Fikk en snutt av pappa også, der vi blandt annet ser Dalland shake i glede, mens jeg feirer litt mer beskjedent med en tommel opp
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sun Apr 01, 2012 11:55 am
by Dalland
Da Magnus helt har glemt å oppdatere vil eg fortelle!
Etter litt justering av clutch og annet i går fikk Magnus og Svein seg sin første tur med nye motoren.
På med L'en og avgårde gikk det, og eg må bare få sagt at selv om eg ikke har sittet på enda så kan eg absolutt gå god for at denne er rikelig sprek for Magnus!
Eg er nå i alle fall storfornøyd og egentlig litt misunnelig.
Gratulerer Magnus og kjør pent nå!
Flottings! Gratulerer til Lysø Industries med en forhåpentlig sprek og holdbar motor
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sat Apr 14, 2012 12:43 pm
by Solan
Nå har vi, med god hjelp fra Geir (takk!), fått Grynet igjennom EU, så nå er det cruising som gjelder. Problemet med manglende fjæring er nå løst, og vi kjører på Spax gassdempere. Bilen er veldig behagelig å kjøre nå, selv om den er lav. Foreløpig ruller Grynet på BRMsa, kjekt med litt variasjon
[attachment=1]
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sat Apr 14, 2012 1:04 pm
by ts
Kul med BRM'er og!!! Feite felger det
Hva var problemet på eu?
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sat Apr 14, 2012 1:13 pm
by Magnus
Gikk igjennom med Flying Colours!
(Ingen problemer)
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sat Apr 14, 2012 2:13 pm
by RZR Andy
Gamle stivikk-felgene?
PS! Fant en senterkopp forleden som hører til.
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sat Apr 14, 2012 2:16 pm
by Henrik
Magnus wrote:
Gikk igjennom med Flying Colours!
(Ingen problemer)
Skulle bare mangle
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sun Apr 15, 2012 11:19 am
by Solan
RZR Andy wrote:
Gamle stivikk-felgene?
PS! Fant en senterkopp forleden som hører til.
Jepp, de gode, gamle, still going strong, og Proxes-dekka er gullegode fremdeles. Kjekt å ha noen "sko" å bytte på, skal jo være noen fordeler med å være felgsamler...
Senterkopp tas imot med takk , vi mangler to, men har sikkert rota vekk den andre sjøl. Men de går vel an å få kjøpt løse (noen som har en løs en som ligger i veien...?). Vi kommer plutselig en dag og hilser på, André
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Sun Apr 15, 2012 12:07 pm
by RZR Andy
Kjekt det! Mulig det var to.
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Jun 07, 2012 11:58 pm
by Magnus
Disse bildene begynner å bli en stund siden var tatt, men her er i hvert fall montert Spax-dempere, nye belger til lys og blinklys, og stabstag foran (spesialimportert fra Bolkjen selvfølgelig ):
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jun 08, 2012 8:54 am
by Solan
Ser ut som om du har hatt flinke folk i arbeid...
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Fri Jun 08, 2012 3:18 pm
by Nordtveit
Solan wrote:
Ser ut som om du har hatt flinke folk i arbeid...
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Sep 06, 2012 4:46 pm
by Solan
Grynet har jo fått kjørt seg på bane i år, både på Revebanen i Rogaland og på Eikås nå på SAE 2012. Motor og drivverk holder veldig bra, men på dekksiden gikk det litt mer skeis på Eikås. To ødelagte dekk som resultat av to punkteringer, men vi hadde det svinaktig gøy!
[attachment=1]
Sesongen er ikke over helt ennå, og det blir forhåpentligvis flere cruisinger i høst, og da er det bare å hive seg i Grynet og suse ivei.
Planene for vinteren er relativt beskjedne, men det må selvsagt på plass nye dekk (asap), og litt småfiks er det jo alltids som må til. Det spørs om ikke det kraftige stabstaget foran må på plass igjen, og den må definitivt ha nye støtdempere bak (blir nok Spax gassdempere, som foran). En gjennomgang av bremsene er også nødvendig.
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Posted: Thu Sep 06, 2012 5:06 pm
by erika
Er det senkingen som gjør at dekkene tar borti skjermene og punkterer, eller er de bare gamle og dårlige?