Kjøpstips #7 Karosseriskader

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Kjøpstips #7 Karosseriskader

Post by RZR Andy »

7) Karosseriskader kan stamme fra kollisjoner og påkjørsler, takras osv. De fleste biler i denne kategorien har fått seg noen "lusinger" gjennom årene. Det som er usikkerhetsmomentet for deg som kjøper er om reparasjonene er gjort fagmessig. Dårlig arbeid = fremtidige rustfeller. Selv om jobben er gjort på karosseriverksted er det ingen garanti for at de har gjort en topp jobb, samtidig som en flink hobbyrestauratør kan gjøre utrolig bra arbeid. Altså, jobben må sjekkes!
Ofte ser på eldre biler de reneste lappverkene der fukt og luft slipper mellom platene, og det er ensbetydende med rust som jobber fra innsiden. Med vårt fuktige klima kan en kanskje hindre EU-kontrollørene fra å finne noe i noen år med å dytte på tectyl, men det blir stort sett bare å kapsle inn elendigheten. Biloppretting er et fag, på det beste er det umulig å se at de har gjort noe. I de verste tilfellene er både karosseri og chassis så skjevt av kollisjonsskader at det er et under at de ikke trekker av veien! Dette kan i såfall knuse drømmen om en rimelig hobbybil for deg. Så sørg for at dette punktet er avklart før kjøp! 
Last edited by Anonymous on Sat Mar 14, 2009 8:40 pm, edited 1 time in total.
Post Reply