
Min 1967 Ghia Cab
Moderator: Global moderator
Sv: Min 1967 Ghia Cab
Pen bil dette, stereo blir spennende 

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Min 1967 Ghia Cab
Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne
Shit...
Etter nok en sesong med slapp 1600 motor, har jeg gått til innkjøp av litt deler til en 1915. Planen er å få den klar til kommende sesong. Time vil sjåo..
Deler jeg har foreløpig:
- Blokk. Linjeborret, høvlet og tatt opp til 94mm
- Mofoco 042 topper med 42/35 mm, dobble fjærer. Vipparmer orginal.
- 1915 syllindersett - Kranken edition
- 2 dobble Dellorto 40mm med csp stag
- CSP Supercompetition eksos
- Orginalveiv og orginal råder
- Oljefilterholder
Litt usikker på hvilke kam jeg skal kjøpe, men satser noe rimelig, engle, scat eller lignende. Tips?
Noen som vet hvor mye orginalveiv og råder tåler? Bør dette oppgraderes på en 1915? Har prøvd å søke litt på vwnorge, uten å bli klokere.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne
Shit...
Etter nok en sesong med slapp 1600 motor, har jeg gått til innkjøp av litt deler til en 1915. Planen er å få den klar til kommende sesong. Time vil sjåo..

Deler jeg har foreløpig:
- Blokk. Linjeborret, høvlet og tatt opp til 94mm
- Mofoco 042 topper med 42/35 mm, dobble fjærer. Vipparmer orginal.
- 1915 syllindersett - Kranken edition
- 2 dobble Dellorto 40mm med csp stag
- CSP Supercompetition eksos
- Orginalveiv og orginal råder
- Oljefilterholder
Litt usikker på hvilke kam jeg skal kjøpe, men satser noe rimelig, engle, scat eller lignende. Tips?
Noen som vet hvor mye orginalveiv og råder tåler? Bør dette oppgraderes på en 1915? Har prøvd å søke litt på vwnorge, uten å bli klokere.
Sv: Min 1967 Ghia Cab
Org veiv og råder funker supert, bare balanser alt du.Morten wrote: Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet.
Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne
Shit...
Etter nok en sesong med slapp 1600 motor, har jeg gått til innkjøp av litt deler til en 1915. Planen er å få den klar til kommende sesong. Time vil sjåo..
Deler jeg har foreløpig:
- Blokk. Linjeborret, høvlet og tatt opp til 94mm
- Mofoco 042 topper med 42/35 mm, dobble fjærer. Vipparmer orginal.
- 1915 syllindersett - Kranken edition
- 2 dobble Dellorto 40mm med csp stag
- CSP Supercompetition eksos
- Orginalveiv og orginal råder
- Oljefilterholder
Litt usikker på hvilke kam jeg skal kjøpe, men satser noe rimelig, engle, scat eller lignende. Tips?
Noen som vet hvor mye orginalveiv og råder tåler? Bør dette oppgraderes på en 1915? Har prøvd å søke litt på vwnorge, uten å bli klokere.

Hvis vipperne har org utveksling og du vil beholde dem så kan du eks sette i en W120 og bli godt fornøyd.
Men er det 1.25 vippere så blir det litt mye slitasje og lett ventilflyt.
Mål innsugs ventilen om den faktisk er 42mm, jeg gjetter den er 40mm og da vil en W110 kam fungere bedre i forhold til forgasserne og ventiler.
Husk å bytt justerings skruene til swivel feet eller lignende da org justerings skruer er stygge når dem brukes sammen med doble ventil fjærer.
Sv: Min 1967 Ghia Cab
Veiv, svinghjul og reimhjul sendes til Knasten. Råder skal vel vektjusteres?
Sv: Min 1967 Ghia Cab
Morten wrote: Veiv, svinghjul og reimhjul sendes til Knasten. Råder skal vel vektjusteres?
Jepp. Men de er sikkert ganske ok når de kommer fra samme motor
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1