Har ikke fått med meg siste skrik her, men er det sånn å forstå at lokalet ikke er leid av noen ennå? Mulig jeg misforstår det hele her?
Hvis så er tilfelle bør jo styret se på saken igjen - her bør det innkalles til ekstraordinært årsmøte så medlemmene får en sjanse til å uttale seg. Foreslår en avstemning om dette. Kan ikke se at VWACB har noe større og viktigere saker enn dette, og dessuten har dette et såpass stort omfang (både som mulighet for klubben og økonomien) at det bør være flere innspill på vurderingene. Det ser ut til å være mange som har noe å si om dette, noe styret helt sikkert verdsetter

Kan jo hende det kan være flere løsninger her enn det styret har tenkt på? Gjentar meg selv når jeg sier meg helt enig med Arve, jeg forstår heller ikke hvorfor ikke dette skal kunne regisseres av VWACB, med et eget driftssstyre som besørger økonomien? For meg virker det som at økonomisk trygghet er nøkkelord for styret, da må det også være lov for medlemmene å mene noe om hva dette innebærer.
Nøkternhet er greit nok, men i prinsippet frasier klubben seg potensielt inntekter, til fordel for store årlige utgifter. Da er det ikke lenger nøkternhet. Ser for meg at styret allerede har satt opp og forkastet en risikoanalyse av dette, og da er det fint om den deles med medlemmene.
Skal medlemmene føle eierskap til lokalet bør klubben som sådan være ansvarlig for det hele - det er grunntanken bak klubben. Sånn er det med klubbladet også, det er ikke et par utgivere som står for hele greien for deretter å levere produktet og sende regningen til medlemmene?
Hvis tanken er å etablere et felleskap der flest mulig av medlemmene skal samles under ett tak er dette eneste vei fremover. Entusiasme for alle slags prosjekter er tett knyttet til eierskap, et klubblokale er ikke noe unntak i så måte
(PS! Jeg kommer uansett ikke til å ha behov for plass - dette har ikke noe med hvem som leier å gjøre, som Bjørn må jeg redusere bestanden)