Page 4 of 10
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Tue Mar 16, 2010 10:10 am
				by T-1
				for seint og være nøye der da 

 spar de klærne du  

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Tue Mar 16, 2010 4:26 pm
				by Tistlo
				klua er å halda håve langt nok vekke, so får du heller la perlene trilla nedover magen 

 Men kva er det du sveiser på no då? rammehåverusta?
 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Tue Mar 16, 2010 10:41 pm
				by Tistlo
				Ja plateskjøyter er noko drit.. Hugs berre på å behandla da godt etterpå so slepp du rust i framtida og
			 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Thu Mar 25, 2010 12:10 pm
				by hans
				er for lengst ferdig med sveisingen under bilen. opplevde at capsen min tok fyr, hørselvernet tok fyr og å få en sveiseglo inn
i øret som har etterlatt seg øresus og trykk. vurderer besøke legen mtp akkurat det  

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Fri Apr 02, 2010 4:31 pm
				by hans
				legen fant at det var gått hull på trommehinnen og at dette forårsaket trykkforandring og øresus  - blir bedre over tid fikk jeg beskjed om 
 
 
lesson learned: sveis med propper i ørene. 
 - skulle bytte motor i dag - gikk lettere enn planlagt å begynne ta ut motoren da den kun var festet med 2 bolter 

Motoren jeg trodde jeg skulle sette inn hadde såpass endeslakk at jeg bestemte at den kunne heller donere deler til en god 1600 blokk jeg 
har liggende. Knabber Polizeien sin motor enn så lenge. 
Hva motorer angår skal det etter planen ende opp med en lettere modifisert 1600 m ny kam, nye løftere, ventilfjærer og 2 stk 36 dellorto samt 
en turbosak - der er jeg enda i tenkeboksen hva blokk angår og hva som passer. Har turbosett til en t3 motor - men enda ikke lest om de passer bak og 
hvor mye ombygging som må til. 
Har enda ikke droppet planer om 2.1 wbx bak men toppakningene er så ustabile at jeg tenker litt ekstra. 
Bilder i tråden er selvsagt en fin ting - men mangler mobil m.kamera og jeg drar ikke fruens Canon bort i møkka 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Fri Apr 02, 2010 6:20 pm
				by larst
				Bruk helhjelm hansemann, helgardering!!!!
			 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Fri Apr 02, 2010 11:27 pm
				by hans
				Stor takk til Ramòn som hjalp til å få ut motoren - labbene mine kommer ikke til boltene bak viftehuset 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Tue Apr 13, 2010 2:42 am
				by hans
				Da er ny motor på plass, EU time bestilt og nå blir det mest kosmetisk frem til sjekken. Bilen har vært inn til
kontroll før den kom i min eie og den listen er tatt . Spent på om det finnes mer. Skal se over det mest innLYSende 
og koble til en fløyte . Fått meg fin Dino hornknapp til dino rattet.  

(ja - vet det skal være en annen dino knapp men ville ha litt ferrari jeg og 

) 
også fått meg en djevelsk liten and som skal holde meg med selskap: 
 
Blir boble pause og skifte av motor i Caravellen nå. Madammen har begynt å mase noe som betyr at det er fare på 
ferde. 
...ser ellers at jeg må skaffe meg blåtann på maskinen - orker ikke ta ut minnekortet for å legge inn bilder 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Thu Apr 29, 2010 12:48 pm
				by hans
				Er i grunnen bare forgasseren som hindrer 02ken i å være EU-godkjent ... det og min onkel som stjal EU timen min da de kunne fortelle ham 
på telefonen at han allerede stod oppført torsdag forrige uke  
 
   
Solexen har gjennomgått prosessen som er beskrevet på vwnorge - fullstendig nedplukket, bløtet i tennvæske, kokt i gryte med oppvask pulver 
(skrubbet mellom hver instans) og til sist lagt i eddikessens, pusset og sprayet med crc.  
I kveld blir det "lego" bygging og oppsett. Har ikke  fått tilsendt  messing foringene så de får gå på neste forgasser som per tiden står i 02ken 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Thu Apr 29, 2010 2:10 pm
				by Magnus
				hans wrote:
...ser ellers at jeg må skaffe meg blåtann på maskinen - orker ikke ta ut minnekortet for å legge inn bilder 
 
 
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866   
 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Thu Apr 29, 2010 2:29 pm
				by hans
				genialt Magnus  
 
takk for hjelpen
 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Sat May 22, 2010 8:01 pm
				by hans
				1302 er i bunn og grunn ferdig - men EU kontrollene blir stadig vekk sabotert av at jeg sier "det går bra" når verkstedet
er overbooket osv .. 

deler som skal på en motor i løpet av sommeren håper jeg. har blokk og noen ekstra deler liggende. begynner nok på
forgasser prosjektet først da det er litt mer beint fram enn turbo.
anyhow . nå er det Caramellen sin tur - og dagen i dag har gått med til å klargjøre for å ta ned motoren i donorbilen - skal 
bli morro å dra motor og girkasse på en jekk ... på grus 

   alt går. . . 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Sat May 22, 2010 8:19 pm
				by jayster
				hans wrote:
1302 er i bunn og grunn ferdig - men EU kontrollene blir stadig vekk sabotert av at jeg sier "det går bra" når verkstedet
er overbooket osv .. 

deler som skal på en motor i løpet av sommeren håper jeg. har blokk og noen ekstra deler liggende. begynner nok på
forgasser prosjektet først da det er litt mer beint fram enn turbo.
anyhow . nå er det Caramellen sin tur - og dagen i dag har gått med til å klargjøre for å ta ned motoren i donorbilen - skal 
bli morro å dra motor og girkasse på en jekk ... på grus 

   alt går. . . 
 
 
Hvilken forgasser har du på hylle??ser mange finner deler der!! 

 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Sat May 22, 2010 8:57 pm
				by hans
				forgasserene er 36mm dellortoer - skal kunne stå på 16-1915 motorer om man justerer halsene etc.
			 
			
					
				Sv: **Hans Martins GARASJE** 
				Posted: Sat May 22, 2010 11:16 pm
				by VWalde
				Men Hans, da... 

Du kan jo bare legge under noen av de fine forskalingsflakene du har i skuret.
Mye lettere å dra jekken på dem...
Gi en lyd dersom du trenger en hånd.