Page 5 of 7

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sun Nov 07, 2010 2:13 pm
by jayster
GreenBug wrote:
Bjørn Hjellestad wrote: Beautiful! :thup

Hvilken dim har du på med dekkene?
Er 195/60-15 bak og 175/60-15 forran.
Går det bra når det må godkjenes? har større dekk/felg på min bil å ha lurt ofte på hvordan det kommer å gå når jeg skal godkjener den ;)

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sun Nov 07, 2010 5:45 pm
by GreenBug
jayster wrote:
GreenBug wrote:
Bjørn Hjellestad wrote: Beautiful! :thup

Hvilken dim har du på med dekkene?
Er 195/60-15 bak og 175/60-15 forran.
Går det bra når det må godkjenes? har større dekk/felg på min bil å ha lurt ofte på hvordan det kommer å gå når jeg skal godkjener den ;)
Det kommer vel veldig an på hvem som skal godkjenne bilen. Letteste er vel kanskje å bare ha et sett med visningsfelger/dekk.

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sun Nov 07, 2010 6:01 pm
by StarBugs Geir
Det beste er å ha et fast verksted som godkjenner bilene dine. De kan være litt "greie" på småting som dekkdimensjoner og senking, men sjekker det som er viktig. Rust, bremser, foringer, lys osv. Fikk varianten gjennom med 145/65 dekk foran, og uten å heve den ;). Etterhver som de blir kjent med deg/bilene dine, vet de at du ikke kommer med noe som aldri skulle vært vist/godkjent.

Selvsagt viktig at småting som blir informert om (men ikke notert ned) faktisk blir fikset til neste gang :).

Denne vogna blir FANTASTISK Morten! :thup Jeg skulle begynne å flytte biler idag, så kom snøen............... :-\

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sun Nov 07, 2010 6:30 pm
by GreenBug
MB Geir wrote: Det beste er å ha et fast verksted som godkjenner bilene dine. De kan være litt "greie" på småting som dekkdimensjoner og senking, men sjekker det som er viktig. Rust, bremser, foringer, lys osv. Fikk varianten gjennom med 145/65 dekk foran, og uten å heve den ;). Etterhver som de blir kjent med deg/bilene dine, vet de at du ikke kommer med noe som aldri skulle vært vist/godkjent.

Selvsagt viktig at småting som blir informert om (men ikke notert ned) faktisk blir fikset til neste gang :).

Denne vogna blir FANTASTISK Morten! :thup Jeg skulle begynne å flytte biler idag, så kom snøen............... :-\
Så sant, så sant. Min erfaring er at de ikke henger seg opp i senk, felger/dekk.

Du får gi en lyd om du trenger noe hjelp der nede i forbindelse med flyttingen :)

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sun Nov 07, 2010 9:14 pm
by StarBugs Geir
Takk for tilbudet! :thup

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Thu Nov 11, 2010 2:37 pm
by Trond Dahl
Etter å ha lest gjennom tråden forstår jeg nå hvorfor du valgte å selge din forrige bil, som også var kul.
Dette ser jo rått ut!

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Thu Nov 18, 2010 10:14 pm
by GreenBug
Trond Dahl wrote: Etter å ha lest gjennom tråden forstår jeg nå hvorfor du valgte å selge din forrige bil, som også var kul.
Dette ser jo rått ut!
:)

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Thu Nov 18, 2010 10:20 pm
by GreenBug
Litt har skjedd siden sist, men ikke så mye..  ::) Tappen på bærekulene er slipt bort. Eksos og varmepotter er montert, og bilen er såvidt prøvekjørt ut på plassen utenfor Bredsten. Neste på planen er å bytte plastforingen på giroverføringen, og montere short-shift kit. Noen som vet om man må av med frontfangeren for å bytte denne foringen?

Girspaken er rimelig "grøtete", så håper det hjelper  :)

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Thu Nov 18, 2010 11:55 pm
by Tistlo
Du må av med fangaren ja

Du kan jo prøva fyrst å finna ei sprayboks med noko feitt og spraya ned på foringen. skru av spaken og spray ned so smokker du den att og fram i gir og sprayer litt meir etc. Pleier hjelpa. MEN er den dårlig so byter du den berre :) Sjekk og om da e (for) mykje slark i overførinen under baksetn

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Mon Nov 22, 2010 8:35 am
by GreenBug
Tistlo wrote: Du må av med fangaren ja

Du kan jo prøva fyrst å finna ei sprayboks med noko feitt og spraya ned på foringen. skru av spaken og spray ned so smokker du den att og fram i gir og sprayer litt meir etc. Pleier hjelpa. MEN er den dårlig so byter du den berre :) Sjekk og om da e (for) mykje slark i overførinen under baksetn
Takker for tips :)

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Sun Jan 02, 2011 4:49 pm
by GreenBug
Påtide med en liten oppdatering. Litt har skjedd siden sist. Fikk byttet plastforingen på giroverføringen, det gjorde underverker!

I midten av desember så bilen slik ut:

[attachment=1]
[attachment=2]

Da var jeg ca klar for 2011-sesongen. Trodde jeg... Det viste seg at det var noe gale med den overhalte girkassen jeg hadde kjøpt. Den hoppet ut av revers. Dobbeltsjekk av kobling under baksetet og finjustering av spaken ble prøvd, men der var alt på stelll.  Til slutt sendte jeg en e-post til forhandler (VW Veterandeler), og forklarte hva som var gale. Fikk svar allerede samme kvelden, og neste dag bestilte han en ny kasse til meg (fantastisk service!!!!  :thup  :thup  :)  :) )

En uke seinere fikk jeg levert en splitter ny freewayflyer fra Rancho.

[attachment=3]

Planen var å få ferdig bilen i romjulen, men det satte influensaen e stopper på. Idag er kassen på plass i bilen. Så noen kvelder til i garasjen, så er vel bilen kjørbar igjen tenker jeg :)

[attachment=4]

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Mon Jan 03, 2011 10:52 am
by RZR Sune
Godt Jobbet Morten!

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Mon Jan 03, 2011 11:03 am
by RZR-Jånni
Ser bra ut!! God service!

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Mon Jan 03, 2011 12:39 pm
by Solan
Bra jobba, Mort1, og heftig med helt ny kasse :thup

Skal bli interessant å få en rapport om hvordan "Freeway Flyer"-kassa funker når du har fått prøvd den!

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Posted: Mon Jan 03, 2011 2:18 pm
by RZR Andy
Tenker dette blir VELDIG bra! Godt jobbet!