
Laila - 1969 Fastback
Moderator: Global moderator
Sv: Min 1969 Fastback
oppvaskmaskin de delene med egnet vaskemiddel 

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Min 1969 Fastback
Du klemte honeverktøyet og ventil slipe verktøy og pastaen.
Og husk før montering at du sjekker stempelring klaringen og pass på å vaske godt ut av stempel ring sporene.
Og husk før montering at du sjekker stempelring klaringen og pass på å vaske godt ut av stempel ring sporene.

Sv: Min 1969 Fastback
Ja, kom på det når jeg var kommet ned i bilen i går, men da var det begynt å regne... Må uansett få ut ventilene før jeg kan slipe deDalland wrote: Du klemte honeverktøyet og ventil slipe verktøy og pastaen.
Og husk før montering at du sjekker stempelring klaringen og pass på å vaske godt ut av stempel ring sporene.![]()

-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
Morro å sjå du hiv deg rundt med motorøvehaling veko før du ska på treff hehe
da va vist ikkje utan gronn at da rauk passlig kurant bak bilen din ja:)
stilig støypespade testar, håpar du ikkje har tatt patent på han..
kjøyr på!
da va vist ikkje utan gronn at da rauk passlig kurant bak bilen din ja:)
stilig støypespade testar, håpar du ikkje har tatt patent på han..
kjøyr på!
TLF: 97419035
Sv: Min 1969 Fastback
Har ikke tatt patent, kanskje det var en ide.... Neida, her er det fritt fram for både låning og kopieringTistlo wrote: Morro å sjå du hiv deg rundt med motorøvehaling veko før du ska på treff hehe
da va vist ikkje utan gronn at da rauk passlig kurant bak bilen din ja:)
stilig støypespade testar, håpar du ikkje har tatt patent på han..
kjøyr på!

-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
Henrik trenger ventilstyringer!
Ring han eller skriv her.
Ring han eller skriv her.

Sv: Min 1969 Fastback
Mener Pål kjøpte sine fra Rallybugs på Sørlandet.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Min 1969 Fastback
Notert
Hadde håpet noen har liggende i skuffer og skap som ikke skal brukes med det første, så jeg holder tidsskjema 


-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
Meinar eg har liggande til ein 1300motor som eg kjøpte nye. kan jo få låna dei til eg har bruk for dei 

TLF: 97419035
Sv: Min 1969 Fastback
Flott! Hvis ingen bergensere melder seg, har du mulighet for å poste dem tidlig i morgen så jeg har dem til tirsdagen?
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
Må nett finna dei, men ja eg kan senda imorgo. men får du dei etter 1 dag då?? uansett send meg adresso so ska eg sjå kva eg får te
TLF: 97419035
Sv: Min 1969 Fastback
Siden det er lite spennende med ting som går etter planen, tenkte jeg at jeg måtte lage litt action.
[attachment=1][attachment=2]
Det røk helt på enden av styringen, når den var nesten ute..... forbasket.
Forbrenningskamrene er i hvert fall så ren som de noen gang blir:
[attachment=4]
[attachment=1][attachment=2]
Det røk helt på enden av styringen, når den var nesten ute..... forbasket.
Forbrenningskamrene er i hvert fall så ren som de noen gang blir:
[attachment=4]
- Attachments
-
- SUC50078 [800x600].JPG (164.59 KiB) Viewed 943 times
-
- SUC50079 [800x600].JPG (173.73 KiB) Viewed 903 times
-
- SUC50080 [800x600].JPG (170.25 KiB) Viewed 855 times
-
- SUC50081 [800x600].JPG (159.99 KiB) Viewed 859 times
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
Du må ta å bora opp styringane innvendig så presset lettar mot toppane. er ikkje dei 11mm utvendig? bor med 10mm isofall, og so borar du så du har 1cm igjen i eine enden så du har noko å slå doren imot. håpar du har reservetopp??? type 3toppar er ikkje 100% lik type 1. forskjell på plassering av skruehol til kjøleblekka men er snakk om ca ein halv cm eller noko
TLF: 97419035
Sv: Min 1969 Fastback
Skal gjøre det på resten
På Håkon sin topp gikk det fint å bare presse ut, så jeg satset på det samme her. Men hans har jo ikke vært gjennom 30000 oppvarminger og nedkjølinger...
Det som er litt pussig er at det var den siste centimeteren som gjorde at det røk. Hadde presset ut nesten hele styringen uten problem før den smalt. Brukte verkstedspresse, så det var jevn belastning og ikke slag.

Det som er litt pussig er at det var den siste centimeteren som gjorde at det røk. Hadde presset ut nesten hele styringen uten problem før den smalt. Brukte verkstedspresse, så det var jevn belastning og ikke slag.
Last edited by Henrik on Mon Jun 20, 2011 8:36 pm, edited 1 time in total.
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
Du som går på sånn innsjeniør skule veit vel att skade og prodlem = belastning x tid
og aller helst skal vel toppane varmast rundt stryringane før du presser ut men eg gjor ikkje da på mine 1300 toppar. gjekk fint å banka ut kaldt, med dor og hammar, men eg hadde bort dei ut då
ordna seg detta


og aller helst skal vel toppane varmast rundt stryringane før du presser ut men eg gjor ikkje da på mine 1300 toppar. gjekk fint å banka ut kaldt, med dor og hammar, men eg hadde bort dei ut då
ordna seg detta
TLF: 97419035