oppstart 2332 ccm

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by Solan »

asså-for-sterrt-asså.... :P
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3013
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by VW 181 »

Her er det utført et meget pent stykke arbeid! Dette blir dritlekkert!!  :thup
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
User avatar
murmester
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 305
Joined: Sat Sep 15, 2007 10:48 pm
Location: helgoland

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by murmester »

Må takke rzr-Jånni for at han satte meg i kontakt med han som bygget bilen.Har snakket med han og fått mye opplysninger, fulgte med en bunke tuv papirer som jeg ikke har tenkt så mye over så etter og ha snakket med bygger tok jeg en tur til biltilsynet.Der viste det seg at felgene,senking,stablisatorstag og bremser(160 hk) alt av merket kerscher er ført inn i vognkortet  ;D.Fikk endel motor opplysninger også fra bygger,det sitter blandt annet en meget kostbar oettinger veiv i denne motoren.Han hadde bremset motoren da den ble bygget og det var høye nok tall til å se en 86mod carrera forsvinne i speilet.Konklusjonen er at alt man hører rundt forbi stemmer skjelden med virkeligheten.
Verdens nest eldste yrke.
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by Jon T »

murmester wrote: det var høye nok tall til å se en 86mod carrera forsvinne i speilet.
Og hvilket tall var dette  ;)
User avatar
murmester
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 305
Joined: Sat Sep 15, 2007 10:48 pm
Location: helgoland

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by murmester »

Jon du skal få svar i månedsliftet avtale er gjort med Polly motorsport.
Verdens nest eldste yrke.
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by RZR-Jånni »

murmester wrote: Må takke rzr-Jånni for at han satte meg i kontakt med han som bygget bilen.Har snakket med han og fått mye opplysninger, fulgte med en bunke tuv papirer som jeg ikke har tenkt så mye over så etter og ha snakket med bygger tok jeg en tur til biltilsynet.Der viste det seg at felgene,senking,stablisatorstag og bremser(160 hk) alt av merket kerscher er ført inn i vognkortet  ;D.Fikk endel motor opplysninger også fra bygger,det sitter blandt annet en meget kostbar oettinger veiv i denne motoren.Han hadde bremset motoren da den ble bygget og det var høye nok tall til å se en 86mod carrera forsvinne i speilet.Konklusjonen er at alt man hører rundt forbi stemmer skjelden med virkeligheten.
Rent tilfeldig og! Men utrolig morro at det skjedde! :D
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by RZR Andy »

Dette var jo godt nytt da! En rimelig påkostet bil dette, du ser det jo i alle detaljer. Ikke Birger Gjestland vel?
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by Solan »

Oettinger veiv hørtes veldig Birger Gjestland ut...
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
murmester
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 305
Joined: Sat Sep 15, 2007 10:48 pm
Location: helgoland

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by murmester »

Joda det er en gjestland motor,men bygget med tanke på gearkassen alså høyt moment for og kunne tømme 4 og 5 gir.Kassen var også overhalt og modifisert for og unngå at man går fra 1 gir og rett i revers.Første gir er ned der en boble kasse har 2 giret.
Last edited by murmester on Thu Feb 12, 2009 9:57 pm, edited 1 time in total.
Verdens nest eldste yrke.
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by RZR Sune »

Liker det jeg hører!!!
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by Solan »

murmester: Det er samme motor i den kjerra her til broder/nevø i Skien:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1 ... #msg127268

du har kanskje snakka med han? T2 på vwnorge
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by RZR Andy »

Det finnes forøvrig en til BG motor i byen, står i en svart Karmann 03 og den har EinspritZ... Noen flere?
Blir kjekt å se en skikkelig gjennomført 03-er når telen går!
User avatar
murmester
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 305
Joined: Sat Sep 15, 2007 10:48 pm
Location: helgoland

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by murmester »

Mer info Andy !
Verdens nest eldste yrke.
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: oppstart 2332 ccm

Post by RZR Andy »

Her sitter vel egentlig Bjørn på den mest presise kunnskapen - så den første gang for noen år siden da den nylig var kommet til byen. Siden er den justert litt av injection-guru Terje Skeide, som fikk den til å gå så pent og pyntelig som bare injectionmotorer kan. Bjørn - din serv!
Post Reply