ska svinga innom hop neste gong eg e te byn so kan eg mysa nermare på da tverrstaget og resten av morroe som e på gang nedi kjedlaren på hop
motoren ser bra ut
Driver og planlegger bensinsystemet. Selv om det er enklere med slange i tunnellen så er jeg ikke sikker på om BT ville godkjent det. Da er det rør som gjelder (T/R), kobber, alu eller rustfritt stål (SS) - er usikker.
Akkurat nå ser det ut som om det kan bli:
Tubing, Stainless Steel, Natural, 3/8 in. x 20 ft. (Regnet på at den har 8,1mm innvendig diameter - håper det er nok)
[attachment=1]
Preika med fattern ang sånne koblingar.. han meinte att AN koblingar med sånn kon var noko drit, pga att når du har skrudd av og på koblingen nokon gongar, eller stramma den nett litt for mykje so sprekker konen og det er lekkasje med ein gong. Snittring kobling er den beste koblingen for overgang mellm slange og røyr mm. ifølge han då
Det er ringen som er konen her. mutter og fitting vert skrudd saman med ringen i mellom. siden ringen er konisk vert den tvinga isaman og låser ser dermed på røyret og det vert sopass tett att ringen sitter igjen der om du skrur av igjen koblingen.
Muligens billigare om du kjøper gjennom traktorverkstad, tess etc...med mindre du heller likar AN med tommelommar og fancy performance fargar
Fikk forresten anbefalt denne løsningen hos Tess til bensinrør i tunnelen. Nylonrør (rørslanger) med hurtigkoblinger. Veldig enkel løsning. 12mm (9mm innvendig) tåler 17 bar og er bestandig for bensin og kjemikalier. Koplingene tas enkelt av og på det fleksible røret ved å trekke kragen tilbake. Rimelig er det også! BSP gjenger som standard.
Attachments
lynkobling.jpg (53.16 KiB) Viewed 3299 times
Last edited by erika on Tue Mar 15, 2011 6:47 pm, edited 1 time in total.
har du en priside `? Virker jo som en ålreit løsning. Eneste jeg lurer på er hvordan det blir med gnissing i tunnelen om den trekkes ? Er en del ting den kan ligge og vibrere mot .
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9