Den er grei!! Gratulerer! Muttre og bolter har du vel plenty av, hvis ikke du får ordnet det på Kranken - gi en lyd. Jobber seint i kveld og til 5 i morgen.
Jepp. Har vært på hop igår og idag med Marius. Søndag formiddag flyttes motoren til garasjen pickupen står i. Så monteres den forhåpentlig iløpet av søndagen, og kan testes på gaten senere.. Har vært inni hyllene mine og gravd litt etter deler. Clutch er jo fint å ha f.eks.
Motoren er på plass. Starter i pickupen. Må fikse bensinpåfyllingen, mangler en slange der. Baksetebenken må inn så snart bensinpåfyllingen er fikset. Bytte rattet. Og så er det noe kødd med viskerene. De gikk ikke. Har demontert det for å feilsøke mer imorgen. Funnet koblingsskjema nå. Så får jeg finne ut av hvorfor oljetrykkslampen ikke virker og. Oljetrykk har jeg, men lampen funker ikke. Tidlig opp og kjøpe slange og prøveskilt. SKAL kjøre med den imorgen!
Og DER gikk jeg lei og kaster inn årene. Viskermotoren fikk jeg igang, var bare litt treghet i et lager. Men det tok jo sin tid med litt demontering og knoting. Fikk skaffet ny slange til påfyllingen. Så den er i orden. Men i andre enden er det noe møkk som plager bensintilførselen. Og det er ikke fiilteret som går tett har jeg funnet ut nå etter å ha skiftet filter noen ganger. Etter å ha kjørt halve byen rundt etter filter klokken 24. Drittbensinstasjoner. Er ikke pølse jeg skal ha. Uansett. Stor takk til Henning som tilfeldigvis var innom Krankenhaus da jeg var innom der og fikk motorstopp på vei vekk derfra. Så han var behjelpelig med filterinnkjøp! Men... Filtrene ser nå like bra ut, og det kommer ikke noe ut av tanken engang. Venter litt, så starter den og går som et skudd igjen. Før det etter noen hundre meter er tett ut fra tanken igjen. Så da må den ut og renses skikkelig. Det er vel en sil elle rnoe sånt inni der som tetter seg til og gjerne. Bremsene framme ser ut til å ha fått litt for mye rust på seg etter stillstanden. Det er ikke blitt bedre etter litt kjøring, så der må det nye bremseskiver og klosser til før den kan godkjennes. Styredemperen er forresten også lekk nå, så den må også skiftes.
Har nå ihvertfall fått kjørt littegrann doka idag og fått uttelling for prøveskiltene mine.
Imorgen blir det å montere båttanken min så jeg kan kjøre litt og se at det går greit med den, før jeg parkerer dokaen igjen til neste gang. Nå vet jeg hva som gjenstår ihvertfall.
Og Marius, slapp av. Jeg må uansett ha noe nytt å kjøre med, så slår til på noe nyere bil innen kort tid.
Gratulerer med å være på veien igjen då!!!
Kan vel være noe rustflak eller noe sånt som tetter? Tømme tanken og inn med støvsuger? Har en gammel en som kan brukes til formålet
jeg sleit med det der på en golf jeg har hatt.. da tok jeg en magnet stang fra biltema å rotet rundt i tanken til all rusten var fiska opp, etter det gikk bilen som den skulle.. kanskje en idè?