Nytt Klubblokale, VWACB..?

Her finner du siste nytt fra VWACB til klubbens medlemmer.

Moderator: Global moderator

StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Nytt Klubblokale, VWACB..?

Post by StarBugs Geir »

Utfrå teikningane ser det ut som det blir relativt greit å la mekkebilen byte plass med ein av lagringsbilane. Hvis det blir tilfelle, vil eg ha ein lagringsplass til. (Blir ikkje byte ein gong i veka ;))

Eg har eit par spørsmål:

- Blir dette VW-only? Eg driv og med Vespa og vurderer å kjøpe ei veterancampingvogn for restaurering. Er det greit å lagre/jobbe med dette og?
- Er det tenkt alarm? Blir jo eindel verdifulle saker der inne.....
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Kun VW med fire hjul for meg, men det er jo greit å få samla det eg mekkar på under samme tak. :thup
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
RZR Arve
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by RZR Arve »

Grattis med godt prosjekt!

Det å fylle opp plassene burde ikke være veldig mye å frykte. Tipper at det blir som sild i tønne i vintermånedene, bare se hva som skjedde hos Bjørn. Uten særlig reklamering ble det smekk fullt og flere stod i kø. Utfordringen er sommermåneden når folk vil ha ut bilene sine. Det bør derfor vurderes å lage en avtale hvir man binder seg til et års leie eller lignende, da må leietager evt selv skaffe noen andre om man ønsker seg ut.

Når det gjelder hvem som skal leie lokalet er jeg imidlertid litt forundret over hva styret har begitt seg inn på. Gitt en månedlig leie på kr 4000,- betyr det en årlig utgift for klubbens medlemmer på kr 48 000,-. Dersom månedsleien blir kr 5000.- snakker vi om kr 60 000,- i året. Dette er en ALVORLIG utgiftspost for en liten klubb!

20 lagringsplasser genererer kr 10 000 i måneden. 14 mekkeplasser genererer kr 14 000 i måneden. Totalt blir dette kr 24 000,- i måneden. Med en husleie på kr 18 000,- i måneden sitter man da igjen med kr 6000,- til å dekke strøm og andre utgifter. Man går altså i pluss dersom klubben leier lokalet, ikke med kr 48 000,- - kr 60 000,- i underskudd!

Jeg synes at styret selv bør leie lokalet. Det måsettes ned et eget styre for klubblokalet, dette kan ta seg av den daglige driften av lokalet. Kan ikke fatte at dette er så mye jobb når man har fått ting opp å gå, jeg kan gjerne hjelpe til med å få ting i orden. Med klare regler og betaling på forhånd bør dette gå av seg selv, vi er tross alt en liten klubb!
1967 T2 Panel
1967 Karmann ghia
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR Sune »

Signerer denne Jokern. Uten tvil et bra lokalet som jeg virkelig håper og tror blir stinn av godsaker.
Hadde selv håpet at klubben hadde tatt dette selv slik at vi kunne vært herre i eget hus. Når både formann og en styremedlem mener det er vært å ta sjansen på dette er det nok liv laga for vwacb som klubb også. Hadde klubben tatt dette lokalet hadde dugnadshjelpen vært 20 gangen av det som blir tilfelle nå...
Dette hadde ikke vært en risiko for klubben. Nå må vi uansett ut med betydelige summer for å leie "klubbhus" på Breistein.

Men uansett fett at lokalet av denne dimmen nå er på plass. Må bli mye bra morro av dette for miljøet.
VWACB som klubb hadde nok aldri funnet det ideelle lokalet uansett. Litt uenig med kriteriene for lokalet, men det er min subjektive mening. Som det har blitt hevdet er det ikke klubbens ønske å bare støtte et opplegg for 20-30 aktive medlemmer. Men dette vil gi inspirasjon for veldig mange uansett. Det er vel en aktiv klubb vi vil ha og ikke nødvendigvis ett vanvittig dyrt klubbblad.   

En anne kommentart ....: Kommer klubblokalet inni dette flotte bygget til å bli låst som det ble foreslått, for alle andre enn styrets medlemmer (om det ikke er styremedlemmer på plass) blir nok undertegnede veldig lite fristet til å stikke innom for å kunne benytte seg av klubbens tilbud.... Men det tenger jo ikke bli slik....

S:)

SCC, bare noen dager igjen. Det skrues natt og dag!
Last edited by Anonymous on Sun Aug 09, 2009 12:58 am, edited 1 time in total.
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
amubus
Supermedlem
Supermedlem

Post by amubus »

20 lagringsplasser genererer kr 10 000 i måneden. 14 mekkeplasser genererer kr 14 000 i måneden. Totalt blir dette kr 24 000,- i måneden. Med en husleie på kr 18 000,- i måneden sitter man da igjen med kr 6000,- til å dekke strøm og andre utgifter. Man går altså i pluss dersom klubben leier lokalet, ikke med kr 48 000,- - kr 60 000,- i underskudd!

Dette er jo forutsatt FULLT belegg HELE tiden det..... slik som status er nå: 8 mekkeplasser og 5 lagerplasser dvs 10500kr + klubblokale leie 4000kr = 14500kr..... OIiiii da var det visst ikke overskudd likevel denne måneden......

Så skal det bli noe av dette må medlemmene kjenne sin besøkelsestid og melde seg på. klokken teller ned.........tikk takk, tikk takk...........................
Last edited by amubus on Sun Aug 09, 2009 9:48 am, edited 1 time in total.
-01 mod t4 ex ambulanse
-86 mod t3 Caravelle
-70 mod t2 Rico camper
-64 mod t1 Ambulanse

Keep Norway beutifull, restore an old bus
Image
jayster
Supermedlem
Supermedlem

Post by jayster »

Trenger ikke plass men er med dugnad!! ser ut som en veldig bra lokaler!! kjempe bra!! er og intressert å stikke ut å treffe folk i klubben!
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

Nice lokale! :)

Flott initiativ! :thup

Trenger plass til boble(r)

Lett å kjøpe bobler, lettere enn selge...
Har muligens en 1303 til salgs, EU godkjent på fredag, hvis det er noen som vil ha plass og ikke har boble til å fylle plassen :)
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

Henger meg på dugnads jobbing!

Tar med kaffetrakteren! :D
heljo
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by heljo »

Kva med Onkel Rolf? Skulle ikkje den hatt plass og?
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR Sune »

Er det så at en må bestemme seg før helgen er over om en skal ha plass? Jeg trenger kanskje en lagringsplass i 12mnd fremover..men det er for mini coopern (69 modell) Har stått lagret i kroken på solsvik i noen år med pledd over seg for å gjemme sin identitet i vw miljøet:) Vet ikke om dette er ønskelig i dette lokalet?

Håper det ordner seg meg nok folk til å sikre dette lokalet. Behovet er nok skrikende. Send gjerne enmail ut til alle medlemmene. Sikkert ikke alle som er på forumet.

Mvh
Sune
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
norshuttle
Supermedlem
Supermedlem

Post by norshuttle »

Hei

Jeg lurer på om man kan leie for vintersesongen eller om det kun er snakk om helårsleie når det gjelder lagring?  ;)

Hilsen
John
54 VW 1200 Oval Beige (GERDA!!!)
64 VW 1200 Hvit (Herbie)
62 VW Karmann Ghia Rød/sort (Ghina)
61 VW 1200 DeLux Pastel Blauw (Charlie) Solgt des 2014
74 VW 1303S Rød (Lynet) Solgt mars 2013
73 VW 1300S Maya gull (Fiona) Solgt til Frode Ø mars 2012
73 VW 1303s Automatic Maya (solgt til Stavanger
Locked