Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by Solan »

Når jeg ser på antallet innlegg og ikke minst antallet nye emner her på vwacb-forumet, så er trenden raskt nedadgående. Så det kan hende at dette forumet faktisk er på vei mot en stille død. Jeg ser jo også at VWNorge-forumet, som Geir skriver, får færre og færre innlegg for hver måned, veldig mye går nå bare på Facebook.

Er det slik vi vil ha det, eller kan vi gjøre noe med det? Jeg er enig med Djupevik, jeg kunne vært mye flinkere til å gi andre folk tilbakemelding, men jeg har lite å bidra med på egne prosjekttråder, skjer lite hos meg for tida med bilene. Og til Dalland, så skjønner jeg deg godt også, du får jo (enn så lenge) noen tilbakemeldinger på din tråd på VWNorge-forumet.

Nedenfor har jeg tatt et par skjermdump av trafikken på vwacb-forumet. Antall innlegg og spesielt antall nye emner går raskt nedover, men det interessante er kanskje at antallet sidevisninger ikke viser tilsvarende (store) nedgang. Jeg tolker det dithen at folk fortsatt vil ha forumet, og de er interessert og innom for å se om det skjer noe, men lite og ingenting blir skrevet.

Først forumaktivitet november 2008 - mars 2011:
[attachment=3]

Så forumaktivitet februar 2015 - august 2016:
[attachment=2]

(Kolonnene er: Nye emner - Nye innlegg - Nye medlemmer

Vi har altså gått fra mange måneder med over 1000 nye innlegg til nå i august med totalt bare 57 nye innlegg... Vil vi ha det sånn..?
Attachments
Forumaktivitet 11-2008_03-2011.jpg
Forumaktivitet 11-2008_03-2011.jpg (53.82 KiB) Viewed 630 times
Forumaktivitet 02-2015_08-2016.jpg
Forumaktivitet 02-2015_08-2016.jpg (44.32 KiB) Viewed 629 times
Forumaktivitet 11-2008_03-2011.jpg
Forumaktivitet 11-2008_03-2011.jpg (48.06 KiB) Viewed 657 times
Last edited by Solan on Thu Sep 08, 2016 3:39 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
cyberdog
Styret
Styret
Posts: 176
Joined: Sat Aug 11, 2012 8:26 pm

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by cyberdog »

Jeg ser trist på den samme nedgangen i abarthisti forumet og også andre forum jeg frekventerer.  Ingenting slår forum som oppslagsverk, men når folk ikke bruker dem dør de raskt.  Jeg er hele tiden i tankeboksen om jeg skal gidde å fornye domeneleie og webhotell for vårt forum i Abarthisti, men ser fortsatt på det som en viktig arena for å dra folk med. På Facebook forsvinner ting suprraskt og det er helt tilfeldig om man klarer å finne tilbake til noe skrevet i en gruppe.  På siden vår på Facebook har vi mye følgere og det eren ideeell plass å annonsere arrangement og lignende, men synes fortsatt forumet er bedre i forbindelse med planlegging og gjennomføring.

Håper virkelig trafikken tar seg opp slik at man får beholde både vwnorge og vwacb forumene

Beklager samtidig at jeg spammer ned arrangement med Cars & Coffee :)
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by djupevik »

Kommentaren min var ikke rettet mot deg Svein, eller noen andre spesifikt, bare generellt :thup Du er vel på topp angående innlegg uansett! ;D
Ser din side også Dalland, men jeg synes VWACB forumet er mye kjekkere å lese på enn vwnorge. Når jeg begynte i miljøet så startet jeg tråd paralellt i begge forumene. VWACB stakk fort av med seieren. Dette blir smak og behag, du har gjerne et prosjekt som interesserer litt bredere publikum, mens en "sparke dekk og preike sjit"-tråd med litt sveising og lakking i er gjerne mer interessant på et lokalt forum.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3288
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by Moshe »

Det er virkelig bra at Svein trekker frem forumet vårt, og bruken av - eller den manglende bruken av det... for det ligger mye god og interessant info her - og det vil forhåpentlig vis komme til mer og mer og mer og...

Facebook er vel og bra, men jeg syns forumene scorer stort på søkbarheten, FB er jo nærmest umulig å søke på... og skal man lage en mekketråd eller noe med oppfølgertendenser så er det ikke særlig lett på FB syns jeg i hvert fall... ::)

Så da er det vel bare opp til oss selv å følge Svein sin oppfordring om å begynne å bruke forumet igjen, til prosjekttråder, til kjøp & salg og til andre aktiviteter og finurligheter!!!
Ethvert innlegg på forumet er et pluss, det betyr aktivitet! - og det er jo det vi ønsker!!!

Så om det er C&C (Kenneth), VW-nyheter, VWACB-sladder, konkurranser, eller mer målrettede tråder med spørsmål og svar eller diskusjoner, eller det er prosjekter eller kjøp & salg... så er vel all aktivitet velkommen slik det er blitt nå.

Ja.... så sett i gang da...!!!  :thup
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
Ivar
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 392
Joined: Tue Nov 10, 2009 10:05 pm

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by Ivar »

Trass i at eg ikkje er VWACB-medlem, er eg aktiv lesar på foruma, både her og på 'norge.
Det hender sågar at eg skriv noko.

