Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Moderator: Global moderator
Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Vi har utført en del sveising de siste dagene, mener Magnus har litt flere bilder av dette 
Her er et par bilder:
[attachment=1]
[attachment=2]

Her er et par bilder:
[attachment=1]
[attachment=2]
- Attachments
-
- IMG_9417.jpg (136.67 KiB) Viewed 2486 times
-
- IMG_7593.jpg (126.1 KiB) Viewed 2482 times
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Idag ble toppene blåst med bakepulver!
Her er resultatet. Ikke hundre prosent, delvis pga dårlig lys på utsiden av bygget da jeg blåste. Men det som nå ikke er vekk av dritt, hart stort sett betydning for utseendet. Men jeg er rimelig fornøyd. Toppene er litt bearbeidet med Dremel i etterkant for å fjerne skarpe kanter og litt grums/skit/sot i innsugene også.
Her er bilder etter en grundig vask med diesel og høtrykk, men før pulverblåsing:
[attachment=3]
[attachment=4]
Bilder etter pulverblåsing:
[attachment=1]
[attachment=2]
Her er resultatet. Ikke hundre prosent, delvis pga dårlig lys på utsiden av bygget da jeg blåste. Men det som nå ikke er vekk av dritt, hart stort sett betydning for utseendet. Men jeg er rimelig fornøyd. Toppene er litt bearbeidet med Dremel i etterkant for å fjerne skarpe kanter og litt grums/skit/sot i innsugene også.
Her er bilder etter en grundig vask med diesel og høtrykk, men før pulverblåsing:
[attachment=3]
[attachment=4]
Bilder etter pulverblåsing:
[attachment=1]
[attachment=2]
- Attachments
-
- IMG_3866.jpg (85.92 KiB) Viewed 2488 times
-
- IMG_6608.jpg (57.77 KiB) Viewed 2469 times
-
- IMG_0030.jpg (88.26 KiB) Viewed 2474 times
-
- IMG_0029.jpg (85.54 KiB) Viewed 2450 times
Last edited by Solan on Wed Feb 22, 2012 10:24 am, edited 1 time in total.
forresten, verktøy til å fjerna koks i kanalane på toppar er eit delvis sløvt flatt skrujern og ein liten hammar. nokon kakk og du får ut ein god del. raskare og bedre enn med dremel vil eg påstå
TLF: 97419035
Brukte du et kabinett Svein, eller gjorde du de i friluft. Gikk alt saltet ditt med?
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Ute i friluft. Ikke salt, men bakepulver...
OG jeg tok det før regnet kom... (Fikk lagt inn før-bilder tilslutt også...)

Rett og slett råflott!
Her er bilder fra sveisinga sist helg:
[attachment=1]
[attachment=2]
Innsiden:
[attachment=3]
Badassery:
[attachment=4]
Her er bilder fra sveisinga sist helg:
[attachment=1]
[attachment=2]
Innsiden:
[attachment=3]

[attachment=4]
- Attachments
-
- DSC03960.JPG (61.47 KiB) Viewed 2419 times
-
- DSC03961.JPG (81.84 KiB) Viewed 2430 times
-
- DSC03962.JPG (87.52 KiB) Viewed 2426 times
-
- DSC03964.JPG (76.02 KiB) Viewed 2431 times
Hel ved hele veien her nå! Gøyt, ikke sant? 

Lysø Industries Blekk & Mekk jobber for fullt på bbh for tiden. Får jammen mms-varsel for her gang noe betydelig er ferdig også 
Her er de siste bildene fra høvdingen (Solan):
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]

Her er de siste bildene fra høvdingen (Solan):
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
- Attachments
-
- Blekk.jpg (99.17 KiB) Viewed 2355 times
-
- Blekk2.jpg (65.83 KiB) Viewed 2366 times
-
- Blekk3.jpg (62.3 KiB) Viewed 2352 times
Flott arbeid - montering snart nå da, siden dere er proppulle av motor-knowhow? 

Jepp, jeg har som mål at kjerra skal rulle ut EU-godkjent før påske, så da må det jobbes på!
Jeg har planer om en motormonteringsdugnad med 2-4 kompetente deltakere neste helg. De som har lyst til å bidra der, gir meg en lyd. Sikkert andre arbeidsoppgaver som kan utføres for de litt mindre motorkyndige også
Nå er bærearmer montert på med nye nålelagre, fettpakninger og indre foringer, og selvsagt nye bærekuler (long travel). Bilder kommer plutselig
Svein
Jeg har planer om en motormonteringsdugnad med 2-4 kompetente deltakere neste helg. De som har lyst til å bidra der, gir meg en lyd. Sikkert andre arbeidsoppgaver som kan utføres for de litt mindre motorkyndige også

Nå er bærearmer montert på med nye nålelagre, fettpakninger og indre foringer, og selvsagt nye bærekuler (long travel). Bilder kommer plutselig
Svein
You've come a long way my friend!
Få deg et nytt motto mann - «Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne» duger ikke!

Få deg et nytt motto mann - «Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne» duger ikke!
Hvordan gikk det med bakelitten? Fant du en god metode?
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Eg skal prøve å finne mulighet til å komme å hjelpe med motoren neste helg.
Ang bakelitten om det enda er problem så kan du få dreid et hakk i utsiden av pipa som lå mot bakelitten istedenfor den radiusen som er nå...
Ang bakelitten om det enda er problem så kan du få dreid et hakk i utsiden av pipa som lå mot bakelitten istedenfor den radiusen som er nå...
Ka e det egentlig med bakelitten ?
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia