Hva fikk du i posten i dag?

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Hva fikk du i posten i dag?

Post by erika »

Med lave dollarkurser er det sikkert mange som bestiller deler over dammen. Et alternativ er jo å handle hos Unneberg, Hotshop eller andre til vinterprosjektet.

Post bilder av pakkene dine!

Holder selv på med å samle de siste delene til motorprosjektet mitt, og nå er det verktøybestillinger som står for tur.
I går fikk jeg skyvelær og mikrometer som ble kjøpt av VWFREAK (Kim Larsen) i Agder. Måleuret kostet 10$ på Ebay.
Attachments
DSCN1579.jpg
DSCN1579.jpg (33.09 KiB) Viewed 2808 times
DSCN1577.jpg
DSCN1577.jpg (37.14 KiB) Viewed 2788 times
ZZ4E5D8196.jpg
ZZ4E5D8196.jpg (8.37 KiB) Viewed 2746 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by erika »

I forrige uke fikk jeg delene til motoren som manglet fra www.aircooled.net. Med en dollarkurs på 5,40 så blir det rimelig med 94mm langslag sylindersett til under 1600 kr (inkl. frakt og mva!).
Attachments
DSCN14966.jpg
DSCN14966.jpg (96.51 KiB) Viewed 1711 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by RZR Andy »

Det var ingen dårlig pris - da finnes det altså et liv selv ett Serrano's!? Er det AA?
Blir artig å følge sammensettingen av denne motoren - eller for å si det mer korrekt: byggingen... her blir åpenbart ingenting overlatt til tilfeldighetene! Når begynner du Erik?
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by erika »

Dette er Mahle sylindre, så det er standard kjent "vare". Jeg fikk dem også ferdig balansert for 40$ ekstra.
Tja - har jo begynt forsiktig med å rengjøre deler osv - men har ventet på disse to forsendelsene (mangler et par ting til). Tenkte å starte en tråd her når jeg får litt mer fremdrift!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by RZR Sune »

fikk denne i posten for noen dager siden:) http://landproducts.ca/shop/product_inf ... 7570ac6d62
Skal holde autometer telleren på plass .. må si jeg ble mektig imponert over arbeidet...

Sune
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by RZR Andy »

Her må jeg få lov til å komme med et tips, Erik - stikk i nærmeste velassorterte Narvesen-utsalg og røsk med deg siste nummer av Volksworld. Eller fyr i gang et abonnement snarest om du ikke allerede har det. Matt "Turbo" Keene er godt i gang med en "How to"-serie om oppbygging av en turbomotor, der alle sider av motorprepping gjennomgås i detalj. Serlv om du ikke skal ha snurre på, så er alt det andre like grundig og detaljert beskrevet. I siste nummer er veivpartiet til avbalansering hos perfeksjonisten John Maher Racing på Ytre Hebridene http://www.johnmaherracing.co.uk/ , interessant lesning! Han tilpasser bitene med god margin innenfor formel 1 toleransegrensene... Nesten så vi skulle vært over der med noen motorprosjekter - noen som har en romslig seilbåt til låns et par uker? Hadde vært morro å tatt en destillerirunde i samme slengen, hehe!
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by RZR Sune »

Nå snakker vi her! John Maher burde besøkes ja. Eller kanskje han ikke ønsker det siden han har flyttet ut på en øde øy... Kem vet? Ytre Hebridene er ikke like ved M1 for å si det sånn....
Må få hanket inn Wolksworld.... Det er ikke alle Narvesen kioskene som har utvalget på den fronten for å si det sånn:)

S
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by RZR Andy »

erika wrote:Dette er Mahle sylindre, så det er standard kjent "vare". Jeg fikk dem også ferdig balansert for 40$ ekstra.
Tja - har jo begynt forsiktig med å rengjøre deler osv - men har ventet på disse to forsendelsene (mangler et par ting til). Tenkte å starte en tråd her når jeg får litt mer fremdrift!

Mahle sylindre og Cima stempler? Er de vektjustert, da - er det det de mener med balansering? Som du kanskje vet har Bjørn handlet inn delevasker i Solsvwerk, det bør jo innvies! Dette blir en kanonmotor når den er ferdig!
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by erika »

RZR-Andy wrote:
erika wrote:Dette er Mahle sylindre, så det er standard kjent "vare". Jeg fikk dem også ferdig balansert for 40$ ekstra.
Tja - har jo begynt forsiktig med å rengjøre deler osv - men har ventet på disse to forsendelsene (mangler et par ting til). Tenkte å starte en tråd her når jeg får litt mer fremdrift!

Mahle sylindre og Cima stempler? Er de vektjustert, da - er det det de mener med balansering? Som du kanskje vet har Bjørn handlet inn delevasker i Solsvwerk, det bør jo innvies! Dette blir en kanonmotor når den er ferdig!

Har forstått det slik at Mahle og Cima er samme produsent. Vektjustert er vel rette ordet her. Var det innenfor ett gram da? (de har tatt vekk dette alternativet fra katalogen, da de ikke hadde kapasitet til å levere det fremover. Mangler vekt pt. til å sjekke. Ser at de har dreiet ut metallet for å få stemplene like tunge.

Kjøpte Volksworld - og det er en bra artikkelserie!
Attachments
DSCN1497.jpg
DSCN1497.jpg (63.54 KiB) Viewed 1678 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by RZR Sune »

På CBperformance siden går de ihvertfall som samme produsent ja.
Ser bra ut dette Erik!! Noen måneder igjen før våren er her så dette går bra!

S
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by FreddyB »

I dag kom det TMI-teppesett til '66-en og eit nice nice nice ratt som skal i samme doning..

:laugh:
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by erika »

FreddyB wrote:I dag kom det TMI-teppesett til '66-en og eit nice nice nice ratt som skal i samme doning..

:laugh:

Bilde?
Ingen fornuft - ren entusiasme!
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by FreddyB »

Kjem! Har lagt att kameraet på jobben..  ;D
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by RZR Andy »

CIMA ble kjøpt av Mahle for en del år siden, selges ofte i sett under eget merkenavn. CIMA lages vel fortsatt i Brasil? Mahle sine smidde stempler vet jeg ikke hvor blir laget, men det er visst uasnett endel usikkerhet omkring dette med hvilke som er støpte og hvilke som er smidde. Sistnevnte koster selvsagt mer fordi de er maskinert. Men det spiller ingen rolle, gode greier uansett!

(Red. fant ut at det var greit å kikke litt nærmere på dette - fant denne tråden: http://www.shoptalkforums.com/viewtopic ... ons+forged )
Last edited by Anonymous on Fri Dec 28, 2007 10:46 am, edited 1 time in total.
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Hva fikk du i posten i dag?

Post by erika »

Kjøpte dette nylig.
Noen som kjenner dette bladet? - Feb 1975 utgaven av Hot VW. Cal-look begrepet ble lansert i denne utgaven. Inneholder beskrivelser av den opprinnelige betydningen av California-look trenden. Beskrivelse av 4 biler, inklusive UR-utgaven av en Cal-looker som også er på framsiden.

Tenkte å prøve å scanne det inn og få fikset litt i Photoshop - slik at det kan skrives ut en litt større fargeversjon og ha på veggen i garasjen.
Attachments
feb75.jpg
feb75.jpg (54.19 KiB) Viewed 1659 times
Last edited by erika on Tue Jan 08, 2008 1:07 am, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Post Reply