Page 1 of 10
					
				**Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Sat Jul 25, 2009 7:27 pm
				by hans
				I denne garasjen finnes det :
1 stk Type 1 1958 Ragtop - karosseri dingler under taket, chassis står og venter på videre sveisearbeide. En kommende Herbie. 
1 stk Type 262 - "evneveik", ved hjelp av støttepedagog skal denne opp å gå i ei fremtid nær deg.
1 stk Type 1 1300s - SCC transport med mye god rust
1stk 1967 bunn som søker karosseri
1stk 1967 bunn som skal inngå tvangsekteskap med et Buggykarosseri från Sweden.
De 5 overnevnte deler så langt på 2 motorer . En heftig 1300 singelport samt en 1600 dobbelport. 

Evneveiken hjemme hos Andrè .. 
 
 
 
 
 
 
 
 
alle bilder rappet fra RZRs arkiver  
 
Stemningsrapport fra prosjekt ragtop: 
 
 der schnellfahrer
der schnellfahrer 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Sat Jul 25, 2009 7:30 pm
				by StarBugs Geir
				Bilete blir bra! 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Sun Jul 26, 2009 2:10 am
				by Tistlo
				Bytte Evneveiken i motorar til resterande bilar? 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Tue Jul 28, 2009 10:09 am
				by RZR Sune
				Stikker snart innom Hans med kaffe! Spennende å se prosjektene dine igjen.
Snakkes
Sune
			 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Tue Jul 28, 2009 10:33 am
				by ts
				Flotte biler!!! tror jeg må kjøpe meg en gård eller noe med en god låve, så jeg kan få plass til noen flere selv!
Thomas
			 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Tue Jul 28, 2009 11:10 am
				by RZR Andy
				Noen gleder seg mer til høsten enn andre?  

 Du har en stall som mange vil sikle etter når disse blir klare! Splitt dobbelkabiner, 59 ragtop, 67... kryss i alle rutene!
 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Tue Jul 28, 2009 1:07 pm
				by hans
				Gleder meg til å kunne ta fatt på ragtoppen igjen 
Håper på besøk når høsten kommer, nå som Tommy og Svein har skiftet lokale kan det 
bli ensomt med mindre jeg lurer Knut og Knut til å jobbe litt =)
			 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Wed Jul 29, 2009 3:26 am
				by hans
				DA er jeg nettopp kommet inn døra etter noen timer i garasjen. Vi skulle ta ut motoren av en 1300s Tommy nå har overlatt meg  som han i sin tur kjøpte av Kjell T. 
Motoren vel ute fant Tommy ut at natten var ung og det var tid for senking. Kort tid senere lå forstillingen på betongen mens jeg og Bjørn, mest Bjørn, drev på med 
motoren som skal inn i 1300'n. 
Det finnes bilder min de er enn så lenge på min mobil i mangel av kabel .... 
Stor takk til Tommy og Bjørn 
 
  
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Wed Jul 29, 2009 8:34 am
				by RZR Andy
				Flinke karer! 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Wed Jul 29, 2009 11:24 am
				by hans
				 
Tommy er så rask at det er vanskelig å få ham i fokus 
 
 

forstillingen nede

motor ute - snart klar for ny inn
Det lekker godt med gearolje fra/rundt mansjettene på gearkassa/akslingene - det gleder jo
et hjerte stort, så nå skal jeg sjekke hva unneberg kan levere .
 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Wed Jul 29, 2009 11:28 am
				by RZR Andy
				I verste fall et par ruller med døkkteip 

 Når dere er så kjappe burde jo nesten Panlen rygget hekken inn porten og fått implantert supermotoren?
 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Wed Jul 29, 2009 11:39 am
				by hans
				Vi får gjøre det som er enklest - står panelen med motoren i fremdeles eller må den taues fra krankenhaus ?
			 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Wed Jul 29, 2009 11:59 am
				by RZR Andy
				Det får dere nesten avtale med Sune - sist jeg så den var den i! 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Fri Jul 31, 2009 3:14 pm
				by hans
				HOOONOLULU for noe drit det er å putte fjærpakker på plass .... grisete , glatt og særdeles knotete. Når man så har fått fjærpakkene
på plass kan man være sikker på at de er snudd slik at feteskruene ikke treffer ...... 
Det positive er at etter 3 timer med knot tar det nå 1 minutt å få en fjærpakke på plass .... gjerne feil vei men den kommer på plass 
 
 
Sliter litt med å finne ut hvordan de skal stå samt få bærearmene helt på plass - er 5 mm glipe - håper kveldens økt blir mer produktiv enn de foregående..
..gått steike seint med meg. . . (....muligens Marius og Knuts feil som kom innom og liret av seg slibrigheter i et par timer 

  )
 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Sat Aug 01, 2009 10:48 am
				by hans
				kommer bilder, ville bare nevne hvor facinert man kan bli av repro skjermer. Høyre forskjerm var rusten og når jeg tok tak i
bakkant kunne jeg rive skjermen tvert av. Alle boltene stod pent igjen i bilen  

 Hjalp selvsagt litt at nedre 15 cm av bilen 
ser ut til å ligger igjen langs Bergenske veier  