Vil likevel rose foruma opp i himmelen ift fb. Eg er også medlem i eit anna forum, som døde for eit år-halvanna sia, til fordel for fb.
Der blei likevel etterspørselen så stor, at det er gjenopna, der me slapp.
Der er det innført 100,- i året for dekke av serverhotell og admin.

Kvaliteten på foruma vil for alltid overgå fb, då dei som aktivt melder seg inn er meir interesserte enn dei som 'snubler innnom' på fb.

Hadde nett eit fantastisk eksempel, der ein kar la ut eit bilde av restane av ein boblemotor, uomtvisteleg, som lurte på kva gull dette var.
Forslaga kom på Subaru og Zundapp MC, med linkar til ting som ikkje likna det aller minste.
Verdien blei anslått til 'fleire tusen' om det var ein to-liter.
............På bildet var det ein ganske stusselig singelport som låg ute i skogen......


Takka meg til foruma;
Lat oss fortsetja å halde liv i dei, og kose oss med ein uendeleg mengde popcorn, og ein og annan nykomling, som ikkje heilt har funne ut dette med å søke i gamle trådar ;-)

Så får kvar og ein gå litt i seg sjølv, og bli flinkare å kommentera eller svara, etter beste evne....
..........vern gjennom bruk!      |o * o|
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by Solan »

:thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3009
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by VW 181 »

For å bruke meg selv som eksempel, så er jeg ikke på fjesboken, og jeg prøver å bruke både dette forumet og VWNorge relativt aktivt.
VELDIG enkelt både å finne frem, og få svar, både her og på VWN, selv om det tok litt tid å prøve og feile..  ;)
Dessverre er det slik at det ofte virker på meg som om jeg er den eneste som legger ut noe her, ofte er det ingen som kommenterer mine forskjellige innlegg, selv om det har gått noe tid. Men jeg fortsetter med det, rett og slett for å holde liv i forumet, og fordi det er det absolutt beste sted å spørre, hvis man lurer på noe.. I tillegg er jeg jo ikke på fb, så da nytter det ikke å spørre der...
Jeg håper absolutt at aktiviteten her holder seg såpass at vi kan beholde et aktivt forum, der man kan etterspørre det man trenger, både deler, hjelp og kunnskap!
Uten disse forumene er jeg redd for at hobbyen vår vil bli litt fattigere, og vi vil lide under å savne det man en gang hadde, men som man ikke visste å sette nok pris på... :(
Håper at alle her og på VWN vil bidra til å opprettholde forumene, de er viktigere enn vi kanskje innser i dag!!  :) :thup
Last edited by VW 181 on Fri Sep 09, 2016 4:36 pm, edited 1 time in total.
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3288
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by Moshe »

Siden du, John Harry, og noen andre... ikke er på FB, så legger jeg ut et innlegg som jeg la ut på VWACB sin FB-side sent i går kveld...
Meningen er jo først å fremst å treffe dem som nå mer eller mindre bare bruker FB... - og ja, inkludert meg selv... :-[
Håper at vi nå kan få opp aktiviteten her, både fra brukerne, styremedlemmene og fra VWACB :thup

Har vi glemt VWACB-forumet?
Bruken av VW-sider på Facebook holder på å ta livet av forumene... Det syns vi er synd, for forumene har sine fordeler!

La denne høsten bli en ny vår for VWACB-forumet!!!
- Der er det mulig å lage sammenhengende tråder over lang tid.
- Der kan en søke om man leter etter spesiell info.
- Der kan en finne ønsket info sortert etter tema.
- Der kan en kommunisere på en annen, bedre måte enn på FB.
- Der kan en kjøpe og selge til likesinnede, også de som ikke er på FB.
- Der kan en kommunisere med alle som er innom, medlemmer eller ei.
- Det finnes sikkert enda flere fordeler å ramse opp, men vi stopper her...

Nei vent, en sak til...
På forumet vårt kan en nå også poste innlegg om sine ikke-luftkjølte prosjekter!

Vi vet at vi har en del medlemmer som både driver med vannkjølte prosjekter, dieseldrevne prosjekter, Porscher, BMW, osv...
Siden dette også er en del av medlemmenes bilhobby ønsker vi også å følge med i dette på forumet vårt. Så nå har vi laget et eget underforum for disse prosjektene, kalt "Andre Prosjekter"...

La oss bruke Facebook til kjapp kommunikasjon, legg annet innhold til VWACB-forumet!

Og husk hva vi gjorde for bare kort tid siden, når Facebook var det nye... Da dobbelpostet vi - la oss ta opp igjen det også!

Logg deg på forumet vårt, så kjører vi igang!!!

http://www.forum.vwacb.com/index.php
Attachments
forum.jpg
forum.jpg (55.21 KiB) Viewed 528 times
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3009
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by VW 181 »

:thup
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by Solan »

Det ser ut som om oppfordringene har virket veldig bra allerede, lenge siden jeg har sett så mange "uleste innlegg siden forrige besøk", helt topp!  :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by djupevik »

Minner om glansdagene nå! :thup
Attachments
image.jpg
image.jpg (62.23 KiB) Viewed 508 times
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3009
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: Velkommen til nye vwacb kjøp og salgsider + forum

Post by VW 181 »

Kjekt med såpass mye respons!  :thup
Da får vi bare håpe at dette fortsetter!  :)
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Post Reply