Problemer med tankmåleren
Moderator: Global moderator
- Crusing sjæfen Mac dyregod
- Supermedlem
Problemer med tankmåleren
Tankmåleren min lever sitt eget liv. Den funker på full tank, men når den er trekvart, halv så begynner den å danse.. full, tom, halv, tom.. Og etter en liten stund, helt død! Er det sensoren inni tanken? Eller hva?
1973 T1 Automatic.
Sv: Problemer med tankmåleren
Tipper det er giveren i tanken som er sliten. Jeg har nøyaktig samme problem som du. Måleren viser riktig til den kommer til halv tank, men etter det vingler den mellom alt fra tom til halv tank.
T1, 1969 "Møyfrid"
Dette er vi flere som har, "norshuttle" forklarte meg hva dette sannsynligvis skyldtes men jeg er ikke kar for å forklare det videre
(tar du den en gang til, JS?). Kan kanskje også være flottøren som er blitt morken med årene?

- Supermedlem
- RZR-Marius
- Supermedlem
så med andre ord, bytte flottøren er tingen.
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!
1200 -58 1/6 -67 Singelcab
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!
1200 -58 1/6 -67 Singelcab
I allle fall har jeg tenkt å ta ut hele tankmålerelementet og sjekke det grundig. Sto seg nok ihjel i Skansen-garasjen...
Det burde holde lenge å skifte giveren som sitter på toppen av tanken, og eventuelt flotøren hvis den er gåen.
T1, 1969 "Møyfrid"
- Supermedlem
Da får jeg kjøpe en ny flottør jeg da, og en giver..
Takk takk for hjelp.. Dere er jammen god å ha!
Takk takk for hjelp.. Dere er jammen god å ha!

1973 T1 Automatic.
har samme problemet jeg også.. har ikke fått sett på det enda, men regner med det er flotøren som "henger" seg opp eller noe sånt. tenkte å prøve å fikse det når jeg kommer hjem fra jobb. vil egentlig tro (uten at jeg har sett noe på det og egentlig har peiling) at du får en viss motstand ut fra giveren etter hvor flotøren er. hvis du prøver å måle motstanden (ohm) og den forandrer seg i en retning, gjerne mot 0 ohm ved "full tank", kan du se om den plutselig gir noe helt annet eller gjør et hopp ved ca halv tank.
sånn har jeg tenkt å begynne, men som sagt så antar jeg bare at det er sånn den fungerer, jeg aner jo ikke!
Thomas
sånn har jeg tenkt å begynne, men som sagt så antar jeg bare at det er sånn den fungerer, jeg aner jo ikke!

Thomas

57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia
hmm... har tatt ut tankmåleren og sett litt på den. Var ganske overbevist om at jeg skulle kunne måle motstand fra feks 0-100ohm (0-100% tank), men den gang ei !! jeg har fast motstand frem til halv tank, altså ingen variasjon. Etter halv tank er det ingen kontakt. Akkurat som en lysbryter som er på når det er over 50% og som slås er av under.. det vil igjen da si at tankmåleren min mest sannsynlig enten er av eller på! den er på når det er over halv tank, men "slår seg av" når jeg kommer under... VELDIG rart......... noen som har kjøpt en ny tankmåler eller har en som virker liggende som jeg kan få se litt på ?
er veldig interesert i å finne ut hvordan en som virker fungerer!
Tenkte meg til Breistein i morgen, hvis noen skal dit og har en tankmåler, kan du ta den med ??
Thomas
er veldig interesert i å finne ut hvordan en som virker fungerer!
Tenkte meg til Breistein i morgen, hvis noen skal dit og har en tankmåler, kan du ta den med ??
Thomas

65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia
Har en manuell tankmåler på Krankenhaus - (før 67) men regner med dere begge er på jakt etter senere modeller?

Ingen fornuft - ren entusiasme!
jepp! takk for tilbudet.. men må nok ha av nyere årgang.. 

65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia