Page 4 of 7

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Thu Jun 23, 2011 10:22 am
by StarBugs Geir
2500 ink all jobben og ny frontrute? ???

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Thu Jun 23, 2011 10:26 am
by Dalland
RZR Geir wrote: 2500 ink all jobben og ny frontrute? ???
Jepp.  :)

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Thu Jun 23, 2011 10:45 am
by ts
hans wrote: benyttet du ikke anledningen til å kjøre uten frontrute ??  ;D ( ingenting som fluer på tenna )
Disse polakkene som jobbet der var så ivrige at jeg slapp ikke til... Men det hadde vært tøft!!

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Thu Jun 23, 2011 11:17 pm
by Henrik
Brukte de opp igjen gammel pakning og kromlist? Eller var det også inkludert?

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Thu Jun 23, 2011 11:47 pm
by ts
Brukte den gamle.. den såg faktisk ikke så verst ut når vi fikk den av! Men skal bytte pakningen etterhvert... Har jo kommet inn en del vann igjennom denne pakningen....

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Thu Jun 23, 2011 11:53 pm
by Henrik
Har bestilt meg ny pakning som kommer over sjøen anytime nå. Får vurdere om jeg skal høre med disse, hvis de er såpass gunstige på å skaffe rute.... Bra du deler tipsene ;)

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Sun Jul 24, 2011 10:26 pm
by ts
Trenger litt tips.. Sitter å har tenkt å bestille nytt komplett elektronisk tenningssystem. Foreksempel Pertronix. Men har hørt tidligere at jeg kan få problemer med plassen under motorlokket på squarebacken fordi disse fordelerne og ledningene er litt større og mer "klompete" enn det originale er.... Noen som har noe erfaring eller tips ??

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Sun Jul 24, 2011 11:01 pm
by Henrik
Det finnes vel små enheter som monteres inn i originalfordeler istedenfor stiften. Men om disse duger vet jeg ikke noe om...

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Sun Jul 24, 2011 11:54 pm
by ts
joda, de skal funke bra de.. men jeg har samtidig lyst å bli kvitt vakuum greiene og kondensatoren. Det får man vel kun ved total upgrade... ?

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Mon Jul 25, 2011 12:28 am
by Henrik
Om problemet er størrelsen på fordeler så finnes det jo systemer som erstatter denne, som i boblen til mureren. Men de er gjerne ikke så plasseringsvennlig disse heller i squareback-motorrommet....

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Mon Jul 25, 2011 5:35 pm
by Dalland
Du må gjerne bytte til magnettenning men ikke fjern vakuum systemet,  da mister du krefter, får døpunkt på gassen og høyere forbruk.

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Mon Jul 25, 2011 9:55 pm
by ts
Dalland wrote: Du må gjerne bytte til magnettenning men ikke fjern vakuum systemet,  da mister du krefter, får døpunkt på gassen og høyere forbruk.
Hvorfor gjør man det?? er vel ikke vakuum på 009 fordeler heller ? eller er det .... ?

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Mon Jul 25, 2011 10:31 pm
by GreenBug
ts wrote:
Dalland wrote: Du må gjerne bytte til magnettenning men ikke fjern vakuum systemet,  da mister du krefter, får døpunkt på gassen og høyere forbruk.
Hvorfor gjør man det?? er vel ikke vakuum på 009 fordeler heller ? eller er det .... ?
Er ikke vacum på 009 fordeler. 009 er også kjent for å gi litt døpunkt. Hvorfor ikke beholde vacumfordeleren du har, men bytte til magnettenning?  :)

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Mon Jul 25, 2011 10:52 pm
by ts
RZR Morten wrote:
ts wrote:
Dalland wrote: Du må gjerne bytte til magnettenning men ikke fjern vakuum systemet,  da mister du krefter, får døpunkt på gassen og høyere forbruk.
Hvorfor gjør man det?? er vel ikke vakuum på 009 fordeler heller ? eller er det .... ?
Er ikke vacum på 009 fordeler. 009 er også kjent for å gi litt døpunkt. Hvorfor ikke beholde vacumfordeleren du har, men bytte til magnettenning?  :)
det er absolutt en mulighet.. men da får jeg så liten pakke i posten..... :-\

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Posted: Fri Jul 29, 2011 12:09 am
by ts
I dag tror jeg er dagen der alt som kan være galt, eller kan gå galt, går galt, eller kommer frem galt......

Tenkte å være grei med varianten i dag, etter at den har vært litt småsyk i det siste, og bytte olje.
Noen som har en god idé om hva dette som kom ut sammen med oljen kan være ??

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]

Og så når alt så ut til å gå greit igjen og komme seg på plass, så tok jo selvfølgelig superkreftene overhånd......... Og det selvom Lars påpekte flere ganger at jeg måtte være forsiktig når jeg skrudde mutterne på igjen......

[attachment=4]


Hels ikke!