Page 1 of 1
914-6 - for spesielt interesserte! (m/ståltak...)
Posted: Fri Apr 24, 2009 4:52 pm
by RZR Andy
Sv: 914-6 - for spesielt interesserte! (m/ståltak...)
Posted: Fri Apr 24, 2009 5:17 pm
by erika
Er jo kopi jo....
Sv: 914-6 - for spesielt interesserte! (m/ståltak...)
Posted: Fri Apr 24, 2009 5:52 pm
by RZR Andy
Å?

Sv: 914-6 - for spesielt interesserte! (m/ståltak...)
Posted: Fri Apr 24, 2009 6:58 pm
by Jon T
?
Ser skjermbredderne dog...
Sv: 914-6 - for spesielt interesserte! (m/ståltak...)
Posted: Sat Apr 25, 2009 8:16 am
by hans
Er vel en ekte 914, men har fått 944 tak, 6 sylinder motor og GT skjermer slik at den gremstår som en 916 som ble produser i kun 11 eksemplar - slik forstår jeg teksten.
http://bringatrailer.com/2009/04/22/916 ... che-914-6/
Sv: 914-6 - for spesielt interesserte! (m/ståltak...)
Posted: Sat Apr 25, 2009 3:03 pm
by RZR Andy
916 er veldig sjeldne... dette er på ingen måte en 916, nei. Da hadde prisen vært en totalt annen! Ser de nevner $275000 for et eks.
914-6 er relativt sjeldne i Europa (finnes noen i Norge også), men ikke uvanlige i USA, der de fleste ble sendt - disse ble levert med 2-liters sekser, fembolt skiver, ++.
Selger sier han har fått i "another 914-6" - det tolket jeg dithen at dette opprinnelig var en 914-6, men preparert med de tre 916-elementene som her nevnes: 2,5 liter, skjermbredderne (som er nokså vanlig der borte) og ståltak for stivhet i bilen. Dette taket hindrer flexingen i bilen som alle cabrioleter og targa biler sliter med på bane.
Det var ikke meningen å lure noen her

Sv: 914-6 - for spesielt interesserte! (m/ståltak...)
Posted: Sat Apr 25, 2009 10:45 pm
by erika
Hva koster en original 914-6 nå da? Kommer de for salg innimellom?
Sv: 914-6 - for spesielt interesserte! (m/ståltak...)
Posted: Sun Apr 26, 2009 10:48 am
by RZR Andy
Godt poeng, Erik! Står jo en oppi Romsdal da, og en annen ble vel kjørt til vrak for noen år siden på Østlandet. Ble vel ikke laget så mange flere enn 3000 av disse, og de var jo omtrent like dyre som en 911 da de var nye. Så prisene og tilgangen er vel deretter. 916 tror jeg ikke det var laget mer enn en god håndfull av. Men det hadde vært morsomt å fått et råskinn av en 914 opp å gå her i Bergen, vet om en som gleder seg veldig til hans er klar! Blir det en bøllete type 4-maskin i denne kanskje? Kommer det en prosjekttråd?