Page 4 of 10

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Tue Mar 16, 2010 10:10 am
by T-1
for seint og være nøye der da ;) spar de klærne du  ;D

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Tue Mar 16, 2010 4:26 pm
by Tistlo
klua er å halda håve langt nok vekke, so får du heller la perlene trilla nedover magen :) Men kva er det du sveiser på no då? rammehåverusta?

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Tue Mar 16, 2010 10:41 pm
by Tistlo
Ja plateskjøyter er noko drit.. Hugs berre på å behandla da godt etterpå so slepp du rust i framtida og

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Thu Mar 25, 2010 12:10 pm
by hans
er for lengst ferdig med sveisingen under bilen. opplevde at capsen min tok fyr, hørselvernet tok fyr og å få en sveiseglo inn
i øret som har etterlatt seg øresus og trykk. vurderer besøke legen mtp akkurat det  :P

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Fri Apr 02, 2010 4:31 pm
by hans
legen fant at det var gått hull på trommehinnen og at dette forårsaket trykkforandring og øresus  - blir bedre over tid fikk jeg beskjed om :)
lesson learned: sveis med propper i ørene.

- skulle bytte motor i dag - gikk lettere enn planlagt å begynne ta ut motoren da den kun var festet med 2 bolter :)
Motoren jeg trodde jeg skulle sette inn hadde såpass endeslakk at jeg bestemte at den kunne heller donere deler til en god 1600 blokk jeg
har liggende. Knabber Polizeien sin motor enn så lenge.

Hva motorer angår skal det etter planen ende opp med en lettere modifisert 1600 m ny kam, nye løftere, ventilfjærer og 2 stk 36 dellorto samt
en turbosak - der er jeg enda i tenkeboksen hva blokk angår og hva som passer. Har turbosett til en t3 motor - men enda ikke lest om de passer bak og
hvor mye ombygging som må til.
Har enda ikke droppet planer om 2.1 wbx bak men toppakningene er så ustabile at jeg tenker litt ekstra.

Bilder i tråden er selvsagt en fin ting - men mangler mobil m.kamera og jeg drar ikke fruens Canon bort i møkka :)

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Fri Apr 02, 2010 6:20 pm
by larst
Bruk helhjelm hansemann, helgardering!!!!

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Fri Apr 02, 2010 11:27 pm
by hans
Stor takk til Ramòn som hjalp til å få ut motoren - labbene mine kommer ikke til boltene bak viftehuset :(

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Tue Apr 13, 2010 2:42 am
by hans
Da er ny motor på plass, EU time bestilt og nå blir det mest kosmetisk frem til sjekken. Bilen har vært inn til
kontroll før den kom i min eie og den listen er tatt . Spent på om det finnes mer. Skal se over det mest innLYSende
og koble til en fløyte . Fått meg fin Dino hornknapp til dino rattet. 

Image
(ja - vet det skal være en annen dino knapp men ville ha litt ferrari jeg og :P)

også fått meg en djevelsk liten and som skal holde meg med selskap:

Image





Blir boble pause og skifte av motor i Caravellen nå. Madammen har begynt å mase noe som betyr at det er fare på
ferde.



...ser ellers at jeg må skaffe meg blåtann på maskinen - orker ikke ta ut minnekortet for å legge inn bilder :)

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Thu Apr 29, 2010 12:48 pm
by hans
Er i grunnen bare forgasseren som hindrer 02ken i å være EU-godkjent ... det og min onkel som stjal EU timen min da de kunne fortelle ham
på telefonen at han allerede stod oppført torsdag forrige uke  ::) 

Solexen har gjennomgått prosessen som er beskrevet på vwnorge - fullstendig nedplukket, bløtet i tennvæske, kokt i gryte med oppvask pulver
(skrubbet mellom hver instans) og til sist lagt i eddikessens, pusset og sprayet med crc. 
I kveld blir det "lego" bygging og oppsett. Har ikke  fått tilsendt  messing foringene så de får gå på neste forgasser som per tiden står i 02ken :)

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Thu Apr 29, 2010 2:10 pm
by Magnus
hans wrote: ...ser ellers at jeg må skaffe meg blåtann på maskinen - orker ikke ta ut minnekortet for å legge inn bilder :)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866  :thup

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Thu Apr 29, 2010 2:29 pm
by hans
genialt Magnus  :thup

takk for hjelpen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Sat May 22, 2010 8:01 pm
by hans
1302 er i bunn og grunn ferdig - men EU kontrollene blir stadig vekk sabotert av at jeg sier "det går bra" når verkstedet
er overbooket osv ..

Image
deler som skal på en motor i løpet av sommeren håper jeg. har blokk og noen ekstra deler liggende. begynner nok på
forgasser prosjektet først da det er litt mer beint fram enn turbo.


anyhow . nå er det Caramellen sin tur - og dagen i dag har gått med til å klargjøre for å ta ned motoren i donorbilen - skal
bli morro å dra motor og girkasse på en jekk ... på grus :)  alt går. . .

Image

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Sat May 22, 2010 8:19 pm
by jayster
hans wrote: 1302 er i bunn og grunn ferdig - men EU kontrollene blir stadig vekk sabotert av at jeg sier "det går bra" når verkstedet
er overbooket osv ..

Image
deler som skal på en motor i løpet av sommeren håper jeg. har blokk og noen ekstra deler liggende. begynner nok på
forgasser prosjektet først da det er litt mer beint fram enn turbo.


anyhow . nå er det Caramellen sin tur - og dagen i dag har gått med til å klargjøre for å ta ned motoren i donorbilen - skal
bli morro å dra motor og girkasse på en jekk ... på grus :)   alt går. . .

Image
Hvilken forgasser har du på hylle??ser mange finner deler der!! :thup

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Sat May 22, 2010 8:57 pm
by hans
forgasserene er 36mm dellortoer - skal kunne stå på 16-1915 motorer om man justerer halsene etc.

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Posted: Sat May 22, 2010 11:16 pm
by VWalde
Men Hans, da... ::)
Du kan jo bare legge under noen av de fine forskalingsflakene du har i skuret.
Mye lettere å dra jekken på dem...
Gi en lyd dersom du trenger en hånd.