Page 1 of 1
Sv: Pelle Elbil
Posted: Tue May 12, 2009 9:29 pm
by Moshe
... nei, uff og atter uff...

Sv: Pelle Elbil
Posted: Tue May 12, 2009 9:52 pm
by Tistlo
Men korleis dei bygga om står det ikkje..
Sv: Pelle Elbil
Posted: Tue May 12, 2009 11:04 pm
by Jon T
Kristian Gelin wrote:
Ja ja vi får håpe Onkel Rolf ikke lider samme skjebne
Da melder jeg meg ut av klubben og begynner med Op**!
Sv: Pelle Elbil
Posted: Tue May 12, 2009 11:44 pm
by T-1

hadde min datter vært med på et sånt prosjekt veit jeg ikke hvor medvillig jeg hadde vært med lomme penger i de neste årene

Sv: Pelle Elbil
Posted: Wed May 13, 2009 9:26 am
by RZR Sune
Det eneste negative jeg vil bemerke om dette er at det er mye luft mellom skjerm og gummi...mye værre det enn om bilen går på støt.

Sv: Pelle Elbil
Posted: Wed May 13, 2009 9:32 am
by StarBugs Geir
Eg synes dette er eit bra prosjekt! Som regel blir ikkje bilen øydelagt ved ombygging til el-bil, men kan tilbakeførast relativt enkelt. Ville mykje heller pendla i denne enn i ein Pionér 8 m. hjul (Think).
Hadde vore moro og sett korleis dei har gått fram. Ka jo få dei på treffet? (Men dei tør vel ikkje.......

)
Gratis parkering, ingen bompengar. Me treng folk som tenkjer i nye banar. Men ville fått plass til mykje meir batteri i ein buss, ein elmotor i kvart hjul og 911 lyd frå stereoanlegget

Sv: Pelle Elbil
Posted: Wed May 13, 2009 11:25 am
by Solan
Jeg er helt enig med GSR !
Vi trenger folk som tenker nytt, og eksteriøret på bilen er jo uforandret. Ikke det at jeg har tenkt å bygge om noen luftkjølt VW til el-drift, men dette er jo en fin reklame for gamle VW'er, og kult at unge jenter gjør noe sånt, vi trenger flere jenter i miljøet! (kan noen sende de en invitasjon til BugOut?)
Heller strøm-boble enn vannsølt boble
...og Sune: Du har helt rett: Senk gir mindre luftmotstand og mindre (strøm)forbruk => Go low, Pelle!
Sv: Pelle Elbil
Posted: Wed May 13, 2009 11:30 am
by amubus
Så på en batteri drevet buss på vw museet. den var fra -73, så vw var tidlig ute med utprøving. Skal sies at det ikke var så mye lastelass igjen, og høy innlastningshøyde ble det. ..........................
Sv: Pelle Elbil
Posted: Wed May 13, 2009 11:36 am
by Solan
amubus wrote:
Så på en batteri drevet buss på vw museet. den var fra -73, så vw var tidlig ute med utprøving. Skal sies at det ikke var så mye lastelass igjen, og høy innlastningshøyde ble det. ..........................
...ja, der ser du, Roy, enda en fordel med SENK! hehe

Sv: Pelle Elbil
Posted: Wed May 13, 2009 1:58 pm
by amubus
Solan wrote:
amubus wrote:
Så på en batteri drevet buss på vw museet. den var fra -73, så vw var tidlig ute med utprøving. Skal sies at det ikke var så mye lastelass igjen, og høy innlastningshøyde ble det. ..........................
...ja, der ser du, Roy, enda en fordel med SENK! hehe
Du altså..... tøysekoppen....:-)
Sv: Pelle Elbil
Posted: Wed May 13, 2009 8:52 pm
by Magnus
Er enig i at det er bra å konvertere til elbil, men som empi b sa, at da kunne valgt en boble av litt mindre historisk kaliber...

Sv: Pelle Elbil
Posted: Wed Sep 02, 2009 3:42 pm
by Solan
Jeg har en kamerat som jobber i elbilindustrien i Norge (faktisk!), og han sendte meg denne linken:
http://rebirthauto.com/assembledvolkswe ... onkit.aspx
Så nå er det bare å gå igang!

Sv: Pelle Elbil
Posted: Wed Sep 02, 2009 3:56 pm
by Sander
Skal jo køyre ein del boble for å forsvare ein investering på 40-70.000 kroner plus arbeid. 8-10.000 liter bensin held jo eit stykke?