Har slengt sammen en reservemotor til bussen, og hadde start på den i kveld. Er en slapp 1680 med dobble weber.Ble litt lite lyd på opptaket, så skru opp til du hører bakgrunnsmusikken http://www.youtube.com/watch?v=wqeCsBSUseY
Tror det blir en annen motor med litt mer moment som Pål vil putte i Bussen. Nok en motor klar til å shippes til Nordnorge for a dra Barndoors ol. på henger ut fra skogene.
Her hopper ingen halte høns... Motoren er motatt og montert i sitt nye hjem. . Går godt og låter godt. Spesielt inne i bilen. Der er det en helt j..lig resonans.
Attachments
DSC02803 (Small).JPG (41.47 KiB) Viewed 1660 times
ja. Fikk øye på den da jeg var ute å kjørte bussen. Fikk meg en god latter når det viste seg at eieren arbeider på samme Plattform som meg i nordsjøen. Bilen er rusten og bulket , men reddbar. Bilen var egentlig ment som delebil, men viste seg være for bra.
erika wrote:
Hvordan er bussen å kjøre med den nye maskinen?
Slett ikke verst. har ikke presset den noe særlig, men den går greit. litt justering må til etter hvert og det er et "hull" i momentet mellom 3de og 4de gir. Alt i alt godkjent og vel så det.
Hva er dette da?![attachment=1] Jo det er motoren fra bussen som har ankommet Bergen [attachment=2] Plukket ned rengjort og inspisert [attachment=3] Topper og sylindre ser bra ut.[attachment=4] Resultat av første overblikk er blowby på 2 sylindre og sprekk i forvarmingsrøret. [attachment=5]
Attachments
IMG_0186 (Small).JPG (55.27 KiB) Viewed 1532 times
IMG_0188 (Small).JPG (48.91 KiB) Viewed 1539 times
IMG_0200 (Small).JPG (58.73 KiB) Viewed 1549 times
IMG_0197 (Small).JPG (60.26 KiB) Viewed 1557 times
IMG_0198 (Small).JPG (41.27 KiB) Viewed 1546 times