Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Moderator: Global moderator
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Fikk en snutt av pappa også, der vi blandt annet ser Dalland shake i glede, mens jeg feirer litt mer beskjedent med en tommel opp 

Da Magnus helt har glemt å oppdatere vil eg fortelle!
Etter litt justering av clutch og annet i går fikk Magnus og Svein seg sin første tur med nye motoren.
På med L'en og avgårde gikk det, og eg må bare få sagt at selv om eg ikke har sittet på enda så kan eg absolutt gå god for at denne er rikelig sprek for Magnus!
Eg er nå i alle fall storfornøyd og egentlig litt misunnelig.
Gratulerer Magnus og kjør pent nå!
[img width=524 height=600]http://i215.photobucket.com/albums/cc32 ... 0288-1.jpg[/img]
Etter litt justering av clutch og annet i går fikk Magnus og Svein seg sin første tur med nye motoren.
På med L'en og avgårde gikk det, og eg må bare få sagt at selv om eg ikke har sittet på enda så kan eg absolutt gå god for at denne er rikelig sprek for Magnus!
Eg er nå i alle fall storfornøyd og egentlig litt misunnelig.

Gratulerer Magnus og kjør pent nå!

[img width=524 height=600]http://i215.photobucket.com/albums/cc32 ... 0288-1.jpg[/img]
Flottings! Gratulerer til Lysø Industries med en forhåpentlig sprek og holdbar motor 

-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Nå har vi, med god hjelp fra Geir (takk!), fått Grynet igjennom EU, så nå er det cruising som gjelder. Problemet med manglende fjæring er nå løst, og vi kjører på Spax gassdempere. Bilen er veldig behagelig å kjøre nå, selv om den er lav. Foreløpig ruller Grynet på BRMsa, kjekt med litt variasjon 
[attachment=1]

[attachment=1]
- Attachments
-
- Med_BRMs_april-2012.JPG (51.99 KiB) Viewed 2518 times
Last edited by Solan on Thu Sep 06, 2012 4:33 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Kul med BRM'er og!!! Feite felger det 
Hva var problemet på eu?

Hva var problemet på eu?
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia
Gikk igjennom med Flying Colours! 
(Ingen problemer)

(Ingen problemer)
Gamle stivikk-felgene?
PS! Fant en senterkopp forleden som hører til.

Skulle bare mangleMagnus wrote: Gikk igjennom med Flying Colours!
(Ingen problemer)

-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Jepp, de gode, gamle, still going strong, og Proxes-dekka er gullegode fremdeles. Kjekt å ha noen "sko" å bytte på, skal jo være noen fordeler med å være felgsamler...RZR Andy wrote: Gamle stivikk-felgene?![]()
Senterkopp tas imot med takk

Last edited by Solan on Sun Apr 15, 2012 11:24 am, edited 1 time in total.
Kjekt det! Mulig det var to.
Disse bildene begynner å bli en stund siden var tatt, men her er i hvert fall montert Spax-dempere, nye belger til lys og blinklys, og stabstag foran (spesialimportert fra Bolkjen selvfølgelig
):
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]

- Attachments
-
- 2012-03-18.JPG (59.99 KiB) Viewed 2443 times
-
- 2012-03-18(1).JPG (4.98 KiB) Viewed 2422 times
-
- 2012-03-18(2).JPG (59.58 KiB) Viewed 2438 times
Ser ut som om du har hatt flinke folk i arbeid...
Solan wrote: Ser ut som om du har hatt flinke folk i arbeid...

"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." 

Grynet har jo fått kjørt seg på bane i år, både på Revebanen i Rogaland og på Eikås nå på SAE 2012. Motor og drivverk holder veldig bra, men på dekksiden gikk det litt mer skeis på Eikås. To ødelagte dekk som resultat av to punkteringer, men vi hadde det svinaktig gøy!
[attachment=1]
Sesongen er ikke over helt ennå, og det blir forhåpentligvis flere cruisinger i høst, og da er det bare å hive seg i Grynet og suse ivei.
Planene for vinteren er relativt beskjedne, men det må selvsagt på plass nye dekk (asap), og litt småfiks er det jo alltids som må til. Det spørs om ikke det kraftige stabstaget foran må på plass igjen, og den må definitivt ha nye støtdempere bak (blir nok Spax gassdempere, som foran). En gjennomgang av bremsene er også nødvendig.
[attachment=1]
Sesongen er ikke over helt ennå, og det blir forhåpentligvis flere cruisinger i høst, og da er det bare å hive seg i Grynet og suse ivei.
Planene for vinteren er relativt beskjedne, men det må selvsagt på plass nye dekk (asap), og litt småfiks er det jo alltids som må til. Det spørs om ikke det kraftige stabstaget foran må på plass igjen, og den må definitivt ha nye støtdempere bak (blir nok Spax gassdempere, som foran). En gjennomgang av bremsene er også nødvendig.
- Attachments
-
- Eik (48.61 KiB) Viewed 2382 times
Last edited by Solan on Thu Sep 06, 2012 4:50 pm, edited 1 time in total.
Er det senkingen som gjør at dekkene tar borti skjermene og punkterer, eller er de bare gamle og dårlige?
Ingen fornuft - ren entusiasme!