har prøvd å justere lyktene uten resultat.er bosh lykter men uansett hvordan jeg skrur på skruene lyser dem helt på samme plass.hadde ikke vært så gærnt vist det var sånn noen lunde rett frem,men her er det langt til siden og andre rett ned..
finnes det andre typer lykter som passer til en 1968 mod,kunne tenkt meg å gått over til h4 pærer(litt lettere å få tak i nye pærer)
har hørt golf lykter passer 7 toms.men tror det er på de stående lyktene,jeg har liggende på min bil.justere lykter klarer jeg selv,men problemet er ad ingenting skjer når jeg skrur på justeringskruene,har prøvd å sett over lykten uten at jeg fant ut noe "gærnt#har kjøpt meg en haynes bok,men der sto det mest om girkasse og motor.utrolig lite om resten av bilen.litt skuff men men
det siste jeg har hørt er at golf lykter og 7"lykter passer 1970 mod og oppover,men er ikke sikker på om de passer til de eldre modellene,du får en god del lykter i 7" både fra biltema og andre steder
Uansett, dersom det ikkje skjer ein drit når du skrur, så har sikkert den dingsen som er festa i skrua og trykt inn i lykta hoppa av. då vil den kun bevega seg inn/ut utan å ta med seg lykta.
Løsning: Ta av lykta, sjekk om den dingsen er inni ramma til lykta.
Jeg ville startet med å ta ut lyktene og sjekke at gummi"korkene", (hengslene) som den innerste ringen er festet i er i orden. Jeg måtte nettopp skifte alle fire i hver lykt fordi de var inntørket og sprukne.
Hvis (når) de er i orden så ha litt grafittgrease på justerskruen slik at de ikke skjærer seg, ha litt på festeskruen nederst også.