Page 1 of 1

Skifte karosseripaneler VS biter...

Posted: Tue Sep 29, 2009 9:02 pm
by RZR Andy
Noen mener det er best å bytte hele deler, fremfor å skifte ut bare det som er rustent... enkelte tar den helt ut;)
Håper det er en haug med inspirerte og spenn klare sveisere som vil gyve løs etter kursene til Geir, og at det blir langt mellom hver hugging av luftkjølte for "bagateller"!
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=528639
Image
Image
Image
Image

Sv: Skifte karosseripaneler VS biter...

Posted: Tue Sep 29, 2009 9:10 pm
by GreenBug
Hvordan er arbeidsmengden på dette i forhold til å "lappe" da?

Sv: Skifte karosseripaneler VS biter...

Posted: Tue Sep 29, 2009 9:23 pm
by RZR Andy
Si det, det kan vel være litt avhengig av omfanget på skadene. På denne bilen var det i tillegg noen gamle bulker som var sparklet opp, det var vel tungen på vektskålen, antagelig.
Blir mye borring av sveisepunkter, men når det er unnagjort, og du har (helst veldig) gode erstatningsbiter klare, så er det ikke så mye mer ren sveising som er nødvendig. Risikoen hvis en ikke gjør dette, men bare "lapper" over rustskadene (eller ikke får bort alt) er at det vil gå kort tid før jobben må gjøres om igjen :-\

Sv: Skifte karosseripaneler VS biter...

Posted: Tue Sep 29, 2009 10:49 pm
by Tistlo
Greenbug:

Vist du ser på prosjekttråden min om Tytteberet, til Raymond, så kan eg skrive under på att om du legger ned så mykje arbeid i ein(i dette tilfellet begge) innerskjermane, er det raskare å skifte dei i ein bete. Men det er dyrare... vanskligare, men bedre!