Page 5 of 5

Sv: Bolt-on trimming

Posted: Tue Feb 07, 2012 11:38 am
by Tistlo
ts wrote:
RZR Andy wrote: Det er jo enkelt å få sjekket endeslakk, kompresjon og oljeforbruk.
Hvordan sjekker man endeslark i en motor som ER splittet ? Og hva kan man gjøre med det ? Kun shims eller hjelper linjeboring noe på det ?
Du kan måla breiden på lagerbana med thrustflate ytterst mot svinghjulet so finn du ut om da er slitt. du trenger digitalt skyvelær. om du treng linjeboring kan du ogso måla deg fram til og eller kjenna på slitasjen

Sv: Bolt-on trimming

Posted: Tue Feb 07, 2012 12:04 pm
by RZR Andy
Fra linken over:
"2.  With a feeler gauge prior to engine assembly.  I used this method for all of my engines prior to making my end play tool.  It's accurate and DOES NOT require any special tools.  In a nut shell, this method requires holding your crankshaft between wood blocks in a vise, installing the thrust bearing and installing & torqueing the flywheel.  You then check the gap with feeler gauges and adjust the gap from there with three shims."

Sv: Bolt-on trimming

Posted: Thu Feb 09, 2012 12:30 am
by erika

Sv: Bolt-on trimming

Posted: Thu Feb 09, 2012 7:20 am
by RZR Andy
Ikke dumt det der, 74mm slag er jo perfekt. :thup

Sv: Bolt-on trimming

Posted: Sun Feb 19, 2012 9:44 pm
by Jan-Henrik
Jon T wrote:
Dalland wrote: Svingaksel:
1300S eller 1500 kassene er greie.
evt øk dekk størrelsen litt, jeg hadde hylekasse på min 67, men med 215/70-15 var det en drøm å kjøre i 100+
Var dette jeg fryktet; Hadde på eksempelets tidspunkt 4,5 breddet orgianalfelg foran og bak med ballongdekk. Moderat senk.
Har nå byttet til Empi 5-spoke med tynne lavprfil foran og ballong bak og krafig stuk.

For se...for putte i større motor om det gir utslag.