Framgangsmåten på delingen var egentlig ganske enkel og grei. Etter alle boltene var løs (4 som knakk men det gikk greit lell) var det å jekke forsiktig ned litt fremme og litt bak- helt til sveisene stoppet den...
Den var sveiset i begge hjørnene bak, så her dro Rune fram vinkelkuttern og feinsmeckeren (underbar maskin!!!). Ett par kutt her og ett par kutt der så kom den ned fint som bare det!
Litt sånn sjokkskadet at pokkern nå er det gjort liksom- men etter å ha tatt ting i nærmere øyesyn er jeg bare glad for at det blir gjort. Når den er ferdig kan jeg kose meg i mange mange år fremover!
Etter en halv sosedag kun med å sitte å glo på en halv bil ute og en halv en i garasjen- er dette listen forløpig:
- kanalene på begge sider, kanalbunnene kan plukkes ut for hånd nesten hele veien.
- lage nytt bunnfeste til 2 bolter inne med hjulbuen, disse var sveist/klattet igjen.
- et stykke av torpedoveggen nede i ene hjørnet.
- stykket mellom hjulbuen og stolpen fremme.
- må gjøre noe med hjørnene på rammen bak. Her var tidligere hull bare sveist/klattet igjen med mye rust imellom...
- bytte bunnplatene, kunne sikkert vært godt nok med 2/4, mye hull fremme på ene og batteriflaten har vært sveist før (hullete her og). Får se...
Både gearkassen og motoren lekker som bare det, får ta en titt på det sånn innimellom alt annet.
Fant jo ut at bilen hadde vært kollisjonskadet i 77- ble tipset om at den kanskje har byttet karosseri. Kom dessverre (eller heldigvis) ikke frem noen form for skader eller lapping... fant noe skader på spissene bak, ca 20 cm innover under, men tviler på at disse og det sveisearbeidet som er gjort stammer fra oppretting i 77.
Nummerplaten foran, har de originale tallene, men denne er vel flyttet i den forbindelse.
Prøver å nøste opp i dette.
Og et GODT tips til de som skal ut å kjøpe bil og er like amatør som meg- få bilen opp i høyden hvis den er for lav til å krype under!