en gang for småting som f.eks. å få smurt opp forstilling, fordi denne er "okkupert" i dager/uker/måneder i strekk.
Såvidt jeg kan lese i retningslinjene, så er løftebukken for alle klubbens medlemmer, og slik fungerer det ikke nå, etter min mening.  >:(
Er ikke enig med deg Svein. Det er fritt frem for alle medlemmer å booke via bookingssystemet.

Jeg har løftebukken denne uken, og booket plass for denne uken den 21.02.17.
Dalland
Styret
Styret
Posts: 1325
Joined: Tue Jun 08, 2010 11:41 pm
Location: Åsane, Bergen

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by Dalland »

Jeg tror det kommer av to ting, aktiviteten på BBH har økt kraftig det siste året, og rundt jul ble det startet en trend om å booke i flere uker i slengen, det skapte litt paniske tilstander som gjorde at folk begynte å sikre seg en uke her og der.
Det er veldig skjeldent at den booka tiden ikke blir brukt, og ofte vil man se at det åpner seg opp litt på kort varsel.
Men en innstramming av regelen på mengden man kan skru på nyere biler hadde nok hjulpet litt.

Ellers er det like åpent for alle å booke som før, man må bare planlegge litt mer enn før. ;)
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by erika »

Kan det stemme at de som har plass på BBH nå ikke lenger betaler for bruk av bukken? I så fall kan det være noe av forklaringen til økt booking og kanskje "overbooking"?
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Dalland
Styret
Styret
Posts: 1325
Joined: Tue Jun 08, 2010 11:41 pm
Location: Åsane, Bergen

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by Dalland »

De med mekke plass betaler ikke for løftebukken, slik har det vert i endel år og forklarer ikke endringen i booking mønsteret. Aktiviteten på bbh har doblet seg det siste året og gir et naturlig økt trøkk på bukken.
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by djupevik »

Enig i at det er kjedelig når det er booket så langt frem i tid og man har noe "kjapt" man skulle ha gjort. Vi har vært godt vant med å alltid komme til på kort varsel. Samtidig så er det som Morten sier likt for alle å bruke bookingsystemet, og om det skulle være noe du ønsker å få gjort tror jeg ikke det er noe problem å slippe til i mellom om du snakker litt med de som har booket.

En påminnelse om at det skal være aktivitet er veldig greit. Om man er på jobb på dagtid trenger man ikke booke bukken på dagtid når man ikke kommer med bilen før i 4-5-6 tiden. Unntaket blir eventuelt når jobben går over flere dager og det blir for tungvint å flytte bilen av bukken. Er man ferdig tidligere så avbooker man den tiden man ikke bruker.
Last edited by djupevik on Thu Apr 20, 2017 9:43 am, edited 1 time in total.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by Solan »

djupevik wrote: Enig i at det er kjedelig når det er booket så langt frem i tid og man har noe "kjapt" man skulle ha gjort. Vi har vært godt vant med å alltid komme til på kort varsel. Samtidig så er det som Morten sier likt for alle å bruke bookingsystemet, og om det skulle være noe du ønsker å få gjort tror jeg ikke det er noe problem å slippe til i mellom om du snakker litt med de som har booket.

En påminnelse om at det skal være aktivitet er veldig greit. Om man er på jobb på dagtid trenger man ikke booke bukken på dagtid når man ikke kommer med bilen før i 4-5-6 tiden. Er man ferdig tidligere så avbooker man den tiden man ikke bruker.
Helt enig her, Christian!  :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 927
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland

Sv: Leie av korttids mekkeplass på Bergen BugHouse

Post by Bjørn Hjellestad »

En løsning her ville være at en i de travle månedene mars/april/mai kun hadde mulighet til å booke et døgn om gangen og ikke flere døgn på rad, i tillegg ha noen dedikerte mekkedager pr uke der en kun hadde mulighet til å booke maks 5 timer i slengen.

:thup
Post Reply