Page 1 of 2
planen er at boblen skal ned
Posted: Wed Jun 10, 2009 1:15 am
by Crusing sjæfen Mac dyregod
Men hva trenger jeg og hva er godkjent?
I og med at dette ikke er et prosjekt jeg kan styre helt selv, så er det litt viktig at det er mulig å godkjenne bilen slik. Ellers sitter jeg fint i det minst annet hvert år

Snakket litt med Tommy, han gav noen råd og hint innimellom alt det andre på Tommys.

Jeg kan se for meg senke spindlere som et alternativ, da jeg kan se for meg at puma forstillingen er litt mer kostbar enn hva jeg har nå.
Men jeg er ikke noe annet enn en fersking, så kom med råd og anbefalinger. (og litt hva jeg må regne med å måtte ut med for å få boblen slik den skal være)
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Wed Jun 10, 2009 8:59 am
by Sander
Å få bobbla slik den skal være er gratis........
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Wed Jun 10, 2009 9:25 am
by RZR Sune
...rolig nå Sander:)
S
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Wed Jun 10, 2009 9:57 am
by Jon T
Med bare senkespindler får du fin høyde og beholder den orginale fjæringsveien , bilen din er sikkert også "segen" i rompa så da blir den jevn og fin med senkespindler..
mitt tips!
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Wed Jun 10, 2009 10:37 am
by Crusing sjæfen Mac dyregod
Sander: nå har jeg hatt orginal boble i 10 år, så nå vil jeg ha den ned. Men på skikkelig måte, ingen mishandling og ødelegging.
Men det var den godkjenningen! Hadde en senket golf jeg ragget rundt med som var godkjent med senkingen i vognkortet, men det var tidligere eier som hadde gjort, så jeg vet ikke hva som faktisk blir godkjent.

Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Wed Jun 10, 2009 10:52 am
by Sander
Min har båtstuket inne, så kanskje spindlar er tingen for meg og. Kva prisar snakkar vi om?
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Wed Jun 10, 2009 11:23 am
by RZR Andy
Det enkleste og billigste er faktisk å justere den
opp bak for å bli kvitt "båtstuket" og kompensere for slitte torsjonsstag. Senking på "03" og "00" er to forskjellige saker foran, men i prinsippet likt bak. Litt ned foran hjelper godt på kjøreegenskaper og utsikten forover

Men viktigst av alt er at alle foringer og ledd er i orden, uansett senking eller ikke.
Spindler til "00" (med trommelbremser) har Unneberg til 2000.- på lager her:
http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_ ... p&me=10000
Innimellom er de også på tilbud:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4033.0.html Svarer seg å sjekke litt rundt. Får du tak i noen brukbare skiver og calippere fra 1500 eller 1300S (evt 02S/03S) så kan det være smart å oppgradere til bremsene i samme slengen, da må du ha spindler med feste for kalippere. Da må evt. hovedbremsesylinderen oppgraderes. Beregn nye deler for 4-5000.- og du er godt i gang. En ny Puma ligger på vel 2000.- også.
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Wed Jun 10, 2009 11:59 am
by RZR Andy
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Fri Jun 12, 2009 4:23 pm
by RZR Andy
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Fri Jun 26, 2009 5:42 pm
by RZR-Marius
Vær obs om du skal kjøpe balljoint senkespindler. Det finnes både de som øker sporvidden og de som ikke gjør det. Etter en kjapp ringerunde her på berget viste det seg at flere av forhandlerne ikke var sikker på hvilken type de solgte. Cip har ihvertfall typen som ikke øker sporvidden, veldig greit om du ikke har lyst å sette igang med smalnet forstilling og alt det bærer med seg.
Prisene her hjemme varierer fra vel 1250 (Vw-Service mener jeg) til 2000 ( unneberg)
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Fri Jun 26, 2009 7:46 pm
by hans
sprøtt med deleprisene her i norge, unneberg tar 1800 - veterandeler tar 2800 for samme Heavy duty bunnplater
lykke til med senk
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Fri Jun 26, 2009 9:06 pm
by Tistlo
hans wrote:
sprøtt med deleprisene her i norge, unneberg tar 1800 - veterandeler tar 2800 for samme Heavy duty bunnplater
lykke til med senk
då eg kjøpte var det 2000 stk hjå veterandeler og 1800 hjå unneberg. men frakta til veterandeler var billigare (4000 inkl frakt. for begge)
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Sat Jun 27, 2009 1:31 am
by Crusing sjæfen Mac dyregod
RZR-Marius wrote:
Vær obs om du skal kjøpe balljoint senkespindler. Det finnes både de som øker sporvidden og de som ikke gjør det. Etter en kjapp ringerunde her på berget viste det seg at flere av forhandlerne ikke var sikker på hvilken type de solgte. Cip har ihvertfall typen som ikke øker sporvidden, veldig greit om du ikke har lyst å sette igang med smalnet forstilling og alt det bærer med seg.
Prisene her hjemme varierer fra vel 1250 (Vw-Service mener jeg) til 2000 ( unneberg)
Ehm.. Har jeg en mistanke om at jeg trenger assistanse når jeg skal ha deler!?
Nytter ikke å ringe inn og si boblen skal ned og that`s it!

Hilfe..

Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Sat Jun 27, 2009 12:24 pm
by RZR Andy
Sv: planen er at boblen skal ned
Posted: Sat Jun 27, 2009 4:47 pm
by Crusing sjæfen Mac dyregod
Har sendt pm til selger!
