erika wrote:
Prøvde meg i lakkrommet med svart matt i går. Rustoleum. Ble ganske bra.
Skulle kankje hatt en komfyr så jeg kunne herdet lakken.
Kjør de i mikroen!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
erika wrote:
Prøvde meg i lakkrommet med svart matt i går. Rustoleum. Ble ganske bra.
Skulle kankje hatt en komfyr så jeg kunne herdet lakken.
Kjør de i mikroen!
Har faktiskt tenkt på det - men går vel ikke med metall der?
Skal stå 4 timer i ovnen på 75C iht. Bob Hoovers blog. (170 Farenheit)
4 hours, and Bob's your uncle...
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jobbet litt med denne "Shortblokken" i går,
Det er en fresh 1600 med smidde stempler, lettet svinghjul, 30mm oljepumpe, 110 kam, vektbalanserte råder, ettermarkedstopper (som har vært lett friserte). Denne vil komme for salg fra Krankenhaus (i egen annonse) og kan leveres enten med to doble Weber 40mm, inkl. stag og filtre, eller singel original forgasser. (send meg en PM dersom du kunne være interessert i den - så tar jeg kontakt når den er kjørt i gang og pris er bestemt)
Takk til Rolf som var med å sette inn helicoil til den ene pinnebolten som var løs!
Holder på å prime og lakke delene som skal til understellet.
[attachment=1]
Har litt problemer med at enkelte deler får en slik overflate. Skaper ekstraarbeid å måtte pusse det flatt før lakking.
[attachment=2]
Bærearmene bak var godt slitte av gummiforingene over mange års bruk. Ble tipset av Rolf om å kjøpe "Metal Set" for stål på Astrup Tools. En 2K stålmix som bygger opp igjen metallet før lakk og montering.
[attachment=3]
Attachments
primet.jpg (52.94 KiB) Viewed 2140 times
primet overflate.jpg (39.69 KiB) Viewed 2132 times
Min teori er at dysen er for stor og ikke atomiserer tilstrekkelig. Noen av overflatene var glatte, så dette kan også ha en annen årsak. Tror det kom for lite grunning ut av spprøyten, men klarte ikke å stille den "rikere". Det var trolig også for varmt når jeg sprøytet. Mulig det betyr noe. Hadde mange strøk.