Page 5 of 10
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Thu Jun 14, 2012 2:33 pm
				by RZR Sune
				Steike du er effektiv Pål!!
			 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Thu Jun 14, 2012 7:29 pm
				by erika
				Ligger ikke på latsiden her ser vi! Bare å plukke kjøleblekk fra lageret inne ved veggen. Sveiser du innsuget eller bruker et nytt?
			 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Thu Jun 14, 2012 7:53 pm
				by orangenotch
				Jobben er gjort over flere flere kvelder og ikke så effektiv som det kan virke. Innsug koster ikke mye hos cip1 så det er ikke verdt å reparere .  Kjøleblekk er vasket og satt på kok da vi bare hadde dp deksler på lager. Motoren er det  mest møkkete jeg har sett. Hardpakket sand blandet  m/ olje over alt.
			 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Thu Jun 14, 2012 9:09 pm
				by Solan
				orangenotch wrote:
Jobben er gjort over flere flere kvelder og ikke så effektiv som det kan virke. Innsug koster ikke mye hos cip1 så det er ikke verdt å reparere .  Kjøleblekk er vasket og satt på kok da vi bare hadde dp deksler på lager. Motoren er det  mest møkkete jeg har sett. Hardpakket sand blandet  m/ olje over alt. 
"Konservering" heter det.
 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Fri Jun 15, 2012 12:28 am
				by erika
				Statoil kjøper Oljesand om du har noe å selge.
			 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Fri Jun 15, 2012 12:31 pm
				by RZR Sune
				da kommer bellona !!
			 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Fri Jun 15, 2012 8:59 pm
				by orangenotch
				Bellona suger sevje 

 Ble en liten økt  før kampen i dag også. Alle deler er klar for montering av longblock. Topper er lekkasjetestet og jeg har målt cc og vendehøyde. Gir ca 7,8 i kompresjon mot 7,5 originalt. trimming altså 

Bruker et sett med noe lettere smidde stempler
 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Fri Jun 15, 2012 10:04 pm
				by Ivar
				Snuble-spørsmål på idiotnivå:
Kor mykje/djupt kan du ta utav toppane, før støtstengene blit for lange??
			 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Fri Jun 15, 2012 10:25 pm
				by orangenotch
				Ivar wrote:
Snuble-spørsmål på idiotnivå:
Kor mykje/djupt kan du ta utav toppane, før støtstengene blit for lange??
Det vet jeg ikke. Dalland har nok svaret.  Det er finnes shims for  vippetøyet som kan  kompensere for et par millimeter ihvertfall.
 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Sun Jun 17, 2012 12:28 am
				by orangenotch
				mock-up[attachment=1] En ring knakk 

 Hadde heldigvis en brukt som var innenfor slitasjegrensene.[attachment=2] Sylindre er slipt inn mot topper er og  klar for sammenstilling i morgen [attachment=3]
 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Tue Jun 19, 2012 12:49 am
				by orangenotch
				Longblock ferdig.[attachment=1] Oljepåfyller er også "ferdig". [attachment=2]
			 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Tue Jun 19, 2012 1:12 am
				by T-1
				Det går unna 

 blir det scc med buss i år?
 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Tue Jun 19, 2012 1:31 am
				by orangenotch
				T-1 wrote:
Det går unna 

 blir det scc med buss i år?
 
Nei det tror jeg ikke. Kanskje med ghia.
 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Sun Jul 15, 2012 1:27 am
				by orangenotch
				Ble en økt på motoren i dag. Skiftet lager i dynamoen og monterte deksler og eksos. Værste jobben var å få det gamle lageret av.[attachment=1] Nytt lager på[attachment=2] Klar for justering og oppstart[attachment=3]
			 
			
					
				Sv: Dyrøybussen
				Posted: Mon Jul 16, 2012 9:30 am
				by erika
				Du mangler en coil - ellers (trolig) bra!