**Hans Martins GARASJE**

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by T-1 »

for seint og være nøye der da ;) spar de klærne du  ;D
The Wheeler dealer
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by Tistlo »

klua er å halda håve langt nok vekke, so får du heller la perlene trilla nedover magen :) Men kva er det du sveiser på no då? rammehåverusta?
TLF: 97419035
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by Tistlo »

Ja plateskjøyter er noko drit.. Hugs berre på å behandla da godt etterpå so slepp du rust i framtida og
TLF: 97419035
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

er for lengst ferdig med sveisingen under bilen. opplevde at capsen min tok fyr, hørselvernet tok fyr og å få en sveiseglo inn
i øret som har etterlatt seg øresus og trykk. vurderer besøke legen mtp akkurat det  :P
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

legen fant at det var gått hull på trommehinnen og at dette forårsaket trykkforandring og øresus  - blir bedre over tid fikk jeg beskjed om :)
lesson learned: sveis med propper i ørene.

- skulle bytte motor i dag - gikk lettere enn planlagt å begynne ta ut motoren da den kun var festet med 2 bolter :)
Motoren jeg trodde jeg skulle sette inn hadde såpass endeslakk at jeg bestemte at den kunne heller donere deler til en god 1600 blokk jeg
har liggende. Knabber Polizeien sin motor enn så lenge.

Hva motorer angår skal det etter planen ende opp med en lettere modifisert 1600 m ny kam, nye løftere, ventilfjærer og 2 stk 36 dellorto samt
en turbosak - der er jeg enda i tenkeboksen hva blokk angår og hva som passer. Har turbosett til en t3 motor - men enda ikke lest om de passer bak og
hvor mye ombygging som må til.
Har enda ikke droppet planer om 2.1 wbx bak men toppakningene er så ustabile at jeg tenker litt ekstra.

Bilder i tråden er selvsagt en fin ting - men mangler mobil m.kamera og jeg drar ikke fruens Canon bort i møkka :)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
larst
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 535
Joined: Sun Sep 07, 2008 7:06 pm
Location: titlestad

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by larst »

Bruk helhjelm hansemann, helgardering!!!!
født på en fredag, i tide til helgen!!
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Stor takk til Ramòn som hjalp til å få ut motoren - labbene mine kommer ikke til boltene bak viftehuset :(
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Da er ny motor på plass, EU time bestilt og nå blir det mest kosmetisk frem til sjekken. Bilen har vært inn til
kontroll før den kom i min eie og den listen er tatt . Spent på om det finnes mer. Skal se over det mest innLYSende
og koble til en fløyte . Fått meg fin Dino hornknapp til dino rattet. 

Image
(ja - vet det skal være en annen dino knapp men ville ha litt ferrari jeg og :P)

også fått meg en djevelsk liten and som skal holde meg med selskap:

Image





Blir boble pause og skifte av motor i Caravellen nå. Madammen har begynt å mase noe som betyr at det er fare på
ferde.



...ser ellers at jeg må skaffe meg blåtann på maskinen - orker ikke ta ut minnekortet for å legge inn bilder :)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

Er i grunnen bare forgasseren som hindrer 02ken i å være EU-godkjent ... det og min onkel som stjal EU timen min da de kunne fortelle ham
på telefonen at han allerede stod oppført torsdag forrige uke  ::) 

Solexen har gjennomgått prosessen som er beskrevet på vwnorge - fullstendig nedplukket, bløtet i tennvæske, kokt i gryte med oppvask pulver
(skrubbet mellom hver instans) og til sist lagt i eddikessens, pusset og sprayet med crc. 
I kveld blir det "lego" bygging og oppsett. Har ikke  fått tilsendt  messing foringene så de får gå på neste forgasser som per tiden står i 02ken :)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
Magnus
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1071
Joined: Thu Mar 06, 2008 10:09 am
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by Magnus »

hans wrote: ...ser ellers at jeg må skaffe meg blåtann på maskinen - orker ikke ta ut minnekortet for å legge inn bilder :)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866  :thup
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

genialt Magnus  :thup

takk for hjelpen
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

1302 er i bunn og grunn ferdig - men EU kontrollene blir stadig vekk sabotert av at jeg sier "det går bra" når verkstedet
er overbooket osv ..

Image
deler som skal på en motor i løpet av sommeren håper jeg. har blokk og noen ekstra deler liggende. begynner nok på
forgasser prosjektet først da det er litt mer beint fram enn turbo.


anyhow . nå er det Caramellen sin tur - og dagen i dag har gått med til å klargjøre for å ta ned motoren i donorbilen - skal
bli morro å dra motor og girkasse på en jekk ... på grus :)  alt går. . .

Image
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by jayster »

hans wrote: 1302 er i bunn og grunn ferdig - men EU kontrollene blir stadig vekk sabotert av at jeg sier "det går bra" når verkstedet
er overbooket osv ..

Image
deler som skal på en motor i løpet av sommeren håper jeg. har blokk og noen ekstra deler liggende. begynner nok på
forgasser prosjektet først da det er litt mer beint fram enn turbo.


anyhow . nå er det Caramellen sin tur - og dagen i dag har gått med til å klargjøre for å ta ned motoren i donorbilen - skal
bli morro å dra motor og girkasse på en jekk ... på grus :)   alt går. . .

Image
Hvilken forgasser har du på hylle??ser mange finner deler der!! :thup
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by hans »

forgasserene er 36mm dellortoer - skal kunne stå på 16-1915 motorer om man justerer halsene etc.
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
VWalde
Medlem
Medlem
Posts: 185
Joined: Fri Mar 06, 2009 6:20 pm
Location: Søreide

Sv: **Hans Martins GARASJE**

Post by VWalde »

Men Hans, da... ::)
Du kan jo bare legge under noen av de fine forskalingsflakene du har i skuret.
Mye lettere å dra jekken på dem...
Gi en lyd dersom du trenger en hånd.
1970 - Tyttebæret.
1967 - Bastarden
Post Reply