Litt mekk idag også. Jeg fikk justert clutchvaieren, jeg hadde problemer med å få koblet helt fri, så nå blir det forhåpentligvis mindre "tannpuss" når jeg skal gire... Og så fikk jeg tredd ny varmevaier, etter en del mikk og makk, sveising på rørene osv (takk til Padden for sveising). Fikk også ordnet til nye "trekkspill"-varmerør bak (aluflexslanger funker IKKE der bak, da fikk jeg masse motorstøy inn via varmeapparatet). Og så fant Padden ut at slarken i styringa er slark i linkpin-greiene foran, så disse må shimses riktig. Jeg har nå ringt med Erik Dahlberg (Jee), som flippet spindlene mine, og hans skal få sendt meg shims i morra. Fortsettelse følger på onsdag...
[attachment=1]
Attachments
Mekk-11.07.11.jpg (40.52 KiB) Viewed 2418 times
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Digg, nå begynner det virkelig å bli bra!
Kjekt dere fant utav slarken, var nesten litt skummelt å passere 100++ med så mye rattutslag.
Gleder meg til å komme opp til Bergen igjen å besøke dere.
Han med 2056 ccm trakk hele motoren (og bilen) fra salg, så det ble ikke noe handel der, selv om jeg vant budrunden. Den motoren jeg har, hadde jeg problemer med i Danmark, men dette er nå fikset av Kåre Andersen.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
hei
Solan stoppet heldigvis med en gang han hørte dette
ventiltoppen hadde ingen skader det gikk fint å få på lash capsen
ikke shimset opp hadde ikke shims som passet
skal evt gjøre dette ved en senere anledling
Last edited by Solan on Sat May 31, 2014 12:28 am, edited 1 time in total.
syntes noen kan spare seg for dumme komentarer har et utmerket samarbeid med solan
at skruer løsner er ikke bra spesielt ikke på steder som dette
oljetrykket ble også målt mekanisk og dette var mer en på måleren
motoren har svettet endel og det blir kansje nødvendig å pakke den om og siden Solan har 1 års garanti på denne så koster det han ikke noe utenom å ta ut motoren og sende den til meg
jeg gjør nok feil noen ganger men står alltid inne for det jeg gjør og er det noen som har problemer med motorer jeg har laget så er det jo bare å ringe eller å sende mail
men det er viktig at dette blir gjort av han som har kjøpt motoren og ikke av en kammerat som har en dårlig dag
men det kommer tider da alle trenger hjelp med ett eller annet og da er det jo godt å ha en seriøs tone personlig kritikk kan sendes på pm
Mvh Andersen Racing
Last edited by Andersen Racing on Mon Aug 15, 2011 10:09 am, edited 1 time in total.
Som moderator må jeg si meg enig med Kåre Andersen her.
Vittigheter og drittslenging på andres bekostning kan man holde seg for god til, eller gjøre andre steder enn her på forumet!
Det er kun de som IKKE gjør noe - som ikke gjør feil, så dette rammer oss alle innimellom...
La oss få denne tråden inn på sporet igjen, og hold slikt unna VWACB-forumet, en vet uansett aldri når slikt slår tilbake på en selv!
Andersen Racing wrote:
men det kommer tider da alle trenger hjelp med ett eller annet og da er det jo godt å ha en seriøs tone personlig kritikk kan sendes på pm