Page 5 of 10

Sv: Dyrøybussen

Posted: Thu Jun 14, 2012 2:33 pm
by RZR Sune
Steike du er effektiv Pål!!

Sv: Dyrøybussen

Posted: Thu Jun 14, 2012 7:29 pm
by erika
Ligger ikke på latsiden her ser vi! Bare å plukke kjøleblekk fra lageret inne ved veggen. Sveiser du innsuget eller bruker et nytt?

Sv: Dyrøybussen

Posted: Thu Jun 14, 2012 7:53 pm
by orangenotch
Jobben er gjort over flere flere kvelder og ikke så effektiv som det kan virke. Innsug koster ikke mye hos cip1 så det er ikke verdt å reparere .  Kjøleblekk er vasket og satt på kok da vi bare hadde dp deksler på lager. Motoren er det  mest møkkete jeg har sett. Hardpakket sand blandet  m/ olje over alt.

Sv: Dyrøybussen

Posted: Thu Jun 14, 2012 9:09 pm
by Solan
orangenotch wrote: Jobben er gjort over flere flere kvelder og ikke så effektiv som det kan virke. Innsug koster ikke mye hos cip1 så det er ikke verdt å reparere .  Kjøleblekk er vasket og satt på kok da vi bare hadde dp deksler på lager. Motoren er det  mest møkkete jeg har sett. Hardpakket sand blandet  m/ olje over alt.
"Konservering" heter det.

Sv: Dyrøybussen

Posted: Fri Jun 15, 2012 12:28 am
by erika
Statoil kjøper Oljesand om du har noe å selge.

Sv: Dyrøybussen

Posted: Fri Jun 15, 2012 12:31 pm
by RZR Sune
da kommer bellona !!

Sv: Dyrøybussen

Posted: Fri Jun 15, 2012 8:59 pm
by orangenotch
Bellona suger sevje :P Ble en liten økt  før kampen i dag også. Alle deler er klar for montering av longblock. Topper er lekkasjetestet og jeg har målt cc og vendehøyde. Gir ca 7,8 i kompresjon mot 7,5 originalt. trimming altså :thup
Bruker et sett med noe lettere smidde stempler

Sv: Dyrøybussen

Posted: Fri Jun 15, 2012 10:04 pm
by Ivar
Snuble-spørsmål på idiotnivå:
Kor mykje/djupt kan du ta utav toppane, før støtstengene blit for lange??

Sv: Dyrøybussen

Posted: Fri Jun 15, 2012 10:25 pm
by orangenotch
Ivar wrote: Snuble-spørsmål på idiotnivå:
Kor mykje/djupt kan du ta utav toppane, før støtstengene blit for lange??
Det vet jeg ikke. Dalland har nok svaret.  Det er finnes shims for  vippetøyet som kan  kompensere for et par millimeter ihvertfall.

Sv: Dyrøybussen

Posted: Sun Jun 17, 2012 12:28 am
by orangenotch
mock-up[attachment=1] En ring knakk :( Hadde heldigvis en brukt som var innenfor slitasjegrensene.[attachment=2] Sylindre er slipt inn mot topper er og  klar for sammenstilling i morgen [attachment=3]

Sv: Dyrøybussen

Posted: Tue Jun 19, 2012 12:49 am
by orangenotch
Longblock ferdig.[attachment=1] Oljepåfyller er også "ferdig". [attachment=2]

Sv: Dyrøybussen

Posted: Tue Jun 19, 2012 1:12 am
by T-1
Det går unna :thup blir det scc med buss i år?

Sv: Dyrøybussen

Posted: Tue Jun 19, 2012 1:31 am
by orangenotch
T-1 wrote: Det går unna :thup blir det scc med buss i år?
Nei det tror jeg ikke. Kanskje med ghia.

Sv: Dyrøybussen

Posted: Sun Jul 15, 2012 1:27 am
by orangenotch
Ble en økt på motoren i dag. Skiftet lager i dynamoen og monterte deksler og eksos. Værste jobben var å få det gamle lageret av.[attachment=1] Nytt lager på[attachment=2] Klar for justering og oppstart[attachment=3]

Sv: Dyrøybussen

Posted: Mon Jul 16, 2012 9:30 am
by erika
Du mangler en coil - ellers (trolig) bra!