Hadde vært moro med en oppdatering på denne tråden, det har jo skjedd litt med denne siden siste posting
Last edited by Solan on Sun Feb 23, 2014 2:26 am, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Ja det er altså leeenge siden siste oppdatering her...
Når jeg pakket bort bilen var den egentlig klar for å få inn nytt interiør, jeg oppdaget imidlertid rust i bakre hjulbuer når jeg begynte med dette arbeidet.
Derfor ble prosjektet satt til side, jeg var lei...
I høst ble imidlertid Notchen tatt til nåde igjen, og bakskjermene ble tatt av.
Trodde jeg hadde” før-bilder” liggende, men det stemte ikke…
Uansett, skar ut de infiserte delene, her fra førersiden utvendig og innvendig
[attachment=1]
[attachment=2]
Så ble det ikke tatt mer bilder før det var ferdig sveiset, kittet og lakkert
[attachment=3]
[attachment=4]
Den andre siden hadde mer rust. Nytt stål ble kappet til og sveiset på, på innsiden først
[attachment=5]
Da så det slik på utsiden
[attachment=6]
Deretter ble nytt stål kappet og bøyd til og sveiset på, likeså nederste del av innerskjermen
[attachment=7]
Så ble alt sauset inn med karosserikitt, og er nå klart for rustbeskyttelse og lakk
[attachment=8]
[attachment=9]
Skjermene var meget bra, bortsett fra ett sted der det var meget tynt stål. Der kappet jeg ut et stykke og lagde til nytt, sveiset det inn og er nå klart for sparkel og lakk
[attachment=10]
Takk til Thomas Simonsen (og far) og Kristian Gelin for all hjelp, og tusen takk for lånet av sveiseapparatet Kristian - uvurderlig!!!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jo takk, er jo kjekt å prøve seg først på steder der det ikke syns... men så er det mye god hjelp i et godt apparat også...
Kristians Kemppi-apparat anbefales på det varmeste, er samme type som vi hadde kurs på hos Fossdal i Starbugs-regi for noen år siden
Etter å ha kapret premie for fineste Type3 med Notchen på Bug Out i helgen, er det på sin plass med en siste finish...
Nytt trekk på setene og nytt teppesett var allerede på plass til helgen... Nye kokosmatter og Australsk bakrutesjalusi kom på plass i kveld...
Begynner å bli fornøyd nå, kun litt småknask igjen før jeg kan si meg ferdig med den...