**Hans Martins GARASJE**

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne.
shut up  :P

Skjer jo noe selv om man ikke oppdaterer, dog ikke mye å skryte av .
Polizeien nærmer seg noe - men i dag og i morgen er et stort steg tilbake før frem igjen. Puma skal av til fordel for standard. Orker ikke
ta en kamp med visning osv for å ha senk fremme. Har liggende senkespindler men det kommer ikke på i denne omgang. Så nå er det å demontere en puma som
kun har tur/retur scc 2009 på samvittigheten, samme med dempere og kuler. Sette på ?  Gammel greie som jeg pusser rust av samt noen dempere fra brukthyllen.
Føles bakvendt . .
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by RZR Andy »

:police: Kjør på, Hans!!! ;)
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

[attachment=1]

bilen hevet - dempere skiftet, skiver og tromler skiftet til nye med 4x100, byttet en caliper, sveist om en bensintank fra moderne sidepåfyll til gammaldags fyll i hjørnet (glemte ta bilder av herligheten :o)
Attachments
aaaaaaaa.jpg
aaaaaaaa.jpg (82.5 KiB) Viewed 1064 times
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

....og duct tape over hullene til moderne fangere :D
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by RZR Andy »

Grådig bra!! Må ha meg et par sånne takbøyler, skrik ut om du har flere på lur ;)
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

da......har bilen vært på sin første kjøretur på 4 år ... og mistet et hjul i prosessen :D

Med bygevær der man skrur - løper i skjul  - skrur , hender det at detaljer glemmes.

Bremsepedalen er særs kjiip - har luftet rundt baut med bare fin ny væske så spørsmålet blir jo om hovedsylinderen har daua de årene den har stått i ro  - innspill  ?`(ja det har den/pøh - tror jeg ingenting på)

Ellers så er det god stil med 195 dekk fremme - tar innerskjermen slik seg hør og bør.  Så etter litt is og muffins blir det ut å lete etter hovedbremsesylinder - samt finne en lur måte å få strøm til coilen på¨som ikke innebærer en kabel som går ut døra, over bakskjermen og inn i motorrommet ;D

- oldschool fikset coil ledning ... jeg hadde stappet den som skulle til coilen på bypass ventilen ..... skal nå sette den på coilen og legge ledning videre fra coil til bypass og choke .... (gud bedre amatørfeil :) )

- bremsene - der skal jeg ut og etterjustere bremsebåndene bak så kan jeg se om pedalen fremdeles er myk etterpå ...
Last edited by hans on Sun Aug 04, 2013 8:45 pm, edited 1 time in total.
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by T-1 »

hans wrote: da......har bilen vært på sin første kjøretur på 4 år ... og mistet et hjul i prosessen :D

Med bygevær der man skrur - løper i skjul  - skrur , hender det at detaljer glemmes.

Bremsepedalen er særs kjiip - har luftet rundt baut med bare fin ny væske så spørsmålet blir jo om hovedsylinderen har daua de årene den har stått i ro  - innspill  ?`(ja det har den/pøh - tror jeg ingenting på)

Ellers så er det god stil med 195 dekk fremme - tar innerskjermen slik seg hør og bør.  Så etter litt is og muffins blir det ut å lete etter hovedbremsesylinder - samt finne en lur måte å få strøm til coilen på¨som ikke innebærer en kabel som går ut døra, over bakskjermen og inn i motorrommet ;D

- oldschool fikset coil ledning ... jeg hadde stappet den som skulle til coilen på bypass ventilen ..... skal nå sette den på coilen og legge ledning videre fra coil til bypass og choke .... (gud bedre amatørfeil :) )

- bremsene - der skal jeg ut og etterjustere bremsebåndene bak så kan jeg se om pedalen fremdeles er myk etterpå ...

kan sikkert være en ide og blåse igjennom hele bremse systemet og starte på nytt.. Kanskje kanskje... Om ikke har jeg en pumpe fra en 67mod en plass i en eske som er satt en lur plass. Også fra tunet ditt forsåvidt :p
The Wheeler dealer
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Her viste det seg at begge bremsesylinderene var gåen , samt et kobber rør som røk under SCC .. fikset nå.



nå må motoren ut - visste den måtte ,  men nå lekker det hissig ... :)  så da ryker 1500 motoren ut og 1600 motoren går inn
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
VWalde
Medlem
Medlem
Posts: 185
Joined: Fri Mar 06, 2009 6:20 pm
Location: Søreide

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by VWalde »

Jeg stemmer for STØRRE enn 1600....  :-X
1970 - Tyttebæret.
1967 - Bastarden
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

jeg og  :thup
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by Solan »

Noe nytt her, Hans...? ;)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

venter på balansert motvektsveiv, lettet svinghjul , stage 1 trykkplate m.m  ...... kjøpt for lenge siden men selger er ikke verdens raskeste tydeligvis.
Har også microsquirt m.m på vei

forhåpentligvis blir det da en 1915 med innsprut klar til våren :)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

1915 motoren blir ikke ferdig med det første. Posten rotet vekk en pakke med EFi . Go posten !

Ellers lite nytt annet enn en 1303 som står under presenning og venter på bedre vært.
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Plutselig dukket det opp pakke i posten . En av de ansatte har med kulepenn rettet på adressen ... og dermed sendt den til 5568 istedet for 5268  .. men nå ligger det bensinpumpe, regulator, microsquirt med ledningsnett, hallgiver, tps, 2 godknall coiler og noen andre sensorer på pulten og lurer på hva de gjør der .

Så om ånden er med meg så blir det å sette sammen (enda) en motor utover våren .
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by Solan »

Aaah, flaks!  :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Post Reply